magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy do dorobku 14 medali zdobytych przez Polskę na igrzyskach TOKIO 2020 nie doliczyli… piętnastego, dla polskiej firmy, która w Tokio zaprezentowała się bardzo przyzwoicie. Mowa o fimie 4F, która, jak wylicza portal 300gospodarka może być uznana za drugiego producenta dostarczającego oficjalne stroje reprezentacji olimpijskich. Mamy więc… podium! Teraz pojawia się nowa informacja. Firma ogłosiła wejście w nowy obszar

Jak zaczęła firma 4F?

Mieszkańcy Kielc dobrze pamiętają nieistniejący już sklep w niewielkiej kamienicy przy ulicy Zagórskiej, nieopodal Kieleckiego Centrum Kultury i miejskiego bazaru. Nie jest to lokalizacja, szczególnie wyróżniająca się na gospodarczej mapie miasta (główny, reprezentacyjny deptak miasta znajduje się kilkaset metrów na zachód). Obok małe bloki pamiętające jeszcze Gomułkę, jeśli nie Bieruta.

To właśnie tam, na początku XXI wieku powstał sklep sportowy 4F, który założył Igor Klaja. Kto by pomyślał, że niespełna 20 lat później, ten sam brand będzie widniał na oficjalnych strojach ośmiu reprezentacji olimpijskich podczas letnich igrzysk. Wtedy, pewnie nikt.

Polska firma wygrała z Adidasem i Nike

Zespół portalu 300gospodarka, całkiem słusznie wziął pod uwagę jedynie oficjalnych dostawców strojów sportowych i wykonał mrówczą pracę uważnej obserwacji tego, „w czym” sportowcy wystąpili na igrzyskach. Zdarza się bowiem, że jednak reprezentacja w różnych dyscyplinach używa odzieży od różnych producentów. Przyjmując takie kryterium i metodologię wspomnianego portalu, polskie 4F zajmuje… DRUGIE miejsce zaraz za hiszpańską Jomą, która dodajmy, coraz lepiej daje sobie radę w międzynarodowym sporcie. Łącznie, polska firma wyposażyła w oficjalne stroje aż osiem reprezentacji – Polskę, Łotwę, Litwę, Słowację, Chorwację, Serbię, Macedonię Północną oraz Grecję. Dla porównania, lider tego zestawienia, czyli wspomniana Joma może pochwalić się 10 reprezentacjami.

Co prawda, gdyby przyjąć inną metodologię, czyli wszystkich strojów ze wszystkich dyscyplin, pewnie pozycja 4F byłaby niższa, jednak po pierwsze – ciężko byłoby to policzyć, po drugie - trzeba przyznać, że kryterium oficjalnego partnera wygląda całkiem rozsądnie.

4F wchodzi w nowy obszar

Nie samymi igrzyskami światowy sport żyje. W tym roku 4F wchodzi do najpopularniejszej dyscypliny świata czyli piłki nożnej. Można powiedzieć, że historia właśnie zatoczyła koło. Mimo, że 4F nie ma już głównej siedziby w Kielcach, to jak donosi portal Cksport.pl to właśnie grająca w pierwszej lidze Korona Kielce jest pierwszym klubem, któremu stroje przygotowała wywodząca się z tego miasta marka 4F.

Wiadomo już, że nie jest to jedyny przykład. Kilka dni temu ten sam portal poinformował o tym, że charakterystyczne logo będzie widoczne także na trykotach Zawiszy Bydgoszcz. Kto wie, być może na rynku zdominowanym przez światowych gigantów właśnie zaczyna się rozpychać gracz znad Wisły? Gdyby na tym polu 4F odniosło sukces, byłby on jeszcze większy i bardziej zauważalny niż stroje olimpijczyków. Hiszpańska Joma pokazała już, że jest to możliwe.

To Cię zainteresuje

25 01 23

Otwartość BNP Paribas Faktoring

Feminatywy pozostają jedną z najgłośniejszych kwestii poruszanych w dyskusjach o ewolucji języka polskiego. Sam temat nadal budzi wiele…
BNP Parbas
24 01 23

Ceny biletów PKP. Ma być taniej. Rząd ma plan

Ceny biletów PKP mają być niższe. I to jeszcze w styczniu. Będą też dodatkowe pieniądze dla PKP. Są…
ceny biletów
13 01 23

Inflacja w Polsce. Są nowe dane. Jest zaskoczenie?

Inflacja w Polsce w grudniu 2022 była zgodna z wcześniejszymi przewidywaniami GUS. Wyniosła 16,6 proc. w ujęciu rok…

Kredyty hipoteczne 2023r. Idą zmiany. Będzie łatwiej kupić mieszkanie?

Zdolność kredytowa powoli się odbudowuje i zdaniem specjalistów trend ma się utrzymać. Wszystko przez zmiany rynkowe. Eksperci wieszczą…
kredyt

Dyrektywa Omnibus. Tak sprzedawcy omijają prawo

Dyrektywa Omnibus nakłada na właścicieli sklepów nowe obowiązki. Chodzi m.in. o wyeliminowanie fałszywych promocji, które wprowadzały w błąd…
dyrektywa omnibus

Sklepy stacjonarne zamykają się na potęgę. Tylko w kilku segmentach znaczne wzrosty liczby otwarć

Blisko 4 tysiące sklepów stacjonarnych zamknęło się w Polsce w całym 2022 roku. To dane firmy Dun &…
sklep spożywczy

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier