3 min. czytania

Abonament RTV dla firm 2022

Abonament RTV
Autor
redakcja
Opublikowano
01 12 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Firmy zobowiązane są do płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego za każdy odbiornik jaki posiadają. Także w samochodzie służbowym. Ile wynosi abonament RTV dla firm 2022? Czy istnieje system zniżek? Na czym można zaoszczędzić? Odpowiadamy.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Ile wynosi abonament RTV 2022 dla firm? 
  • Czy są zniżki w abonamencie RTV dla firm?
  • Jaka kara za brak abonamentu RTV?

Abonament RTV dla firm 2022 – zasady


Jeśli na terenie Twojej firmy znajdują się odbiorniki radiowo-telewizyjne, masz obowiązek zapłacenia od nich abonamentu RTV. W tym przypadku jest zupełnie inaczej niż w gospodarstwach domowych, które niezależnie od liczby urządzeń płacą jedną stawkę. Zasady dla przedsiębiorców są jasne i niestety bardziej restrykcyjne. Opłatę trzeba uiścić od każdego odbiornika, niezależnie czy znajduje się w poczekalni, pokoju socjalnym, hali fabrycznej, czy samochodzie służbowym handlowca. Spójrzmy na abonament RTV dla firm 2022 – i zobaczmy, ile zapłacisz w przyszłym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Abonament radiowo-telewizyjny za…komputer w firmie? Już nic nas nie zaskoczy

Abonament RTV dla firm 2022 – stawki

Dobra informacja jest taka, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zdecydowała się, by na 2022 rok podnieść stawki abonamentu. Na tym dobre informacje się kończą.

Za każdy miesiąc używania odbiornika radiofonicznego w 2022 roku podobnie jak obecnie płacimy 7,50 zł. W przypadku posiadania odbiornika telewizyjnego, po obowiązkowej rejestracji, opłata będzie obejmowała zarówno daninę radiową jak i TV i wyniesie 24,50 zł za miesiąc.

To oznacza, że jeśli na terenie naszej firmy znajdują się 3 odbiorniki radiowe, a dwa kolejne znajdują się w samochodach służbowych, stawkę 7,50 mnożymy razem pięć co daje nam miesięczną należność w wysokości 37,50 zł.

Czy można zaoszczędzić na płaceniu abonamentu z góry?

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji premiuje osoby, które zdecydują się płacić z góry za abonament radiowo-telewizyjny wnosząc opłatę np. na 2,3,6, czy 12 miesięcy. Jak to wygląda w praktyce:

Poniżej przedstawiamy stawki w przypadku wnoszenia opłat za okres dłuższy niż jeden miesiąc.

Stawki za używanie odbiornika radiowego 2022

  • 14,60 zł za dwa miesiące,
  • 21,60 zł za trzy miesiące,
  • 42,80 zł za sześć miesięcy,
  • 81,00 zł za rok kalendarzowy.

Stawki za używanie odbiornika telewizyjnego lub radiowego i telewizyjnego 2022

  • - 47,50 zł za dwa miesiące,
  • 70,60 zł za trzy miesiące,
  • 139,70 zł za sześć miesięcy,
  • 264,60 zł za rok kalendarzowy.

Abonament RTV dla firm 2022 – kto nie musi płacić?

Prawo przewiduje ulgi dla pewnych grup firm i instytucji. Nie jest to szeroki katalog, ale warto do niego zajrzeć. Jest bowiem grupa podmiotów, które nie muszą płacić za każdy odbiornik z osobna. Są to m.in. publiczne zakłady opieki zdrowotnej, sanatoria, żłobki, publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty, państwowe i niepaństwowe szkoły wyższe oraz domy opieki społecznej.

CZYTAJ TAKŻE: Abonament RTV w firmie. Słucha pracownik – płaci pracodawca

Kara za brak abonamentu RTV 2022

Firmy, które uchylają się od obowiązku wnoszenia opłat za abonament RTV, muszą liczyć się z karą w wysokości 30-krotności miesięcznej opłaty abonamentowej. W tym przypadku zasady są podobne jak w przypadku gospodarstw domowych.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…
05 03 24

Minimalna pensja nie ochroni przed komornikiem?

Minimalna pensja stała się skuteczną ochroną przed egzekucją komorniczą. Zdaniem komorników - tak skuteczną, że nie pozwala na…
minimalna pensja

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania
09 02 24

Niewypłacalność przedsiębiorcy. Jak zrobić to skutecznie?

Niewypłacalność przedsiębiorcy. Jak to zrobić skutecznie? Prawnik radzi     Przedsiębiorcy w trudnej sytuacji finansowej mają na to…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier