magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Biedronka rozda 7,5 mln złotych w bonach dla klientów. To efekt kary nałożonej na sklepy Biedronka przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czy inni przedsiębiorcy też mogą być zagrożeni taką sankcją?

Właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, nie odpowiadał na reklamacje w terminie i nie uznawał roszczeń konsumentów.
Sprawa trafiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd zobowiązał Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów.
Akcja będzie dotyczyć praw konsumenckich. Za rozwiązanie testu klienci będą mogli otrzymać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. W sumie Biedronka wyda na bony 7,5 mln zł 

Bony na zakupy do Biedronki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainterweniował gdy wpłynęły do niego skargi klientów dotyczące sposobu rozpatrywania reklamacji w Biedronce.
[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]Poszło o promocję, w ramach której klienci mieli otrzymać voucher zniżkowy na zakupy za wydanie określonej kwoty. Okazało się jednak, że sieć Biedronka negatywnie rozpatrywała reklamacje. Wątpliwości pojawiły się też w związku z dostępnością regulaminu. Klienci byli informowani, że zasady akcji promocyjnej i regulamin promocji jest dostępny na stronie internetowej sieci, a w rzeczywistości takich materiałów nie było albo pojawiły się z opóźnieniem.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych - powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Kara UOKiK

Czy podobna kara może spotkać innych przedsiębiorców? Warto pamiętać, że na przedsiębiorcy ciąży wiele obowiązków związanych przede wszystkim z koniecznością poinformowania klientów o warunkach sprzedaży czy wyłączeniach. Jeśli więc prowadzisz akcję promocyjną, masz specjalną ofertę, to zawsze klient musi mieć możliwość zapoznania się z regulaminem takiej akcji. Jeśli nie będzie w stanie poznać warunków promocji, na pewno zgłosi swój sprzeciw do UOKiK, a instytucja ta po zbadaniu sprawy będzie mogła nałożyć na ciebie, czyli przedsiębiorcę karę.

To Cię zainteresuje

12 01 23

Shopee niespodziewanie kończy działalność w Polsce. Allegro pozbyło się poważnej konkurencji

Shopee, platforma zakupowa kojarzona z krzykliwych reklam kończy działalność. 13.01.2023 platforma znika z polskiego rynku. Shopee kończy działalność…

Dyrektywa Omnibus. Tak sprzedawcy omijają prawo

Dyrektywa Omnibus nakłada na właścicieli sklepów nowe obowiązki. Chodzi m.in. o wyeliminowanie fałszywych promocji, które wprowadzały w błąd…
dyrektywa omnibus

Sklepy stacjonarne zamykają się na potęgę. Tylko w kilku segmentach znaczne wzrosty liczby otwarć

Blisko 4 tysiące sklepów stacjonarnych zamknęło się w Polsce w całym 2022 roku. To dane firmy Dun &…
sklep spożywczy
05 01 23

Fundacja Polska Bezgotówkowa wydłużyła okres finansowania terminali i softposów

Do 12 miesięcy Fundacja Polska Bezgotówkowa wydłuża okres finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne (tzw. softposy).…
terminal
04 01 23

Rekord restrukturyzacji. Jak działa restrukturyzacja?

26 proc. więcej postępowań restrukturyzacyjnych niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy nie chcą bankrutować. Wolą restrukturyzację. Jak działa restrukturyzacja? W…
restrukturyzacja

Zła informacja dla początek roku. Gigantyczny wzrost składek ZUS.

Składki ZUS 2023 dla przedsiębiorców będą wysokie jak nigdy dotąd. A to jeszcze nie koniec. W latach 2016-2026 wzrost…
stopy procentowe

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier