magazyn-firma

Biedronka rozda 7,5 mln złotych w bonach dla klientów. To efekt kary nałożonej na sklepy Biedronka przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czy inni przedsiębiorcy też mogą być zagrożeni taką sankcją?

Właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, nie odpowiadał na reklamacje w terminie i nie uznawał roszczeń konsumentów.
Sprawa trafiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd zobowiązał Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów.
Akcja będzie dotyczyć praw konsumenckich. Za rozwiązanie testu klienci będą mogli otrzymać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. W sumie Biedronka wyda na bony 7,5 mln zł 

Bony na zakupy do Biedronki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainterweniował gdy wpłynęły do niego skargi klientów dotyczące sposobu rozpatrywania reklamacji w Biedronce.
[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]Poszło o promocję, w ramach której klienci mieli otrzymać voucher zniżkowy na zakupy za wydanie określonej kwoty. Okazało się jednak, że sieć Biedronka negatywnie rozpatrywała reklamacje. Wątpliwości pojawiły się też w związku z dostępnością regulaminu. Klienci byli informowani, że zasady akcji promocyjnej i regulamin promocji jest dostępny na stronie internetowej sieci, a w rzeczywistości takich materiałów nie było albo pojawiły się z opóźnieniem.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych - powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Kara UOKiK

Czy podobna kara może spotkać innych przedsiębiorców? Warto pamiętać, że na przedsiębiorcy ciąży wiele obowiązków związanych przede wszystkim z koniecznością poinformowania klientów o warunkach sprzedaży czy wyłączeniach. Jeśli więc prowadzisz akcję promocyjną, masz specjalną ofertę, to zawsze klient musi mieć możliwość zapoznania się z regulaminem takiej akcji. Jeśli nie będzie w stanie poznać warunków promocji, na pewno zgłosi swój sprzeciw do UOKiK, a instytucja ta po zbadaniu sprawy będzie mogła nałożyć na ciebie, czyli przedsiębiorcę karę.

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

CEIDG czeka rewolucja! Co się zmieni w jednym okienku?

CEIDG czeka rewolucja. Zresztą kolejna już w ostatnich latach. Tym razem resort rozwoju przygotował nowelizację ustawy regulującej działanie…
CEIDG

Frankowicze w tarapatach. Najpierw cios od Moskwy, teraz od Berna

Ogłoszenie mobilizacji przez Putina umocniło w środę franka, uznawanego za bezpieczną przystań do rekordowych poziomów. 24 godziny później…
Frankowicze
20 09 22

Ile kosztuje polecony priorytet? Poczta Polska znów podnosi ceny

Ile kosztuje polecony priorytet? Odpowiedź na to pytanie znów zmieni się od 1 października 2022 r. Poczta Polska…
Ile kosztuje polecony priorytet?
20 09 22

Tarcza Solidarnościowa dla firm

Poprawa konkurencyjności przedsiębiorstw oraz ograniczenie dynamiki wzrostu cen dla konsumentów – takie efekty w ocenie Ministerstwa Rozwoju ma…
Tarcza Solidarnościowa

Inflacja ekstremalna, czyli inflacyjna krzywa cukrowa

Jeśli szukamy towaru, który najmocniej kojarzy się z obserwowaną inflacją, to bez chwili zastanowienia wskazalibyśmy lidera podwyżek cen.…
Inflacja
14 09 22

Zatory płatnicze niszczą firmy. Ministerstwo Rozwoju chce zniszczyć zatory. Uda się?

Zatory płatnicze to zło. I wie o tym każdy. Ba, zdają sobie sprawę nawet ci, którzy je tworzą,…
zatory płatnicze
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier