magazyn-firma

Black Friday 2022 i inflacja. To połączenie może podkręcić wyniki sprzedaży. W czasie gdy ceny rosną w zawrotnym tempie, hasło „obniżka cen” może sprawiać cuda. Prawdopodobnie nawet wtedy jeśli towar po przecenie będzie droższy niż rok temu w regularnej ofercie. Polacy szukają okazji. Najbliższa przypada już 25 listopada 2022 r.

Black Friday 2022. Tej okazji biznes nie może przegapić

Black Friday 2022 może cieszyć się szczególnym zainteresowaniem. Kilka tygodni temu ośrodek ARC Rynek i Opinia przyjrzał się podejściu polskich konsumentów do wszelkiego rodzaju promocji. Było to bodaj pierwsze takie badanie w momencie, w którym inflacja osiągnęła niewidziane o ćwierćwiecza poziomy.

Jak się okazuje, co czwarty badany bardziej wierzy promocjom. Z drugiej jednak strony Polacy skrócili swoje listy zakupów. Przynajmniej tych na zapas (38% vs. 48% rok wcześniej). Mocniej przyglądamy się takim parametrom jak faktyczna przydatność produktu. Ograniczyliśmy również nieplanowane zakupy.

Podejście Polaków do obniżek cen

Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, ulubionym rodzajem promocji Polaków jest obniżka cen. Z tej formy korzysta aż 67% konsumentów!!! To oznacza, że dwóch na trzech naszych rodaków, jest w stanie kupić coś tylko dlatego, że jest tańsze, niż np. tydzień temu.

Równolegle coraz mniej interesują nas rozdawane próbki produktów (25%), czy ich testowanie (13%). Jesteśmy konkretni. Lubimy taniej. I już.

Pomysł na biznes 2022

Biorąc pod uwagę powyższe statystyki, wygląda to wszystko jak… przepis na doskonałą okazję do podkręcenia wyników sprzedaży. Inflacja nie spowoduje przecież, że święta będą odwołane. A skoro tak, prezentów pod choinką nie zabraknie. Może będzie ich mniej, ale nikt nie zrezygnuje z tej przesympatycznej tradycji.

I tu właśnie pojawia się Black Friday, który może być traktowany przez wielu konsumentów jako jedyna okazja do skompletowania świątecznych podarunków za mniej, niż ktokolwiek wcześniej myślał. Biorąc pod uwagę galopującą inflację, przed świętami będzie drożej. I to na pewno.

Cyber Monday 2022 – kiedy?

Z kolei 28 listopada, okazję do obniżek mają sklepy z szeroko rozumianą branżą elektroniczną, gier, aplikacji i innych cyfrowych rozrywek.

Mowa o Cyber Monday, czyli kolejnym zaimportowanym z USA „święcie konsumpcji”. Wiele firm już od kilku lat planuje jednak szersze promocje rozciągnięte na cały tydzień, jak np. Black week itp. Warto pomyśleć nad swoją strategią. Czasu dużo nie ma, ale może zdecydowanie warto nie przespać takiej okazji.

 

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

05 12 22

Nietypowy skutek inflacji. To ostrzeżenie dla branży handlowej.

Inflacja, drożyzna i szybkie ubożenie Polaków powoduje, że w sklepach jest coraz więcej kradzieży. Liczba tego typu przestępstw…
kradzieże w sklepach
30 11 22

Będą nowe numery PKD? GUS wspomina o „piątym znaku”

Niewykluczone są zmiany w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) – wynika z komunikatu GUS. Obecnie Główny Urząd Statystyczny prowadzi…
PKD
29 11 22

Ustawa o fundacji rodzinnej może wejść w życie już w 2023 roku

Wyczekiwana przez przedsiębiorców Ustawa o fundacji rodzinnej, a dokładnie jej projekt, jest już w Sejmie. To oznacza, że…
Ustawa o fundacji rodzinnej
25 11 22

ING: BLIK bez kodu dla biznesu

Bank ING wprowadza usługę płatności BLIK bez kodu, czyli tzw. opcję „one click”. Jest ona dostępna w aplikacji…
BLIK bez kodu
25 11 22

Śmierć przedsiębiorcy. Już 40,5 tys. przypadków powołań zarządów sukcesyjnych

Śmierć przedsiębiorcy nie musi oznaczać końca jego firmy. Od 15 listopada 2018 roku, powstało już 40,5 tys. zarządów…
śmierć przedsiębiorcy

W tych województwach najtrudniej o pracownika

Z jednej strony spowolnienie gospodarcze i potężna inflacja, z drugiej… bardzo mocny, jeśli nie najmocniejszy od lat rynek…
w tych województwach najtrudniej o pracownika
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier