magazyn-firma
2 min. czytania

Dino zdobywa Polskę lokalną

Dino
Autor
Adam Adamski
Opublikowano
04 01 22

Patrząc na mapę sklepów Dino wyraźnie widać, że sieć szuka swego miejsca w małych miejscowościach, w których dotąd jedynym sklepem był tradycyjny spożywczak, a po większe zakupy jechało się kilkanaście kilometrów. Do miasta.

Dino rośnie w siłę

343 nowe sklepy – tyle otworzyła grupa Dino w 2021 roku. To oznacza, że na koniec 2021 roku, markety z dużym czerwonym napisem były już w 1815 lokalizacjach – wynika z raportu zamieszczonego na korporacyjnej stronie Grupy Dino.

Podróżując przez tzw. Polskę lokalną, drogami wojewódzkimi nie sposób nie odnieść wrażenia, że sieć Dino rośnie jak grzyby po deszczu. Wiele miejscowości, w których dotąd handel opierał się na dwóch, trzech tradycyjnych spożywczakach ma dziś swój market. Mieszkańcy nie muszą jechać do oddalonego o kilka, czy kilkanaście kilometrów miasta na większe zakupy np. do Biedronki. Mają swój market pod nosem.

CZYTAJ TAKŻE: Biedronka daje podwyżki

Nowy handel w małych miejscowościach

Jako fani wędrówek w małopopularnych miejscach turystycznych, wybieramy się często z rodziną do Przedborskiego Parku Krajobrazowego na granicy świętokrzyskiego i łódzkiego. Zwykle naszą bazą wypadową jest wieś Dobromierz. Nie jest to nawet siedziba gminy (choć ponoć w przeszłości była). Jeśli dobrze pamiętamy, od zawsze były tam dwa sklepy, takie tradycyjne. Z artykułami spożywczymi, alkoholem, drobną chemią. Po większe zakupy mieszkańcy jeździli do oddalonego o 10 kilometrów Przedborza, do Biedronki. Jakiś czas temu handlowy krajobraz okolicy zmieniło Dino, do którego podjeżdżają mieszkańcy kilku, a może kilkunastu okolicznych wiosek.

Inny przykład? Świętokrzyskie Radoszyce. Wprawdzie od 2018 roku znów są miastem, ale bez Biedronki. Jest za to Dino, Lewiatan, Groszek i Delikatesy Centrum. Tylko te dwa przykłady pokazują, z jaką uwagą wybierane są niektóre lokalizacje polskiej sieci. Dino działa punktowo i zmienia lokalny handel.

CZYTAJ TAKŻE: Kim jest założyciel sieci Dino?

Oczywiście nie jest tak, że Dino powstaje tylko tam, gdzie nie ma konkurencji. Sieć sprawia wrażenie, że jej wcale się nie boi i robi swoje. Celowo podaliśmy przykład ze świętokrzyskiego. Bo Dino, kojarzyło się dotąd z zachodnią Polską. Faktycznie, najwięcej sklepów ma w Wielkopolsce i województwie lubuskim. Jak widać, dobrze radzi sobie także na innych terenach.

 

Postawiłbyś tutaj market?

Takie pytanie zadaliśmy sobie podczas jednego z dziennikarskich wyjazdów. Nie pamiętamy nazwy miejscowości. Pamiętamy jednak, że chodziło o sklep Dino, z parkingiem wypełnionym po brzegi samochodami. Sieć prawdopodobnie szuka potencjału w całej sieci miejscowości, dobrze skomunikowanej lokalnymi drogami, budując grupę klientów, którzy nie muszą już wyruszać na większe wyprawy po zakupy.

Coraz więcej marketów

Jak zauważył we wtorek Business Insider, Dino rośnie szybciej niż Biedronka kiedykolwiek. I choć do portugalskiej konkurentki jeszcze jej brakuje, zapowiada się ciekawa rywalizacja na handlowej mapie Polski.

Rywalizacja ta, z pewnością nie podoba się małym firmom prowadzącym lokalne sklepy. Mowa o takich, które dotąd nie musiały na swoim podwórku rywalizować z większymi graczami. Z powodu Dino muszą. Dla nich zapowiedź, że w okolicy powstanie market z wielkim czerwonym napisem, może nie brzmi jak wyrok, ale z pewnością jak początek nowej, biznesowej rzeczywistości.

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

26 09 22

Co się stanie z firmą po Twojej śmierci? W 2023 r. ruszą fundacje rodzinne

Od 2023 roku w Polsce będzie można zakładać fundacje rodzinne – poinformowało Ministerstwo Rozwoju i Technologii. W ocenie…
fundacje rodzinne

Made in Poland. W jakich branżach Polacy są wśród liderów? (WIDEO)

W jakich branżach Polacy są wśród światowych liderów? Okazuje się, że etykieta made in Poland na niektórych towarach…
Made in Poland

Abonament RTV – w poszukiwaniu radia poczta zagląda do samochodów służbowych

Abonament RTV to chyba jedna z najsłabiej egzekwowanych danin publicznych w Polsce. Poczta Polska, która ma ustawowe prawo…
Abonament RTV

LikePOS – terminal płatniczy w smartfonie dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego

Klienci biznesowi PKO Banku Polskiego mogą już korzystać z innowacyjnej aplikacji LikePOS, która zmieni ich smartfon w terminal…

CEIDG czeka rewolucja! Co się zmieni w jednym okienku?

CEIDG czeka rewolucja. Zresztą kolejna już w ostatnich latach. Tym razem resort rozwoju przygotował nowelizację ustawy regulującej działanie…
CEIDG

Stacja benzynowa coraz bardziej niebezpiecznym biznesem. Liczba kradzieży bije rekordy

Ceny paliw nie maleją, rośnie też inflacja. To skłania do kradzieży na stacjach paliw. Wzrost liczby przestępstw i…
stacja benzynowa
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier