magazyn-firma

Czy placówka bankowa w czasach online to dobry pomysł na biznes w małym mieście? Jak działa franczyza Credit Agricole?

Coraz silniejsza tendencja „przekierowywania” produktów i usług finansowych do świata cyfrowego rodzi przekonanie, że czas placówek bankowych przemija. Nic bardziej mylnego.

Dobrze przemyślana koncepcja łączenia tradycyjnej bankowości opartej na doradztwie w placówce z możliwościami obsługi online staje się bazą do budowania przewagi konkurencyjnej. I to nie tylko dla klientów ale również pracowników i menedżerów, który angażują się w tworzenie zyskownego biznesu.

Franczyza bankowa

Credit Agricole, marka finansowa obecna w ponad 50 krajach świata stawia na rozwój poprzez franczyzę. Unikalny model pozyskiwania franczyzobiorców, a także wspierania ich i „prowadzenia” w biznesie przez kolejne lata powoduje, że to dobry pomysł na biznes w małym mieście.

Przykład? Darłowo to niewielkie miasto w zachodniopomorskim. Tutaj, przy reprezentacyjnym miejskim deptaku bez trudu odnaleźć budynek z logotypem Credit Agricole. Placówkę banku prowadzi Katarzynę Kabzińska. Jej historia doskonale pokazuje, że rozwój kariery i powiązanie swych biznesowych ambicji z konkretną marką przynosi wiele zysków.

Franczyza Credit Agricole

Specyfika modelu franczyzy Credit Agricole opiera się na założeniu, że prowadzący placówkę franczyzową ma stać na równi z dyrektorem oddziału prowadzonego bezpośrednio przez bank. Zarówno klient, jak i właściciel placówki nie mogą czuć różnicy w poziomie obsługi czy dostępie do produktów. Warto podkreślić, że jest to unikalne podejście w branży. Model wielu franczyz bankowych oparty jest na założeniu, że placówki partnerskie oferują podstawowe produkty, a te bardziej wymagające sprawy załatwiane są w placówce własnej, zwykle zlokalizowanej w mieście wojewódzkim, a przynajmniej powiatowym.

Jak założyć placówkę Credit Agricole?

Credit Agricole stawia w swojej koncepcji na równorzędność każdego z kanału obsługi klienta i sprzedaży. Takie podejście powoduje, że bardzo rozważnie dobiera się partnerów, którzy będą prowadzić placówkę. Marce zależy na długoletniej współpracy przy prowadzeniu placówki. Wszystko dlatego, że placówki uruchamiane są w małych miastach. W takich lokalizacjach biznes oparty jest na relacjach i częste zmiany operatorów placówek nie są wskazane.

Dla nas istotne jest to, że budując franczyzę, wiążąc się z franczyzobiorcą, chcemy się wiązać na lata. Decydując się na otwarcie placówki w danej miejscowości, chcemy w niej pozyskiwać klientów. A zarazem mieć pewność, że jesteśmy tam dziś, będziemy za rok i będziemy także za kilka lat. Dlatego tak istotne jest to, by dwie strony w momencie rekrutacji dobrze zbadały swoje intencje” – mówi Mirosław Ziółkowski, dyrektor departamentu sprzedaży placówek partnerskich Credit Agricole.

Czy prowadzenie placówki bankowej się opłaca?

Marka znalazła też sposób na zmiany trendów w bankowości i rozwój kanałów online. Gdy konkurencja zamyka placówki bankowe w mniejszych miejscowościach, Credit Agricole zamiast walczyć z nowoczesnością, umiejętnie łączy to z tradycyjną bankowością.

- Nie chcemy wykluczać z rynku finansowego klientów z mniejszych ośrodków. Chcą i doceniają obsługę w placówce przy wsparciu kanałów online – mówi Damian Ragan, wiceprezes Credit Agricole. A dyrektor Ziółkowski dodaje: - „Istotne jest to, by pracownicy partnera czuli się częścią większej grupy, aby mogli powiedzieć, jestem częścią Credit Agricole”. Stąd mocne wsparcie poczynając od onboardingu, przez szkolenia, mentoring po współpracę z centralą.

Dla prowadzących placówkę bankową jest to ważne o tyle, że niezależnie od tego, czy klient zostanie pozyskany poprzez kanał tradycyjny, czy online, przychody z tym związane przekierowane są bezpośrednio do opiekuna przypisanego danemu klientowi. Mówiąc wprost. Jeśli placówka terenowa przekona do produktu klienta, a ten kupi produkt korzystając z kanału internetowego, to doradca i tak odbierze należną mu prowizję.

Jak otworzyć placówkę bankową?

Pozytywny wynik rekrutacji pozwala na uruchomienie własnej placówki partnerskiej. Od momentu podpisania umowy, to jej uruchomienia potrzeba około kilku tygodni.

Z perspektywy biznesowej oferta Credit Agricole jest o tyle ciekawa, że firma pomaga franczyzobiorcy we wszystkich aspektach prowadzenia działalności. Pracownicy partnera są szkoleni razem z  pracownikami banku, biorą udział w tych samych spotkaniach i wydarzeniach. Gdy inne marki tworzą specjalne działy wyznaczone tylko do obsługi partnerów, w Credit Agricole, są oni traktowani na równi z pozostałymi członkami struktur. „Jako partner to ja decyduję o zatrudnianiu, premiowaniu czy choćby organizacji akcji lokalnej – na przykład czy pójdziemy z pączkami na rynek w tłusty czwartek do ludzi. To pozwala się poczuć sterem, żeglarzem i okrętem” – mówi Katarzyna Kabzińska.

Dokładnie określone procedury, a także pomoc – choćby w sprawach związanych z prowadzeniem biznesu, wszystkimi formalnościami, które temu towarzyszą, a nawet wsparcie w zarządzaniu majątkiem, by finansowanie biznesu było stabilne, znacznie ogranicza ryzyko biznesowe.

Prowadzenie własnego biznesu zawsze się wiąże z ryzykiem, ja je zminimalizowałam przez to, że weszłam we współpracę z firmą, którą wcześniej znałam. Zatrudniam 7 osób. Dla małego przedsiębiorcy to jest sporo. Przez to, że znam firmę od podstaw, to ryzyko zostało zminimalizowane. Czasy się zmieniają, przyszła pandemia, ale jestem mocno zdeterminowana. Mam pod sobą dobry zespół, który jest moim skarbem” – przyznaje.

W przypadku Pani Katarzyny to się udało. Nie tylko prowadzi dobrze prosperującą placówkę partnerską, ale także doskonale łączy obowiązki zawodowe z byciem mamą trzech synów. To pokazuje, że wejście we franczyzę, choć wiąże się z ciężką pracą i stałym rozwojem, pozwala na dobre budowanie balansu między życiem zawodowym oraz prywatnym.

 

INFORMACJE NA TEMAT FRANCZYZY: Sprawdź tutaj

 

 

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

Będzie porównywarka cen węgla. I to rządowa!

26 września 2022 rusza rządowa porównywarka cen węgla, a dokładnie możliwość rejestracji w niej przedsiębiorców. Kancelaria Premiera uruchomiła…
porównywarka cen węgla

Made in Poland. W jakich branżach Polacy są wśród liderów? (WIDEO)

W jakich branżach Polacy są wśród światowych liderów? Okazuje się, że etykieta made in Poland na niektórych towarach…
Made in Poland

Stacja benzynowa coraz bardziej niebezpiecznym biznesem. Liczba kradzieży bije rekordy

Ceny paliw nie maleją, rośnie też inflacja. To skłania do kradzieży na stacjach paliw. Wzrost liczby przestępstw i…
stacja benzynowa

Pomysł na biznes. Kawa na wynos sprzedaje się jak nigdy!

Ponad połowa naszych rodaków chętnie pije kawę poza domem. Ośrodek ARC Rynek i Opinia stwierdza, że odsetek kawoszy…

Ile kosztuje godzina korepetycji? Czy warto zostać korepetytorem?

Ile kosztuje godzina korepetycji? Ceny korepetycji zależą od wielu zmiennych. Podstawową jest przedmiot, z którego prowadzone są dodatkowe…

Ile kosztuje godzina korepetycji? Czy warto zostać korepetytorem?

Niezależnie od tego, czy nasza pociecha jest pilnym uczniem lub uczennicą, czy też ma pewne zaległości na własne…
ile kosztuje godzina korepetycji?
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier