magazyn-firma

Szersza statystyka w połączeniu z geografią pozwala nam na określenie miejsc, w których biznes prowadzony stacjonarnie jest ekonomicznie uzasadniony. Gdzie opłaca się założyć sklep stacjonarny w 2023 roku? Przyjrzeliśmy się danym GUS dotyczącym gęstości sklepów wg podziału na województwa.

Sklep stacjonarny w 2023 roku

Tym razem pochyliliśmy się nad gęstością sklepów w Polsce, a dokładnie nad współczynnikiem liczby mieszkańców przypadających na jeden sklep. Parametr o tyle dobry, że zawiera już w sobie takie zmienne jak gęstość zaludnienia. Gdzie opłaca się założyć sklep stacjonarny w 2023 roku? Popatrzmy!

A zatem nie patrzymy na liczbę placówek handlowych ogółem, ale w odniesieniu do populacji mieszkającej na danym terenie. To może dać nam odpowiedź na pytanie gdzie opłaca się założyć sklep stacjonarny w 2023 roku?

sklep stacjonarny w 2023

Gdzie największa baza klientów?

Na największą bazę klientów w przeliczeniu na jeden sklep mogą liczyć przedsiębiorcy z województwa podkarpackiego. Tam liczba osób przypadających na jeden sklep zawiera się w przedziale o 141-152. Wadą tej lokalizacji mogą być nieco niższe zarobki, co pewnie wymusza prowadzenie ostrożnej polityki cenowej.

O niższej konkurencji mogą mówić także przedsiębiorcy w województwie świętokrzyskim. Tam na jeden sklep przypada od 131 do 140 klientów. W tym ujęciu perspektywicznie wyglądają także województwa opolskie oraz podlaskie, w których parametr ten zawiera się w przedziale 121-130.

CZYTAJ TAKŻE: W co inwestować w 2023 roku?

Gdzie najbardziej nasycony rynek sklepów stacjonarnych?

Najbardziej nasycone sklepami rynki to województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, łódzkie i warmińsko-mazurskie. Tam statystyczna kolejka do kasy może być najdłuższa. Na 1 sklep przypada tam bowiem od 100 do 110 osób.

Trzeba przyznać, że ponad czterdziestoprocentowa różnica wyraźnie wskazuje, województwo podkarpackie, jako najbardziej dogodną lokalizację nowych sklepów. A z pewnością lepsza niż na Warmii i Mazurach oraz w Łódzkiem, gdzie siła nabywcza nie jest potężna, a gęstość sklepów wyraźnie wyższa.

Decyzja należy do Ciebie

W naszym artykule oparliśmy się, co prawda na jednym parametrze. Za każdym razem decydując się na biznes, koniecznie trzeba sprawdzić uwarunkowania lokalnego rynku, również pod kątem branżowym oraz nasycenia określonymi produktami. Pamiętajmy, że dane odnoszą się województw i są uśrednioną wartością. Na poziomie gmin, mogą jednak występować istotne różnice.

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

Minimalne wynagrodzenie 2023. Rekordowa stawka godzinowa. Czy pensja minimalna będzie różna zależnie od regionu?

Minimalne wynagrodzenie w 2023 roku zmieni się dwa razy. Pierwszy raz nowa stawka zacznie obowiązywać od 1 stycznia,…
płaca_minimalna

Polski biznes coraz chętniej wdraża podpis elektroniczny – liczba jego użytkowników dynamicznie rośnie od kilku lat

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po e-podpis. Certum z grupy Asseco, największy dostawca usług zaufania w Polsce z…

Inflacja delikatnie hamuje. Szczyt za nami?

17,4% wyniosła inflacja w listopadzie wynika z szybkiego szacunku Głównego Urzędu Statystycznego. To oznacza, że inflacja zaczyna hamować.…
inflacja

Będzie coraz trudniej o klienta. Spowolnienie mocno uderzyło w konsumentów jesienią!

ARC Rynek i Opinia informuje, że tylko w ciągu ostatniego miesiąca aż o 11 punktów procentowych wzrósł odsetek…
coraz trudniej o klienta

Będzie spowolnienie czy recesja? OECD opublikowało prognozy

Będzie spowolnienie czy recesja? To pytanie zadaje dziś wielu ekonomistów oraz przedsiębiorców. Odpowiedź OECD należy uznać za optymistyczną,…
spowolnienie czy recesja

Nie czas na nieśmiałość! 84% firm zapowiada podwyżki cen produktów i usług!

Podwyżki cen są konieczne, by wiele biznesów mogło nadal utrzymać się na powierzchni. Turboinflacja to nie czas na…
podwyżki cen
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier