Zaskakujące wyniki branży materiałów budowlanych. Gdyby nie sprzedaż akcesoriów ogrodowych, duże markety miałyby spore problemy z utrzymaniem sprzedaży

Branża budowlana zmienia się. Detaliczny handel materiałami budowlanymi coraz bardziej wzmacnia sprzedaż akcesoriów ogrodowych. Co trzeci klient marketu budowlanego kupuje artykuły ogrodowe.

Artykuły ogrodowe – biznes

Portal wielkiebudowanie.pl sprawdził stan handlu detalicznego. Okazuje się, że sprzedaż w sieciach handlowych specjalizujących się w handlu materiałami budowalnymi ratują artykuły ogrodowe. Sprzedaż działu ogrodowego to już 32% całego obrotu w kwietniu 2022. Choć ruch w marketach jest wyższy niż przed pandemią, to do doskonałości sporo mu brakuje.

Gdyby nie artykuły ogrodowe, sklepy radziłyby sobie bardzo kiepsko. Słabo sprzedają się materiały budowlane. Słabsze niż przed pandemią obroty widać w segmencie ciężkich materiałów budowlanych, drewna, farb i lakierów, a także instalacji.

Porównując sprzedaż do marca, praktycznie wszystkie segmenty wyglądają gorzej. Wyjątek stanowią farby i lakiery