Firma kurierska i właściciel paczkomatów, spółka InPost zdecydowała się podnieść swoje ceny. Nowe cenniki opublikowano już na stronie internetowej spółki, a także zakomunikowano podczas spotkania z analitykami. Będą obowiązywały od 1 kwietnia 2022 r.

InPost: będzie drożej

To nie prima aprilis. Od 1 kwietnia rosną ceny usług kurierskich, a także świadczonych za pośrednictwem paczkomatów. Jak wynika z wypowiedzi prezesa spółki, Rafała Brzoski, wzrosty cen wyniosą około 8 procent. Mówił o tym m.in. podczas konferencji z analitykami, która odbyła się za pośrednictwem telełącza.

Nowe cenniki w InPost – gdzie znajdę?

Nowe cenniki InPost zostały opublikowane m.in. na stronie internetowej spółki pod adresem https://inpost.pl/cenniki, a linki do nich znalazły się także na blogu spółki skierowanym do klientów oraz mediów.

W przypadku szybkich nadań przez paczkomat cena przesyłki krajowej w gabarycie „A” (maks. 80 x 380 x 640 mm, minimalna wysokość: 1 mm, maksymalna waga: 25 kg) wyniesie 12,99 zł.

13,99 zł zapłacimy za przesyłkę gabarytu „B” (maks. 190 x 380 x 640 mm, minimalna wysokość: 81 mm, maksymalna waga: 25 kg. Z kolei za wysłanie tą drogą gabarytu „C” trzeba zapłacić 15,49 zł (maks. 410 x 380 x 640 mm, minimalna wysokość: 191 mm, maksymalna waga: 25 kg)

Szybkie nadania przez kuriera będą odpowiednio kosztowały 14,99 zł za gabaryt „A”, 16,49 zł za gabaryt „B” oraz 19,99 zł za gabaryt „C”.

Ceny ubezpieczeń w InPoście

Ubezpieczenie przesyłki do 5 tys. złotych po zmianach w cenniku ogólnym kosztuje 1,85 zł. Ubezpieczenie do 10 tys. zł – 2,57 zł, natomiast przesyłka, której wartość jest wyceniana do 20 tys. złotych – 3 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy cennik Poczty Polskiej. Od 1 stycznia 2022

Podwyżki cen usług w Poczcie Polskiej

InPost nie jest pierwszym graczem na tym rynku, który decyduje się na zmianę polityki cenowej, a także zaktualizowanie oficjalnych cenników. Przypomnijmy od 1 stycznia 2022 roku swoje cenniki zaktualizowała Poczta Polska. Zmiany dotyczyły wielu popularnych usług pocztowych. Skala podwyżek wybranych usług wyniosła od 2 do 11 procent i również objęła „flagowe” produkty – m.in. polecony priorytet.