To nie prima aprilis. Od 1 kwietnia rosną ceny usług kurierskich, a także świadczonych za pośrednictwem paczkomatów. Jak wynika z wypowiedzi prezesa spółki, Rafała Brzoski, wzrosty cen wyniosą około 8 procent. Mówił o tym m.in. podczas konferencji z analitykami, która odbyła się za pośrednictwem telełącza.
Nowe cenniki InPost zostały opublikowane m.in. na stronie internetowej spółki pod adresem https://inpost.pl/cenniki, a linki do nich znalazły się także na blogu spółki skierowanym do klientów oraz mediów.
W przypadku szybkich nadań przez paczkomat cena przesyłki krajowej w gabarycie „A” (maks. 80 x 380 x 640 mm, minimalna wysokość: 1 mm, maksymalna waga: 25 kg) wyniesie 12,99 zł.
13,99 zł zapłacimy za przesyłkę gabarytu „B” (maks. 190 x 380 x 640 mm, minimalna wysokość: 81 mm, maksymalna waga: 25 kg. Z kolei za wysłanie tą drogą gabarytu „C” trzeba zapłacić 15,49 zł (maks. 410 x 380 x 640 mm, minimalna wysokość: 191 mm, maksymalna waga: 25 kg)
Szybkie nadania przez kuriera będą odpowiednio kosztowały 14,99 zł za gabaryt „A”, 16,49 zł za gabaryt „B” oraz 19,99 zł za gabaryt „C”.
Ubezpieczenie przesyłki do 5 tys. złotych po zmianach w cenniku ogólnym kosztuje 1,85 zł. Ubezpieczenie do 10 tys. zł – 2,57 zł, natomiast przesyłka, której wartość jest wyceniana do 20 tys. złotych – 3 zł.
CZYTAJ TAKŻE: Nowy cennik Poczty Polskiej. Od 1 stycznia 2022
InPost nie jest pierwszym graczem na tym rynku, który decyduje się na zmianę polityki cenowej, a także zaktualizowanie oficjalnych cenników. Przypomnijmy od 1 stycznia 2022 roku swoje cenniki zaktualizowała Poczta Polska. Zmiany dotyczyły wielu popularnych usług pocztowych. Skala podwyżek wybranych usług wyniosła od 2 do 11 procent i również objęła "flagowe" produkty - m.in. polecony priorytet.