3 min. czytania

Jak umorzyć subwencję z tarczy 1.0. Instrukcja krok po kroku

subwencja
Autor
Anna Nowakowska
Opublikowano
07 05 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Są sposoby na to, aby nie musieć zwracać finansowego wsparcia otrzymanego od państwa. Jeśli zastanawiasz się jak umorzyć subwencję z tarczy 1.0 ten artykuł jest dla ciebie.

Jak umorzyć subwencję z tarczy 1.0? Zacznij od wniosku

Aby zwolnienie mogło dojść do skutku musisz wystąpić ze stosownym wnioskiem nazywanym też Oświadczeniem o Rozliczeniu subwencji finansowej. Na szczęście, nie musisz go samodzielnie tworzyć. Podpowiadamy jak umorzyć subwencję z tarczy 1.0 . Gotowy do wypełnienia dokument znajdziesz w skrzynce mailowej na swoim profilu bankowości elektronicznej. O ile nadal korzystasz z usług banku, za pośrednictwem którego starałeś się o pieniądze.

CZYTAJ TAKŻE: Umorzenie subwencji z tarczy 1.0 tylko na wniosek

Wniosek będzie w części uzupełniony. Znajdujące się tam dane to propozycja PFR. Nie musisz się z nią zgadzać. Ale na możliwość modyfikacji dokumentu trzeba poczekać. Dopiero gdy nastąpi termin rozliczenia będzie możliwa edycja pisma i jego wysyłka.

Jeżeli zauważasz błędy lub nie zgadzasz się z propozycjami PFR, wyjaśnij wszystkie kwestie przez złożeniem wniosku. Jego podpisanie i wysyłka oznaczają, że zgadzasz się i z zawartymi w nim danymi i wyliczeniami. Co oznacza, że kliknięcie przycisku „wyślij” jest ostateczne. Na późniejszym etapie nie ma odwołań.

CZYTAJ TAKŻE: Tarcza Finansowa PFR 2.0 nie dla zbuntowanych przedsiębiorców?

Jakie dane musisz podać

Poza informacjami już wpisanymi, czyli tymi które powinieneś sprawdzić i ewentualnie zmodyfikować, we wniosku są jeszcze rubryki do samodzielnego wypełnienia.

Należą do nich: oświadczenie o wysokości straty za sprzedaż, oświadczenie o spadku przychodów ze sprzedaży, deklaracja o odpowiedzialności karnej itp. Wymagane dokumenty różnią się od kwoty umorzenia, wielkości firmy oraz sytuacji wnioskodawcy. Część danych zostanie automatycznie pobrana z państwowych rejestrów, między innymi tych prowadzonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wszelkie błędy należy od razu zgłaszać.

CZYTAJ TAKŻE: Umorzenie składek ZUS. Kiedy będzie możliwe

Jak umorzyć subwencję z tarczy 1.0 . Kluczowa decyzja PFR

Na weryfikacji, skompletowaniu wszystkich dokumentów i ich wysłaniu rola przedsiębiorcy się kończy. Reszta należy do osób zatrudnionych w PFR. To one sprawdzają: poprawność wniosku, zgodność z prawdą zawartych w nim danych, sposobu wydatkowania subwencji oraz braku przeciwwskazań do umorzenia.

Po przeprowadzeniu czynności kontrolnych przedsiębiorca otrzyma jedną z trzech decyzji. Pierwsza to decyzja określającą kwotę subwencji finansowej podlegającą zwrotowi. Otrzymają ją ci, u których nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność w ramach wskazanych w przepisach numerach PKD mogą liczyć na umorzenie w 100 proc., pozostali nawet 75%.

CZYTAJ TAKŻE: Składki ZUS. Czy można nie płacić ZUS?

Drugi rodzaj rozstrzygnięcia to decyzja określającą kwotę subwencji finansowej podlegającą zwrotowi w całości. Na jej mocy zobowiązane do zwrotu otrzymanych pieniędzy będą te podmioty, u których stwierdzono naruszenie warunków programowych.

Trzecie rozwiązanie to decyzja informująca o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności uniemożliwiających ustalenie wysokości subwencji finansowej, którą należy zwrócić. Ta opcja wydłuży cały proces. PFR rozpocznie postepowanie wyjaśniające, które może trwać nawet 6 miesięcy od chwili wychwycenia nieprawidłowości. Jeżeli będzie taka konieczność termin może ulec wydłużeniu. Z pewnością zostaniesz poinformowany o wysokości kwoty do zwrotu. Wszelkie pytania do PFR w zakresie postępowania, jak i ostatecznej kwoty zwrotu należy wysyłać za pośrednictwem banku.

CZYTAJ TAKŻE: Kryzys w Polsce najmocniej dotyka małe rodzinne firmy – 75% wzrost niewypłacalności

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

16 04 24

Wypadek przy pracy — obowiązki pracodawcy

Wypadek przy pracy, zgodnie z definicją prawną, jest sytuacją, która ma miejsce podczas wykonywania pracy lub w związku…
02 04 24

Headhunting – jak przebiega poszukiwanie talentów?

Rekrutacja pracowników na stanowiska liderskie lub o kluczowym znaczeniu dla firmy wymaga dużego wysiłku. Najlepsi specjaliści raczej nie…

Kiedy zwrot podatku 2023r? Jak przyspieszyć zwrot podatku

Chcesz wiedzieć kiedy otrzymasz zwrot podatku 2023? Urząd Skarbowy pozwala sprawdzić dokładny termin zwrotu. W artykule tłumaczymy co…
zwrot podatku
21 03 24

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Znamy szczegóły.

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców po nowemu. Właśnie poznaliśmy szczegóły zmian dotyczących składek płaconych przez przedsiębiorców. Zmiany mają wejść…
20 03 24

Najbardziej zadłużona branża w Polsce walczy z zatorami i wysokimi kosztami

Wysokie koszty zatrudnienia, zatory płatnicze i trudności w dostępie do finansowania to główne problemy branży handlowej. Ten najbardziej…
długi
11 03 24

Rynek leasingu bije rekordy. PKO Leasing umacnia się na pozycji lidera

PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym dla leasingu roku W 2023 roku Grupa PKO Leasing udzieliła klientom finansowania…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier