magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Jak działa rozwiązanie NaviParking? Jak znaleźć wolne miejsce parkingowe?

NaviParking jest scale’upem, który projektuje i integruje rozwiązania związane z cyfrową transformacją parkingów, implementuje usługi i narzędzia zgodnie z ideą smart city oraz wspiera rozwój inteligentnych budynków i biur. W portfolio NaviParking znajdują się produkty z zakresu cyfryzacji parkingu stworzone na potrzeby podmiotów z różnych sektorów oraz tworzące platformę Parking As a Service. W ostatnim czasie firma zrealizowała wdrożyła inteligentne parkingi na terenie Park&Ride Pruszków oraz Forum Gdańsk. O wyzwaniach związanych ze smart parkowaniem, a także zrównoważonym rozwojem inteligentnych miast rozmawiamy z CEO NaviParking, Markiem Stawińskim.

NaviParking to wbrew pozorom firma o bardzo szerokim zakresie działalności. Czym jest sama platforma oraz dedykowane narzędzia zorientowane na coraz popularniejszą ideę park share’ingu?

Nasze narzędzia zorientowane są na realizację idei smart city oraz wsparcie rozwoju „inteligentnych budynków” i biur w czasach zintensyfikowanych transformacji cyfrowych i wdrożeń z zakresu nowych technologii. W portfolio NaviParking znajdują się produkty związane z  cyfryzacją  parkingu dedykowane różnym sektorom. Nasze rozwiązania bazują na platformie Parking As a Service, która opiera się na koncepcji, że parking to nie tylko miejsce do parkowania, ale w przyszłości stanie się hubem integrującym różnego rodzaju usługi, jak automaty paczkowe, pralniomaty, ładowanie samochodów elektrycznych. Istniejemy na rynku od 2015 r. Posiadamy biura w Warszawie, Dubaju i Manamie.  Nasz własny software house – NaviParking Technology jest zlokalizowany w Gliwicach. W  portfolio mamy kilka kluczowych produktów. NaviParking to ogólnokrajowe repozytorium parkingowe, dostarczające kierowcom informacji o pobliskich, dostępnych parkingach, z możliwością ich rezerwacji za pomocą dedykowanej, darmowej aplikacji mobilnej. NaviPay to aplikacja do płatności i manager w postaci aplikacji webowej do optymalizacji i monitorowania procesów parkingowych. Serwis Cyfrowyparking.pl oraz jego międzynarodowa odsłona – Digitalparking.city jest, w połączeniu z NaviPay, kluczowym elementem digitalizacji oraz platformą do rezerwacji miejsc parkingowych i zakupu abonamentów długoterminowych na naszych cyfrowych parkingach. Naviparking Enterprise jest natomiast produktem dedykowanym dla korporacji i firm, których celem jest optymalizacja i monetyzacja parkingów pracowniczych lub wynajmowanych miejsc parkingowych w inwestycjach deweloperskich.

 

W jaki sposób działają Państwa usługi oraz oferowane  narzędzia?

Proces digitalizacji parkingu umożliwia maksymalne wykorzystanie zasobów poprzez udostępnianie użytkownikom aplikacji mobilnej i managera webowego zawierającego informacje o  dostępności i zajętości pobliskich parkingów w czasie rzeczywistym. Dostarczamy również mobilne płatności. Wjazd i wyjazd z parkingu odbywa się bezdotykowo, dzięki technologii rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Inteligentne zarządzanie przestrzenią parkingową opiera się na integracji innowacyjnych technologii wykorzystujących m.in. sztuczną inteligencję, sensory i czujniki, systemy rozpoznające obraz z kamer ANPR oraz CCTV, rozwiązania IoT oraz platformę NaviParking as a Service służącą do przetwarzania danych w chmurze. Dzięki publicznemu REST API, platforma jest otwarta na integrację z zewnętrznymi partnerami, wspierając tym samym interoperacyjność w ekosystemie Smart City. Posiadamy także pełną integrację z aplikacją Autopay, czyli mobilnym dostawcą usług płatności za korzystanie z autostrad.

 

Jakie są Państwa przewagi konkurencyjne?

Poszukiwanie parkingu powoduje korki i zanieczyszczenie powietrza. Parkingi często są niewidoczne lub dostęp do nich jest ograniczony szlabanem. Wiele z nich nie jest optymalnie wykorzystanych. Naszym celem jest skierowanie kierowców do wolnych miejsc parkingowych. Cyfryzacja parkingu umożliwia zwiększenie obłożenia i lepszą alokację miejsc parkingowych. NaviParking pozwala na elastyczne zarządzanie parkingiem, jak również odpłatne udostępnienie miejsc parkingowych nowym użytkownikom parkingu. Dzięki aplikacji mobilnej, parkingi stają się widoczne dla kierowców, którzy są kierowani do najbliższych miejsc parkingowych. Dotychczas niewykorzystane zasoby parkingowe stają się źródłem dochodu dla właścicieli i zarządców. Bezdotykowy i bezbiletowy wjazd i wyjazd z parkingu oraz płatności mobilne są wygodne dla użytkowników, a cyfryzacja parkingu zmniejsza koszty operacyjne, w tym koszt kas parkingowych i automatów biletowych. Współdzielenie parkingu z sąsiadującymi firmami redukuje potrzebę rozbudowy parkingu. Zarządzanie parkingiem za pomocą rozpoznawania obrazu z kamer automatyzuje procesy. Poprzez panel NaviParking, właściciel parkingu może obserwować jego obłożenie i generowane przychody. Zmniejszając korki i zanieczyszczenie spowodowane poszukiwaniem parkingu, wspieramy zrównoważony rozwój miast z myślą o przyszłych pokoleniach.

 

Jaką rolę Pana zdaniem powinny pełnić nowoczesne parkingi?

Parkowanie w centrach miast to poważne wyzwanie. Według statystyk, zagęszczenie ruchu w tych miejscach aż w 30% jest spowodowane przez kierowców poszukujących miejsca do pozostawienia swojego samochodu, generując ogromne ilości spalin. W NaviParking wiemy, że prywatne samochody mogą z powodzeniem współistnieć razem z komunikacją miejską i transportem współdzielonym. Właśnie dlatego parkingi powinny zacząć pełnić inną rolę niż dotychczas. W miastach chodzi o to, aby stały się one punktami przesiadkowymi do innych środków transportu, np. rowerów elektrycznych, skuterów czy autobusów. Podejmujemy się współpracy z ośrodkami miejskimi, aby usprawnić obecnie funkcjonujące w nich parkingi P&R. Miasta coraz odważniej stawiają na wykorzystanie big data, czyli m.in. informacji o wolnych miejscach postojowych. Tym samym wspieramy kierowców nie tylko w znalezieniu miejsca parkingowego, ale także w dalszej podróży do celu środkami transportu zrównoważonego, rowerem miejskim, hulajnogą elektryczną czy komunikacją miejską. Cyfryzacja zasobów parkingowych, często o ograniczonej dostępności, przyczynia się do zmniejszania zanieczyszczeń powodowanych poszukiwaniem miejsc parkingowych w centrach miast oraz do upłynnienia ruchu, czyniąc samo parkowanie bardziej bezpiecznym, szybkim i bezkontaktowym dzięki płatnościom mobilnym. Wspólnie z naszymi partnerami, wprowadzamy nowy, cyfrowy standard parkowania, ugruntowując tym samym naszą pozycję na rynku jako lidera innowacji.

 

Co proponujecie swoim partnerom?

Naszym partnerom zapewniamy komplementarne podejście do zarządzania parkingami. Oferowane przez nas usługi usprawniają obsługę i automatyzują procesy zarządzania przestrzenią parkingową. Wprowadzenie tych rozwiązań pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów, umożliwia generowanie dochodu z wolnej przestrzeni parkingowej oraz ułatwia dostęp do parkingu za pomocą aplikacji mobilnej, eliminując potrzebę kontaktu z infrastrukturą i obsługą parkingu. Optymalizujemy wykorzystanie przestrzeni parkingowej, obniżając koszty i zwiększając efektywność zarządzania parkingiem. Ponadto, dostarczamy narzędzia analityczne dotyczące ruchu na parkingu, dajemy możliwość dynamicznego ustalania cen w zależności od okresu w roku,  a także maksymalizujemy przychód z inwestycji dla właścicieli parkingów.

 

W ostatnich miesiącach wdrożyliście inteligentne parkingi między innymi w takich lokalizacjach, jak Park&Ride Pruszków oraz Forum Gdańsk. Czym charakteryzują się te innowacyjne, cyfrowe rozwiązania?

Park&Ride w Pruszkowie przeszedł cyfrową transformację, wpisując się w ideę smart parkowania. Dzięki naszej współpracy z miastem Pruszków, kierowcy uzyskali dostęp do informacji o zajętości miejsc postojowych w czasie rzeczywistym. Bezpłatna aplikacja mobilna NaviPay pozwala im nie tylko sprawdzić aktualne obłożenie parkingu, ale również prowadzi ich bezpośrednio do celu. Wizja smart city nie jest zarezerwowana wyłączna dla dużych ośrodków miejskich. Park&Ride w Pruszkowie jest pierwszym tego typu parkingiem w Polsce, który zdecydował się na wdrożenie bardziej zaawansowanej cyfryzacji. Obiekt jest jeszcze lepiej widoczny dla użytkowników, dzięki bezpłatnej aplikacji mobilnej NaviPay. Po jego wyszukaniu, kierowca może sprawdzić informację o rzeczywistej zajętości parkingu, a następnie skorzystać z opcji nawigacji do celu. Dalsza podróż może być kontynuowana pociągiem ze stacji PKP, znajdującej się tuż przy parkingu. Dzięki dostarczanym przez NaviPay informacjom, kierowcy są w stanie bezstresowo i wygodnie zaplanować swój dzień. Współpraca na linii NaviParking – Miasto Pruszków ma charakter rozwojowy. Obecnie, opracowujemy koncept umożliwiający użytkownikom parkingu również wcześniejszą rezerwację miejsc parkingowych przez portal Cyfrowyparking.pl.

 

Od początku sierpnia kierowcy korzystający z Forum Gdańsk mogą rezerwować miejsca postojowe w cyklu całodobowym za pomocą serwisu Cyfrowyparking.pl oraz w sposób bezkontaktowy realizować płatności dzięki aplikacji mobilnej NaviPay. Możliwość wykupienia rezerwacji miejsca postojowego w Śródmieściu pozwala na lepsze zaplanowanie dnia bez potrzeby przeznaczania dodatkowego czasu na poszukiwanie parkingu. Co więcej, wjazd i wyjazd przebiega w sposób bezkontaktowy – inteligentne kamery, po rozpoznaniu tablicy rejestracyjnej, same otwierają przejazd dla auta. Na cyfrowym parkingu w Forum Gdańsk kierowcy mogą korzystać z dwudziestu cyfrowych miejsc postojowych znajdujących się na szóstym poziomie parkingu z pięknym widokiem na panoramę miasta. Możliwe jest zarówno wykupienie krótkoterminowej rezerwacji, jak i długoterminowych abonamentów.

 

W jaki sposób NaviParking wspiera kierowców?

NaviParking w bazowym zakresie to ogólnokrajowe repozytorium parkingowe, dostarczające kierowcom informacji o pobliskich, dostępnych parkingach. Aplikacja płatnicza NaviPay zapewnia bezdotykowe, bezpieczne korzystanie z cyfrowych parkingów, tak ważne w post pandemicznej rzeczywistości. W wielu przypadkach cyfryzacja parkingu nie wymaga dodatkowej infrastruktury czy inwestycji w zasoby ludzkie. Nasze parkingi znajdują się na terenie hoteli oraz instytucji publicznych. Parkowanie jest proste i bezproblemowe, dzięki czemu można szybko zaparkować samochód i kontynuować dzień. NaviParking realnie podnosi komfort życia kierowców, oszczędza ich czas, nerwy, a także optymalizuje budżet, który miałby zostać przeznaczony na niezweryfikowane miejsce parkingowe.

 

 

 

 

To Cię zainteresuje

Grupa Żywiec podnosi kaucję za butelki. Sklepy będą chętniej przyjmować opakowania?

Grupa Żywiec zapowiedziała, że od lutego kaucja za butelki wyniesie 1 zł. To o 100 proc. więcej niż…
żywiec

Polski biznes coraz chętniej wdraża podpis elektroniczny – liczba jego użytkowników dynamicznie rośnie od kilku lat

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po e-podpis. Certum z grupy Asseco, największy dostawca usług zaufania w Polsce z…

Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację

Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania…
navi parking

Black Friday 2022 a inflacja. To może być dobry pomysł na biznes

Black Friday 2022 i inflacja. To połączenie może podkręcić wyniki sprzedaży. W czasie gdy ceny rosną w zawrotnym…
Black Friday 2022
08 11 22

Całodobowa recepcja - wyzwania, wady i rozwiązania

Według badania z 2013 roku [1] - gość hotelowy czekający w kolejce dłużej niż 5 minut, może odczuwać…
całodobowa recepcja

Padł PUESC i e-Zamówienia. Dwa ważne systemy dla przedsiębiorców nie działają

Cyfryzacja ma wiele plusów. Jednak kiedy pojawia się awaria, robi się stresująco. Tak było w poniedziałek (7.11) kiedy…
Padł PUESC

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier