magazyn-firma

Wiadomo, że „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”. Sieci handlowe wzięły sobie to przysłowie do serca. Coraz więcej z nich inwestuje w programy dla młodych, po stażach i praktykach przyszedł czas na klasy patronackie.

Handel zyskuje na popularności

O najlepszych pracowników trzeba zadbać, tę prawdę właściciele największych sklepów wcielili w życie już dawno. Co chwilę pojawiają się ciekawe ogłoszenia. Informujące o tym, że osobom zatrudnionym w sklepach oferowane są nie tylko wynagrodzenia na konkurencyjnym poziomie. Ale także umowy o pracę, premie i pakiety świadczeń dodatkowych np. prywatną opiekę medyczną. Sieci handlowe walczą o członków zespołu. Robią wszystko aby odczarować niegatywnie brzmiące „siedzenie na kasie”. I trzeba przyznać, że skutecznie im to się udaje. Mimo zagrożeń związanych z szalejącym dookoła koronawirusem, liczba chętnych do pracy nie maleje. Wpływ na to ma zapewne fakt, że nawet w pandemii ludzie muszą robić zakupy, a popularne placówki handlowe nie mogą narzekać na brak zainteresowania ze strony klientów. Jak informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl Auchan wcielił w życie nowy pomysł na zbudowanie lojalnego zespołu – klasy patronackie.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Praktyki, staże, klasy patronackie

Polityka kadrowa szczególnie tych największych graczy na handlowym rynku jest jasna. Sieci chcą mieć zaufanych i kompetentnych pracowników. Aby ich utrzymać są gotowe o nich zadbać. To właśnie właściciele największych sklepów zaraz po ogłoszeniu możliwości zorganizowania szczepień przeciwko COVID-19 w firmach zapowiedzieli, że zrobią to dla swoich podwładnych. Tak by czuli się bezpieczniej i wiedzieli, że firma o nich dba.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy na parkingu, czyli nowy sposób na wydłużony lockdown

Inwestowanie w edukację i pokazywanie potencjalnym pracownikom możliwości to skuteczny sposób na budowanie zespołu. Do tej pory cel ten realizowano poprzez praktyki letnie i staże zawodowe, po których najlepszym oferowano zatrudnienie. Teraz przyszedł czas na klasy patronackie, jakie pod marką sklepu zostały utworzone w wybranych szkołach branżowych. Jak informuje Dorota Patejko, rzeczniczka polskiego oddziału Auchan, na razie szkolenie dotyczy takich zawodów jak: sprzedawca, piekarz, cukiernik. W projekcie bierze udział 140 uczniów.

CZYTAJ TAKŻE: Wtorek nowym zakupowym dniem. Pandemia pozmieniała sklepowe przyzwyczajenia

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

30 09 22

Zatory płatnicze: Małe firmy wreszcie lepiej chronione?

Zatory płatnicze to zmora wielu firm. Sejm przyjął właśnie nowelizację ustawy antyzatorowej, której efektem ma być m.in. wzmocnienie…
zatory płatnicze

Nasza narodowa duma na skraju bankructwa. Piekarnie w głębokim kryzysie

Polacy od zawsze szczycili się pysznym i zdrowym pieczywem bez ulepszaczy. Jakość jednak ma swoją cenę, a ta…
piekarnia
29 09 22

Gigantyczna kara dla przedsiębiorcy. Chciał pomóc – musi zapłacić MILION złotych!

1.128.604 złote kary powinien decyzją urzędnika zapłacić właściciel małej firmy rodzinnej z Suwałk (Podlaskie). A wszystko zaczęło się…
kara dla przedsiębiorcy

Budowlanka hamuje, ale nie tak mocno jak w pandemii

Ogłaszanie wielkiego kryzysu w budowlance, póki co, należy traktować jako przedwczesne. Wprawdzie budowlanka hamuje, ale nie przebiła pod…
budowlanka hamuje
26 09 22

Co się stanie z firmą po Twojej śmierci? W 2023 r. ruszą fundacje rodzinne

Od 2023 roku w Polsce będzie można zakładać fundacje rodzinne – poinformowało Ministerstwo Rozwoju i Technologii. W ocenie…
fundacje rodzinne

Abonament RTV – w poszukiwaniu radia poczta zagląda do samochodów służbowych

Abonament RTV to chyba jedna z najsłabiej egzekwowanych danin publicznych w Polsce. Poczta Polska, która ma ustawowe prawo…
Abonament RTV
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier