Przedsiębiorcy posiadający konto w PKO BP mogą korzystać już z zakładki MT940 w iPKO. W ten sposób można pobrać wszystkie płatności z konta w specjalnie sformatowanym pliku. Tego typu raporty są automatycznie zaczytywane przez programy finansowo-księgowe.

Czym jest raport MT940 w iPKO?

Raport MT940 w iPKO to ogromne ułatwienie dla przedsiębiorców, szczególnie tych, którzy sami (lub w wyodrębnionym dziale firmy) prowadzą księgowość.

Na początek wyjaśnijmy czym jest raport MT940 dla firm i dlaczego usprawnia on pracę księgowości. Raport MT940 to odpowiednio sformatowany plik tekstowy. Jego struktura umożliwia automatyczne zaczytanie danych w programach finansowo-księgowych. Znacznie ułatwia i usprawnia to pracę.

W zależności od potrzeb można wygenerować zestawienie wszelkich operacji na swoim koncie firmowym w ujęciu dziennym i miesięcznym.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie wady ma księgowość online?

Jak działa MT940?

Format MT940 jest używany przez sieć SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication). Służy on do wysyłki oraz odbioru informacji o zrealizowanych bankowych przelewach.

Krytycy tego rozwiązania zwracają uwagę, że struktura formatu nie jest w pełni ustandaryzowana. Zdarza się, że wczytanie danych z niektórych banków do programu księgowego wiąże się z dodatkowymi operacjami w programie księgowym. Zdarza się, że klienci pobierają historię operacji w innym formacie (CSV), a następnie stosują konwersję do formatu MT940. Wygląda na to, że w przypadku iPKO nie będzie to konieczne, bowiem generowanie plików jest darmowe.

Jak wygenerować raport MT940 w iPKO?

Generowanie raportu płatności w firmie w iPKO jest możliwe poprzez uruchomioną niedawno zakładkę MT940. Jak zapewnia PKO BP, pobranie plików z serwisu iPKO jest bezpłatne i pozwala zaoszczędzić sporo czasu. W tym rozwiązaniu, precyzyjne dane zaczytują się prosto z konta.

Aby dostać się do wspomnianej zakładki, najpierw klikamy „Moje sprawy”. Następnie szukamy opcji „Raporty”. W rozwinięciu znajdziemy MT940.

Zasady generowania raportów MT940

W przypadku serwisu iPKO, klient może wygenerować raporty nawet do jednego roku wstecz. Czas ten liczymy od chwili włączenia usługi.

Jeżeli klient dokonał transakcji w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy, ich zestawienie będzie dostępne w kolejnym dniu roboczym. Jeżeli w danym dniu nie będzie wygenerowana żadna transakcja, która zmieni saldo, raport dzienny nie jest generowany.