magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Gdy mowa o pracy biurowej, to często powtarzanym błędem jest kupowanie laptopa z przesadnie rozbudowaną specyfikacją techniczną. Użytkownik dostaje komputer z potężną kartą graficzną, a… niewygodną klawiaturą, która utrudnia pracę z tekstem. O czym pamiętać przy wyborze laptopa do pracy biurowej?

Laptop do pracy biurowej, czyli jakiej?

Nie istnieje jedna, uniwersalna definicja tego typu pracy. Oczywiście można wskazywać na to, że jest ona wykonywana w firmie, jednak nie zawsze jest to zgodne ze stanem faktycznym. Czasem trzeba zabrać urządzenie do klienta, któremu na przykład chcemy — w formie prezentacji — pokazać efekty podejmowanych przez naszą firmę działań.

Praca biurowa może ograniczać się do szeregu działań na arkuszach tekstowych i kalkulacyjnych, ale może być też związana z koniecznością surfowania po sieci i prostą obróbką grafik. To zadania, które leżą w obowiązkach większości Social Media Managerów. 

Pod wieloma względami praca biurowa może być też związana z pracą z dedykowanymi aplikacjami. Można tu wskazać na przykład na księgowe, radców prawnych, ale i inżynierów czy architektów, którzy pracują z wymagającym oprogramowaniem. 

Urządzenie, które pogodzi wszystkie te wymagania, powinno spełniać szereg jasno określonych cech. Pod wieloma względami musi to być komputer uniwersalny, czyli taki, który nie ma jednego ogromnego atutu (na przykład najnowszej karty graficznej), ale raczej składa się z rozwiązań, jakie każdy użytkownik zaakceptuje i doceni. Jakie cechy są kluczowe?

Idealny laptop do biura

Bardzo dużą rolę odgrywa jakość matrycy. Będziemy wpatrywali się w nią przez wiele godzin w ciągu dnia. Powinna więc wspierać różne tryby obsługi kolorów, a także wyróżniać się możliwie jak najszybszym odświeżaniem. Im większa częstotliwość wyrażona w hercach (Hz), tym nas wzrok mniej się zmęczy.

Kolejną kwestią, którą warto poruszyć, jest czas pracy urządzenia na jednym cyklu ładowania. Na tym polu szczególnie wyróżniają się urządzenia od Apple. Dość często zdarza się, że nawet podstawowy MacBook Air wytrzyma na jednym cyklu ładowania nawet i 12 godzin.

Oczywiście wybrane urządzenia z ekosystemu Windows także zasługują tutaj na uwagę. Szacuje się, że przy odpowiednim zarządzaniu energią i procesami tła, niektóre z laptopów mogą zbliżyć się nawet do 15 godzin. Oczywiście nie zawsze oznacza to pracę pod pełnym obciążeniem, z czego warto sobie zdawać sprawę. 

Powinniśmy poświęcić też odpowiednio dużo uwagi dyskowi twardemu. Nowoczesne laptopy do biura raczej nie korzystają już z nośników eMMC, które jeszcze kilka lat temu były bardzo popularne w niższej półce cenowej. Obecnie mamy do wyboru już tylko nośniki HDD oraz SSD.

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że dyski SSD są po prostu nowocześniejsze i szybsze. Dlaczego szybki dysk ma tak duże znaczenie? Ponieważ pozytywnie wpływa on na czas uruchamiania się systemu operacyjnego, a także aplikacji, z jakich korzystamy: od przeglądarki po rozbudowane aplikacje do edycji wideo. 

Klawiatura i pamięć RAM to kolejne elementy, których nie powinno się lekceważyć. Nie istnieje jedna, uniwersalna klawiatura. Lepiej upewnić się, że ta, z której korzystamy, jest dla nas po prostu komfortowa. Spróbujmy napisać jakiś krótki tekst. Jeśli uznamy, że jest ona dla nas komfortowa, to będzie to o wiele ważniejsza przesłanka niż czytanie dziesiątek recenzji, które przecież opisują wrażenia zupełnie innych osób. 

Pamięć RAM. Jeśli korzystamy z MacOS, 8 GB to próg minimum. W ekosystemie Windows ta wartość również powinna się sprawdzić. Jeśli jednak korzystamy z zasobożernych aplikacji, lepiej zainwestować w 16, a nawet 32 GB.

Laptop do firmy: ile trzeba wydać?

Ceny ciekawych urządzeń z Windows zaczynają się od około 3-4 tysięcy złotych. Do pracy z arkuszami i edytorami tekstu w pełni wystarczy urządzenie za około dwa tysiące złotych. Jeśli chcemy rozpocząć swoją przygodę z MacOS, musimy liczyć się z wydatkiem zbliżonym do 4,5 tysiąca złotych za podstawowego MacBooka Air. 

 

To Cię zainteresuje

Saxo Bank z nowymi produktami dla klientów. Gratka dla inwestorów

Saxo Bank, duński bank inwestycyjny rozwija ofertę dla polskich klientów. Instytucja wyspecjalizowana w obsłudze inwestorów zapowiada zmiany w…
saxo bank

Jakie akcesoria komputerowe sprawdzą się w biurze?

Trudno dziś wyobrazić sobie pracę biurową bez komputera. Samo urządzenie to jednak nie wszystko. Aby móc w pełni…

Przedsiębiorcy tracą miliardy na korzystaniu z internetu

Analitycy szacują, że do 2025 r. straty z tytułu przestępstw internetowych na świecie przekroczą 200 mld dolarów. Już…

Polski biznes coraz chętniej wdraża podpis elektroniczny – liczba jego użytkowników dynamicznie rośnie od kilku lat

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po e-podpis. Certum z grupy Asseco, największy dostawca usług zaufania w Polsce z…

Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację

Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania…
navi parking

Padł PUESC i e-Zamówienia. Dwa ważne systemy dla przedsiębiorców nie działają

Cyfryzacja ma wiele plusów. Jednak kiedy pojawia się awaria, robi się stresująco. Tak było w poniedziałek (7.11) kiedy…
Padł PUESC

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier