magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Produkcja na zamówienie klienta, ograniczanie zapasów magazynowych i maksymalna optymalizacja kosztowa powodująca zlecenie produkcji najtańszym krajom, doprowadziła do zapaści wiele branż podczas pandemii COVID. Czy to znaczy, że produkcja „just in time” jest strzałem w kolano? – w wywiadzie dla Magazynu Firma, tłumaczy to Wojciech Suda, trener, fan metodyki LEAN

[et_bloom_inline optin_id="optin_24"]

Metoda Lean kojarzy się z maksymalną optymalizacją, czyli robienie wszystkiego lepiej i taniej. To dobra definicja?

Każdy może podać swoją definicję. Podstawą zarządzania lean wg mnie jest zawsze patrzenie na biznes z  perspektywy klienta. Jego tak naprawdę nie interesuje to ile towaru mamy w magazynie i w jaki sposób go produkujemy. Lean sposób myślenia nastawiony na to by usprawniać proces obsługi klienta i realizacji zamówienia.

A jak się ma do tego metoda produkcji „just in time”, czyli dostarczania na halę produkcyjną tylko tylu elementów ilu ich aktualnie potrzeba.

Jako przykład mogę podać tu branżę motoryzacyjną. „Just in time” polega na tym, by wszystko to, co potrzebne do produkcji trafiało do niej wtedy, gdy rzeczywiście jest potrzebne. Idealnie byłoby gdyby klient zamawiający spersonalizowany samochód dostał go od razu, ale to niestety wciąż nierealne. Dba się więc o to by czas oczekiwania był jak najkrótszy, a produkcja była tak zorganizowana, by dało się tworzyć jak najbardziej indywidualne produkty. Jest to więc sposób myślenia by jak najbardziej przybliżyć się do tego stanu.

----

Dlaczego produkcja "just in time" szkodzi, dowiesz się w dalszej części artykułu. Jest dostępny bezpłatnie w MAGAZYNIE FIRMA w wersji pdf

 

[et_bloom_inline optin_id="optin_25"]

To Cię zainteresuje

Grupa Żywiec podnosi kaucję za butelki. Sklepy będą chętniej przyjmować opakowania?

Grupa Żywiec zapowiedziała, że od lutego kaucja za butelki wyniesie 1 zł. To o 100 proc. więcej niż…
żywiec

Izera – polski samochód elektryczny na platformie Geely

Spółka ElectroMobilty Poland (EMP) zdecydowała. Chiński Geely Holding będzie partnerem technologicznym marki Izera – polskiego samochodu elektrycznego. Izera…
Izera

Black Friday 2022 a inflacja. To może być dobry pomysł na biznes

Black Friday 2022 i inflacja. To połączenie może podkręcić wyniki sprzedaży. W czasie gdy ceny rosną w zawrotnym…
Black Friday 2022
08 11 22

Całodobowa recepcja - wyzwania, wady i rozwiązania

Według badania z 2013 roku [1] - gość hotelowy czekający w kolejce dłużej niż 5 minut, może odczuwać…
całodobowa recepcja

Ekologiczne gadżety reklamowe – co zamiast długopisów?

Moda na ekologiczne gadżety w biznesie trwa w najlepsze. I dobrze, ekologia od dawna jest już przecież wyższą…
ekologiczne gadżety

Jedziesz do hotelu lub centrum handlowego? Ten system znajdzie ci miejsce parkingowe

Jak działa rozwiązanie NaviParking? Jak znaleźć wolne miejsce parkingowe? NaviParking jest scale’upem, który projektuje i integruje rozwiązania związane…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier