magazyn-firma

Produkcja na zamówienie klienta, ograniczanie zapasów magazynowych i maksymalna optymalizacja kosztowa powodująca zlecenie produkcji najtańszym krajom, doprowadziła do zapaści wiele branż podczas pandemii COVID. Czy to znaczy, że produkcja „just in time” jest strzałem w kolano? – w wywiadzie dla Magazynu Firma, tłumaczy to Wojciech Suda, trener, fan metodyki LEAN

[et_bloom_inline optin_id="optin_24"]

Metoda Lean kojarzy się z maksymalną optymalizacją, czyli robienie wszystkiego lepiej i taniej. To dobra definicja?

Każdy może podać swoją definicję. Podstawą zarządzania lean wg mnie jest zawsze patrzenie na biznes z  perspektywy klienta. Jego tak naprawdę nie interesuje to ile towaru mamy w magazynie i w jaki sposób go produkujemy. Lean sposób myślenia nastawiony na to by usprawniać proces obsługi klienta i realizacji zamówienia.

A jak się ma do tego metoda produkcji „just in time”, czyli dostarczania na halę produkcyjną tylko tylu elementów ilu ich aktualnie potrzeba.

Jako przykład mogę podać tu branżę motoryzacyjną. „Just in time” polega na tym, by wszystko to, co potrzebne do produkcji trafiało do niej wtedy, gdy rzeczywiście jest potrzebne. Idealnie byłoby gdyby klient zamawiający spersonalizowany samochód dostał go od razu, ale to niestety wciąż nierealne. Dba się więc o to by czas oczekiwania był jak najkrótszy, a produkcja była tak zorganizowana, by dało się tworzyć jak najbardziej indywidualne produkty. Jest to więc sposób myślenia by jak najbardziej przybliżyć się do tego stanu.

----

Dlaczego produkcja "just in time" szkodzi, dowiesz się w dalszej części artykułu. Jest dostępny bezpłatnie w MAGAZYNIE FIRMA w wersji pdf

 

[et_bloom_inline optin_id="optin_25"]

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

16 09 22

Komunikacja z klientem wspierana przez AI — jakie daje możliwości?

Obsługa klienta i komunikacja z nim to jeden z największych, najobszerniejszych i najbardziej kluczowych obszarów działania firmy, bez…
komunikacja

Programy lojalnościowe rosną w siłę. 62% konsumentów korzysta z przynajmniej jednego

Programy lojalnościowe rosną w siłę. 62% konsumentów w Polsce korzysta z przynajmniej jednego takiego rozwiązania – wynika z…
Programy lojalnościowe

Najgorszy biznes w Polsce? Tam pracodawców wspierają nawet związkowcy!

Wyobraźcie sobie prowadzenie firmy, która od 18 lat nie mogła podnieść cen za swoje usługi. Tak właśnie jest…
najgorszy biznes w Polsce

Licytacje komornicze. Jakie samochody można na nich kupić?

Licytacje komornicze cieszą się dużą popularnością. Przeczesywanie ofert samochodów stało się dla niektórych nie tylko hobby, ale również…
Licytacje komornicze

Zakup nowego samochodu odkładamy na później. Spadki nawet w segmencie premium

Zakup nowego samochodu odkładamy na przyszłość – wynika z danych IBRM Samar. Dwucyfrowe spadki widzimy nawet w segmencie…
zakup nowego samochodu

Coraz więcej kradzieży w sklepach. Eksperci: Dane są niepokojące, a problem będzie narastał

W I połowie br. liczba przestępstw kradzieży w sklepach wzrosła aż o blisko 28% w porównaniu z analogicznym…
kradzież w sklepie
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier