magazyn-firma
2 min. czytania

Musisz wiedzieć, jak nazwać towar lub usługę na fakturze

faktura
Autor
Anna Nowakowska
Opublikowano
25 02 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Zakładasz działalność, szukasz kontrahentów i w końcu masz szansę, by zarobić. Zanim pieniądze wpłyną na twoje konto musisz wystawić fakturę. Początkujący przedsiębiorcy często zastanawiają się jak to zrobić. Podpowiadamy jak nazwać towar lub usługę na fakturze.

Nawet jeśli korzystasz z jednego z dostępnych na rynku programów do fakturowania, wypełnienie poszczególnych rubryk dokumentu spoczywa na tobie. To co w dużych firmach robią działy księgowe lub wykwalifikowane asystentki musisz robić sam. Tak to już jest, że szczególnie na początku jednoosobowy przedsiębiorca robi wszystko. Ostrożności nie zaszkodzi. W końcu nikt nie ma ochoty płacić kar urzędowi skarbowemu za niedopatrzenie. Tego jak nazwać towar lub usługę na fakturze musisz się nauczyć. Z każdym kolejnym razem będzie łatwiej.

CZYTAJ TAKŻE: Faktura za wpis do rejestru przedsiębiorców to oszustwo. Nie daj się nabrać

Nazwa towaru lub usługi musi być na fakturze

W ustawie o VAT wymienione zostały obowiązkowe elementy każdej faktury. Wskazanie nazwy towaru lub usługi, którego dokument dotyczy to kwestia zasadnicza. Niestety w sprawie szczegółów tej ważnej pozycji przepisy milczą. Nie znajdziesz więc w żadnym akcie prawnym podpowiedzi, jak nazwać towar lub usługę na fakturze. Na szczęście, po przeczytaniu niniejszego artykułu, nie powinieneś mieć żadnych problemów z wypełnieniem faktur. Wystarczy, że zastosujesz kilka naszych rad.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec CEIDG jeszcze w tym roku. Zastąpi go hub dla przedsiębiorców

Jak nazwać towar lub usługę na fakturze?

Przede wszystkim precyzyjnie. Czyli, tak aby ani nabywca, ani ewentualny kontroler nie mieli wątpliwości czego dokument księgowy dotyczy. Nazwa prezentowana na fakturze nie może być zbyt ogólna.

Jeżeli przedmiotem sprzedaży będą długopisy, podaj ich nazwę, i wyróżnik np. numer, jaki ten produkt zajmuje w twojej ofercie. Przy usługach może to być nieco trudniejsze, ale nie niemożliwe. Jeżeli na fakturze będzie ujęta usługa fryzjerska możesz wpisać wykonane zabiegi, dzień a nawet godzinę. Doprecyzowanie towaru lub usługi na fakturze przyspieszy w razie potrzeby ich weryfikację. Ale, nie warto przesadzać. Rubryka z nazwą nie pomieści poematu. Z resztą, wieloliterowa twórczość nie jest wcale potrzebna. Precyzji opisu nie należy mylić z objętością.

CZYTAJ TAKŻE: Jak sprzedawać na Amazon. Instrukcja krok po kroku

Dobrym rozwiązaniem jest odpowiednie nazywanie produktów lub usług już na etapie tworzenia oferty. Jeżeli zrobisz to dobrze, będziesz miał gotowe dane do wpisania na fakturze. No i nikt nie będzie miał wątpliwości, co do cen ujętych na fakturze oraz przyjętej stawki podatku.

To Cię zainteresuje

Wirtualne biuro – łatwy sposób na zmniejszenie kosztów prowadzenia firmy

Oddzielenie sfery prywatnej od zawodowej jest podstawową czynnością, na jakiej powinniśmy się skupić podczas prowadzenia firmy. Prowadząc jednoosobową…
12 01 23

Shopee niespodziewanie kończy działalność w Polsce. Allegro pozbyło się poważnej konkurencji

Shopee, platforma zakupowa kojarzona z krzykliwych reklam kończy działalność. 13.01.2023 platforma znika z polskiego rynku. Shopee kończy działalność…

Dyrektywa Omnibus. Tak sprzedawcy omijają prawo

Dyrektywa Omnibus nakłada na właścicieli sklepów nowe obowiązki. Chodzi m.in. o wyeliminowanie fałszywych promocji, które wprowadzały w błąd…
dyrektywa omnibus

Sklepy stacjonarne zamykają się na potęgę. Tylko w kilku segmentach znaczne wzrosty liczby otwarć

Blisko 4 tysiące sklepów stacjonarnych zamknęło się w Polsce w całym 2022 roku. To dane firmy Dun &…
sklep spożywczy
05 01 23

Fundacja Polska Bezgotówkowa wydłużyła okres finansowania terminali i softposów

Do 12 miesięcy Fundacja Polska Bezgotówkowa wydłuża okres finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne (tzw. softposy).…
terminal
04 01 23

Rekord restrukturyzacji. Jak działa restrukturyzacja?

26 proc. więcej postępowań restrukturyzacyjnych niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy nie chcą bankrutować. Wolą restrukturyzację. Jak działa restrukturyzacja? W…
restrukturyzacja

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier