magazyn-firma

Na początku będzie test. Opakowania wielokrotnego użytku w praktyce chce sprawdzić InPost, a także należąca od e-obuwie (Grupa CCC) marką Modivo. Firmy szacują, że jedno opakowanie będzie mogło być wykorzystane nawet… dziesięciokrotnie.

Opakowania wielokrotnego użytku w e-commerce?

Wszystko wskazuje na to, że ekologiczna rewolucja w handlu i usługach nie skończy się na papierowych słomkach, drewnianych widelczykach oraz tekturowych talerzach. Swoje trzy grosze do redukcji śladu węglowego chce dołożyć tandem dwóch dużych graczy na rynku e-commerce. Opakowania wielokrotnego użytku zamierza dokładnie przetestować tandem InPost (Paczkomaty) oraz Modivo (e-Commerce, eobuwie.pl)

Jaka przyszłość opakowania wielokrotnego użytku?

Pomysł brzmi nieźle. Założenia wskazują, że jedno opakowanie będzie mogło być użyte nawet dziesięciokrotnie. Rachunek jest więc prosty – zapotrzebowanie na opakowania jednorazowe może zatem spaść 10 razy. To oznacza oszczędność nie tylko dla środowiska, ale także dla całego biznesowego ekosystemu e-commerce.

Na początek jednak potrzebne są testy, których celem jest sprawdzenie rozwiązania w praktyce, a także przyzwyczajenie do nowego rozwiązania klientów. Zasada jest prosta: Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do e-sklepu” – tłumaczy InPost w komunikacie.

Zapotrzebowanie na opakowania w e-commerce

Ile opakowań potrzebnych jest co roku dla e-commerce? Dane przyprawiają o zawrót głowy.

„Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek. W tym roku będzie ich jeszcze więcej” – mówi prezes InPost, Rafał Brzoska.

Szef paczkomatowej spółki przyznaje, że opakowania to „pięta achillesowa” współczesnego e-commerce. Setki milionów opakowań każdego roku trafia na wysypiska. Jeśli chcemy myśleć o wydajności i ekologii opakowania wtórnego obiegu to jedyny kierunek.

Przemyślane opakowania wtórnego obiegu

Pomysłodawcy zaznaczają, że rozmiar opakowań jest ściśle związany z zawartością. Chodzi o to, by „nie przewozić powietrza”. Czy taki system będzie efektywny, a także przypadnie do gustu odbiorcom? To zadanie dla rozpoczynającego się testu. Jeśli pomysł wypali, branża e-commerce może liczyć na ogromne oszczędności, dzięki zredukowaniu kosztu zakupu tekturowych, jednorazowych pudeł.

Aby było to możliwe, konieczne jest odpowiednie podejście do wielorazowych opakowań samych klientów. Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl wydaje się być w tym względzie optymistą. „Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu”. 

Może się okazać, że pomysł uda się zrealizować. Dla coraz większego grona konsumentów troska o planetę wydaje się być zadaniem do wykonania. Dzięki opakowaniom wielokrotnego użytku mają szansę się wykazać. Oszczędności dla planety będą oznaczały niemałe oszczędności dla elektronicznego handlu.

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

LikePOS – terminal płatniczy w smartfonie dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego

Klienci biznesowi PKO Banku Polskiego mogą już korzystać z innowacyjnej aplikacji LikePOS, która zmieni ich smartfon w terminal…

OLX ma problem. Serwis z zarzutami UOKiK

OLX usłyszał zarzuty od Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o sortowanie ofert w serwisie, które może…
OLX

iPhone 14. Ile trzeba zapłacić za najbardziej wypasionego iPhone’a?

10 tysięcy pękło – grzmią polskie portale branżowe, pisząc o cenach najnowszego i najdroższego iPhone’a w naszym kraju.…
iPhone 14

Ile kosztuje iPhone 14 w Polsce? Od kiedy można go zamawiać?

Wiadomo już ile kosztuje iPhone 14, a także od kiedy będzie można go zamówić. Powiedzmy to jasno –…
ile kosztuje iPhone 14?

MSPO 2022 - najnowocześniejszy sprzęt wojskowy w Kielcach (ZDJĘCIA)

MSPO 2022 - ten skrót zna każdy miłośnik technologii wojskowych i militariów. W Kielcach rozpoczął się właśnie jubileuszowy,…
MSPO 2022

Pomysł na biznes. Kawa na wynos sprzedaje się jak nigdy!

Ponad połowa naszych rodaków chętnie pije kawę poza domem. Ośrodek ARC Rynek i Opinia stwierdza, że odsetek kawoszy…
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier