magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Na początku będzie test. Opakowania wielokrotnego użytku w praktyce chce sprawdzić InPost, a także należąca od e-obuwie (Grupa CCC) marką Modivo. Firmy szacują, że jedno opakowanie będzie mogło być wykorzystane nawet… dziesięciokrotnie.

Opakowania wielokrotnego użytku w e-commerce?

Wszystko wskazuje na to, że ekologiczna rewolucja w handlu i usługach nie skończy się na papierowych słomkach, drewnianych widelczykach oraz tekturowych talerzach. Swoje trzy grosze do redukcji śladu węglowego chce dołożyć tandem dwóch dużych graczy na rynku e-commerce. Opakowania wielokrotnego użytku zamierza dokładnie przetestować tandem InPost (Paczkomaty) oraz Modivo (e-Commerce, eobuwie.pl)

Jaka przyszłość opakowania wielokrotnego użytku?

Pomysł brzmi nieźle. Założenia wskazują, że jedno opakowanie będzie mogło być użyte nawet dziesięciokrotnie. Rachunek jest więc prosty – zapotrzebowanie na opakowania jednorazowe może zatem spaść 10 razy. To oznacza oszczędność nie tylko dla środowiska, ale także dla całego biznesowego ekosystemu e-commerce.

Na początek jednak potrzebne są testy, których celem jest sprawdzenie rozwiązania w praktyce, a także przyzwyczajenie do nowego rozwiązania klientów. Zasada jest prosta: Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do e-sklepu” – tłumaczy InPost w komunikacie.

Zapotrzebowanie na opakowania w e-commerce

Ile opakowań potrzebnych jest co roku dla e-commerce? Dane przyprawiają o zawrót głowy.

„Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek. W tym roku będzie ich jeszcze więcej” – mówi prezes InPost, Rafał Brzoska.

Szef paczkomatowej spółki przyznaje, że opakowania to „pięta achillesowa” współczesnego e-commerce. Setki milionów opakowań każdego roku trafia na wysypiska. Jeśli chcemy myśleć o wydajności i ekologii opakowania wtórnego obiegu to jedyny kierunek.

Przemyślane opakowania wtórnego obiegu

Pomysłodawcy zaznaczają, że rozmiar opakowań jest ściśle związany z zawartością. Chodzi o to, by „nie przewozić powietrza”. Czy taki system będzie efektywny, a także przypadnie do gustu odbiorcom? To zadanie dla rozpoczynającego się testu. Jeśli pomysł wypali, branża e-commerce może liczyć na ogromne oszczędności, dzięki zredukowaniu kosztu zakupu tekturowych, jednorazowych pudeł.

Aby było to możliwe, konieczne jest odpowiednie podejście do wielorazowych opakowań samych klientów. Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl wydaje się być w tym względzie optymistą. „Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu”. 

Może się okazać, że pomysł uda się zrealizować. Dla coraz większego grona konsumentów troska o planetę wydaje się być zadaniem do wykonania. Dzięki opakowaniom wielokrotnego użytku mają szansę się wykazać. Oszczędności dla planety będą oznaczały niemałe oszczędności dla elektronicznego handlu.

To Cię zainteresuje

Polski biznes coraz chętniej wdraża podpis elektroniczny – liczba jego użytkowników dynamicznie rośnie od kilku lat

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po e-podpis. Certum z grupy Asseco, największy dostawca usług zaufania w Polsce z…

Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację

Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania…
navi parking

Masz problemy w firmie? Poznaj 5 czynników, które ją dobiją. I to na pewno!

Nawet najlepiej prosperujące firmy, czasem dotykają kłopoty. Problemy w firmie, nawet te przejściowe mogą przerodzić się w poważny…
Problemy w firmie

Padł PUESC i e-Zamówienia. Dwa ważne systemy dla przedsiębiorców nie działają

Cyfryzacja ma wiele plusów. Jednak kiedy pojawia się awaria, robi się stresująco. Tak było w poniedziałek (7.11) kiedy…
Padł PUESC

Pieniądze dla firm. Trwa nabór w konkursie Polski Produkt Przyszłości

Pieniądze dla firm – tym razem jako nagroda w konkursie. PARP informuje o rozpoczęciu jubileuszowej, 25. odsłony konkursu…
Pomysł na biznes

Nakładanie ograniczeń na służbowe telefony to konieczność

Telefony służbowe to dziś nie tylko kieszonkowe komputery, ale także urządzenia końcowe sieci firmowej. Urządzenia pozwalają na łączenie…
telefony służbowe

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier