Z tego artykułu dowiesz się:

Na początku będzie test. Opakowania wielokrotnego użytku w praktyce chce sprawdzić InPost, a także należąca od e-obuwie (Grupa CCC) marką Modivo. Firmy szacują, że jedno opakowanie będzie mogło być wykorzystane nawet… dziesięciokrotnie.

Opakowania wielokrotnego użytku w e-commerce?

Wszystko wskazuje na to, że ekologiczna rewolucja w handlu i usługach nie skończy się na papierowych słomkach, drewnianych widelczykach oraz tekturowych talerzach. Swoje trzy grosze do redukcji śladu węglowego chce dołożyć tandem dwóch dużych graczy na rynku e-commerce. Opakowania wielokrotnego użytku zamierza dokładnie przetestować tandem InPost (Paczkomaty) oraz Modivo (e-Commerce, eobuwie.pl)

Jaka przyszłość opakowania wielokrotnego użytku?

Pomysł brzmi nieźle. Założenia wskazują, że jedno opakowanie będzie mogło być użyte nawet dziesięciokrotnie. Rachunek jest więc prosty – zapotrzebowanie na opakowania jednorazowe może zatem spaść 10 razy. To oznacza oszczędność nie tylko dla środowiska, ale także dla całego biznesowego ekosystemu e-commerce.

Na początek jednak potrzebne są testy, których celem jest sprawdzenie rozwiązania w praktyce, a także przyzwyczajenie do nowego rozwiązania klientów. Zasada jest prosta: Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do e-sklepu” – tłumaczy InPost w komunikacie.

Zapotrzebowanie na opakowania w e-commerce

Ile opakowań potrzebnych jest co roku dla e-commerce? Dane przyprawiają o zawrót głowy.

„Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek. W tym roku będzie ich jeszcze więcej” – mówi prezes InPost, Rafał Brzoska.

Szef paczkomatowej spółki przyznaje, że opakowania to „pięta achillesowa” współczesnego e-commerce. Setki milionów opakowań każdego roku trafia na wysypiska. Jeśli chcemy myśleć o wydajności i ekologii opakowania wtórnego obiegu to jedyny kierunek.

Przemyślane opakowania wtórnego obiegu

Pomysłodawcy zaznaczają, że rozmiar opakowań jest ściśle związany z zawartością. Chodzi o to, by „nie przewozić powietrza”. Czy taki system będzie efektywny, a także przypadnie do gustu odbiorcom? To zadanie dla rozpoczynającego się testu. Jeśli pomysł wypali, branża e-commerce może liczyć na ogromne oszczędności, dzięki zredukowaniu kosztu zakupu tekturowych, jednorazowych pudeł.

Aby było to możliwe, konieczne jest odpowiednie podejście do wielorazowych opakowań samych klientów. Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl wydaje się być w tym względzie optymistą. „Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu”. 

Może się okazać, że pomysł uda się zrealizować. Dla coraz większego grona konsumentów troska o planetę wydaje się być zadaniem do wykonania. Dzięki opakowaniom wielokrotnego użytku mają szansę się wykazać. Oszczędności dla planety będą oznaczały niemałe oszczędności dla elektronicznego handlu.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

07 03 24

Kradzież IP – czym grozi i jak się przed nią uchronić? [KONKRETNE ROZWIĄZANIA]

Dbasz o to, żeby numer Twojego dowodu nie dostał się w niepowołane ręce, prawda? A co z numerem…

Czy wdrożenie elektronicznych cenówek jest naprawdę opłacalne?

Elektroniczne cenówki stają się coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych, mniej trwałych etykiet cenowych wykonanych z papieru. W dzisiejszym…

Kasa fiskalna 2024. Kto nie musi mieć kas fiskalnej? PEŁNA LISTA

Kasa fiskalna to nieodłączny element wielu biznesów. Są jednak takie, kiedy kasa fiskalna nie jest potrzebna. Kto nie…
kasa fiskalna

Jeśli nie skonto, to co? Finansowe alternatywy dla spedycji

W warunkach gospodarczej niepewności i spadków popytu na frachty, których branża TSL doświadcza od kilkunastu miesięcy, gotowość do…
skonto

Zapotrzebowanie na system ERP w branży usługowej

W branży usługowej, w której szybkość reakcji, elastyczność i skuteczność zarządzania relacjami z klientami jest motorem napędowym sukcesu,…
system ERP

Dlaczego firmy chętnie wybierają druk offsetowy?

Druk offsetowy dla firm stał się nieodłącznym elementem procesu kreowania wizerunku i skutecznej komunikacji z klientami, ponieważ jest…
druk offserowy

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier