magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Organizacje przewoźników z sześciu krajów ze wschodu Unii Europejskiej wezwało KE do przedstawienia propozycji moratorium ws. uciążliwych przepisów Pakietu Mobilności. Czy Pakiet Mobilności i powrót pojazdów co osiem tygodni można zawiesić do czasu orzeczenia TSUE?

Pakiet Mobilności i powrót pojazdów w UE

Transport i Logistyka Polska wraz z podobnymi organizacjami działającymi w Bułgarii, Chorwacji, Rumunii, a także na Litwie i Węgrzech ponowiły swoje wezwanie do Komisji Europejskiej. Przewoźnicy domagają się moratorium na wdrożenie przepisu, który nakazuje powrót pojazdu do państwa siedziby firmy co osiem tygodni. Taki obowiązek wprowadza tzw. Pakiet Mobilności I. Prawo ma chronić transport z zachodu UE. Dla m.in polskich przewoźników oznacza potężne koszty a także problemy związane z logistyką.

Przedsiębiorcy chcą, by wstrzymać się z obowiązywaniem nowych przepisów do momentu, w którym Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wyda swoje orzeczenie. Sprawa budzi kontrowersje. Wynik rozstrzygnięcia trybunału jest dziś trudny do przesądzenia. Poważnym argumentem mogą być... skutki nowego prawa dla środowiska.

CZYTAJ TAKŻE: Licencja przewozowa w Niemczech. Sposób na pakiet mobilności?

Przewoźnicy piszą list. Pakiet Mobilności zagrożeniem?

Przewoźnicy ze wschodniej części UE napisali już w tej sprawie list. Został on przesłany do wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Fransa Timmermansa. Poprzedni apel trafił do Komisarz Mobilności i Transportu Adiny Valean. Ofensywa firm transportowych trwa, jednak jak zauważa w komunikacie Konfederacja Lewiatan, niepokoi fakt, że „na razie nic nie wskazuje na to, aby podjęto jakiekolwiek dalsze kroki” w tej spawie.

Uważamy, że środek ten może skutkować jeszcze wyższymi kosztami, nie tylko dla transportu drogowego, ale także dla innych branż i ostatecznie dla konsumentów w momencie, gdy branża ta boryka się z gwałtownie rosnącymi cenami energii, brakiem ciężarówek i kierowców oraz pandemią COVID. Tymczasem jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, obowiązek ten wejdzie w życie już 21 lutego br.” - czytamy w komunikacie Konfederacji Lewiatan.

Negatywne skutki Pakietu Mobilności

Nowe światło na problem rzucają badania przeprowadzone w UE. Wprowadzony obowiązek powrotu dla ciężarówek, a także tzw. kontyngenty na transport kombinowany, mogą mieć negatywne skutki. Doprowadzą do wzrostu emisji z transportu. Dane przytoczone w raportach robią wrażenie. Mówi się nawet o 3,3 mln dodatkowych ton emisji dwutlenku węgla rocznie. Można to porównać z roczną emisją… całego transportu w Estonii. Biorąc pod uwagę proekologiczny kurs Brukseli, nowe prawo zupełnie się nie broni. Zdaniem niektórych komentatorów, TSUE powinien wziąć ten element pod uwagę. Niekonsekwencja razi wręcz w oczy. I właśnie na nią zwracają uwagę przewoźnicy.

To Cię zainteresuje

13 01 23

Tylko u nas: Onesano. Znana spółka giełdowa zmienia formułę działalności

Onesano jest innowacyjnym producentem naturalnych suplementów diety. Innowacyjna spółka giełdowa stawia na nowe technologie, a w tym roku…

Grupa Żywiec podnosi kaucję za butelki. Sklepy będą chętniej przyjmować opakowania?

Grupa Żywiec zapowiedziała, że od lutego kaucja za butelki wyniesie 1 zł. To o 100 proc. więcej niż…
żywiec

Siedziba firmy - jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać.

Siedziba firmy to jeden za ważniejszych wyborów dla przedsiębiorcy. Jeśli zastanawiasz się jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać?…
siedziba firmy

Akcesoria biurowe niezbędne w każdym biurze

Uporządkowane, kompleksowo wyposażone biuro, w którym wszystko leży na właściwym miejscu – to bez wątpienia pożądane warunki do…

Kalendarz dni wolnych od pracy. Kiedy jest ustawowo wolne?

Osoba prowadzącą działalność gospodarczą rzadko ma przerwy w pracy. Jeśli jednak zatrudniasz pracowników, pokaż wszystkim kalendarz dni wolnych…
dni wolne od pracy
09 12 22

Działalność nierejestrowana, czyli jak zarabiać więcej bez zakładania działalności gospodarczej

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z wieloma formalnościami. Idea działalności nierejestrowanej to bardzo dobra okazja na zarobienie dodatkowych pieniędzy bez…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier