magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Brak kierowców doskwiera wielu firmom. Polscy przewoźnicy walczą o utrzymanie swojej pozycji lidera przewozów. Tymczasem Niemcy mają nietypowy pomysł na brak kierowców.

Serwis 40ton, poruszający tematy transportowe wspomina o pomyśle władz Dolnej Saksonii w Niemczech. Ten jeden z landów chce zmiany w przepisach, które mają obowiązywać na terenie całych Niemiec. Chodzi o zwiększenie dostępności kierowców na rynku. W jaki sposób? Uprawnienie do kierowania ciężarówką mają być łatwiej dostępne. Ma też być obniżony wiek, który pozwala na prowadzenie ciężarówek.

Kto może prowadzić ciężarówkę?

I tak, zgodnie z planami władz niemieckich, ciężarówkę będą mogli prowadzić kierowcy, którzy ukończyli 17 lat. Oczywiście przez pewien czas będą mogli jeździć tylko w podwójnej obsadzie, w towarzystwie bardziej doświadczonych kierowców.

CZYTAJ TAKŻE: Ile zarabia kurier DHL? Jak zatrudni są kurierzy? Jak świadczyć usługi dla DHL ?

Prawo jazdy na ciężarówkę

Władze jednego z niemieckich landów chcą też zmienić sposób zdobywania prawa jazdy na ciężarówkę. Do tej pory proces wyglądał tak, że najpierw uzyskuje się prawo jazdy kategorii B, które uprawnia do kierowania samochodami osobowymi i małymi dostawczymi, a dopiero po dłuższym czasie można podejść do egzaminu na kategorię C lub C+E. Propozycja władz Dolnej Saksonii opiera się na założeniu, że prawo jazdy na kategorie B,C i C+E będzie można zrobić od razu w ramach jednego kursu.

Brak kierowców ciężarówek

Chęć zmiany w prawie spowodowana jest ogromnym niedoborem kierowców ciężarówek w Niemczech. Poza tym, żeby zostać kierowcą ciężarówki trzeba skończyć 18 lat. Zdaniem pomysłodawców zmian w prawie, przeforsowanie nowych ustaleń spowoduje, że młodzi ludzie, którzy skończyli edukację będą chętniej wybierali prace kierowcy ciężarówki.

CZYTAJ TAKŻE: Licencja przewozowa w Niemczech – sposób na pakiet mobilności?

Zmiana na pewno wpłynęłaby na konkurencyjność firm transportowych. Również tych z polskimi korzeniami. Po tym jak wprowadzono Pakiet Mobilności, czyli zmiany w funkcjonowaniu transportu, część polskich przewoźników przeniosło siedziby swoich firm do Niemiec. A to pozwoliłoby im zatrudniać młodych kierowców do pracy. Szczególnie, że pozycja naszego krajowego transportu na razie jest bardzo mocna. Już dziś 20% przewozów z Niemiec do Włoch, Czech i Wielkiej Brytanii realizują polskie firmy.

 

 

To Cię zainteresuje

Finansowanie aut firmowych - jakie są ich rodzaje?

Posiadanie floty samochodowej jest bardzo istotne z punktu widzenia większości firm. Pojazdy firmowe są wykorzystywane do realizacji usług…

Jak otworzyć własny biznes?

Wielu osobom prowadzenie własnego biznesu kojarzy się z finansową niezależnością i bogaceniem się na swoich pasjach. Decyzja o…
jak-zalozyc-wlasna-firme

Kredyty hipoteczne 2023r. Idą zmiany. Będzie łatwiej kupić mieszkanie?

Zdolność kredytowa powoli się odbudowuje i zdaniem specjalistów trend ma się utrzymać. Wszystko przez zmiany rynkowe. Eksperci wieszczą…
kredyt

Deficyt pracowników. Pełna lista zawodów, w których brakuje rąk do pracy

W wielu branżach deficyt pracowników to wciąż normalność. Oto pełna lista zawodów, w których brakuje rąk do pracy.…
praca

Kalendarz dni wolnych od pracy. Kiedy jest ustawowo wolne?

Osoba prowadzącą działalność gospodarczą rzadko ma przerwy w pracy. Jeśli jednak zatrudniasz pracowników, pokaż wszystkim kalendarz dni wolnych…
dni wolne od pracy

Nieodpłatna praca na próbę. Co na to prawo?

W ostatnim czasie pojawiają się pogłoski o weryfikacji potencjalnego pracownika w czasie tzw. próbnego dnia pracy. Ma być…
Nieodpłatna praca na próbę

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier