magazyn-firma

Brak kierowców doskwiera wielu firmom. Polscy przewoźnicy walczą o utrzymanie swojej pozycji lidera przewozów. Tymczasem Niemcy mają nietypowy pomysł na brak kierowców.

Serwis 40ton, poruszający tematy transportowe wspomina o pomyśle władz Dolnej Saksonii w Niemczech. Ten jeden z landów chce zmiany w przepisach, które mają obowiązywać na terenie całych Niemiec. Chodzi o zwiększenie dostępności kierowców na rynku. W jaki sposób? Uprawnienie do kierowania ciężarówką mają być łatwiej dostępne. Ma też być obniżony wiek, który pozwala na prowadzenie ciężarówek.

Kto może prowadzić ciężarówkę?

I tak, zgodnie z planami władz niemieckich, ciężarówkę będą mogli prowadzić kierowcy, którzy ukończyli 17 lat. Oczywiście przez pewien czas będą mogli jeździć tylko w podwójnej obsadzie, w towarzystwie bardziej doświadczonych kierowców.

CZYTAJ TAKŻE: Ile zarabia kurier DHL? Jak zatrudni są kurierzy? Jak świadczyć usługi dla DHL ?

Prawo jazdy na ciężarówkę

Władze jednego z niemieckich landów chcą też zmienić sposób zdobywania prawa jazdy na ciężarówkę. Do tej pory proces wyglądał tak, że najpierw uzyskuje się prawo jazdy kategorii B, które uprawnia do kierowania samochodami osobowymi i małymi dostawczymi, a dopiero po dłuższym czasie można podejść do egzaminu na kategorię C lub C+E. Propozycja władz Dolnej Saksonii opiera się na założeniu, że prawo jazdy na kategorie B,C i C+E będzie można zrobić od razu w ramach jednego kursu.

Brak kierowców ciężarówek

Chęć zmiany w prawie spowodowana jest ogromnym niedoborem kierowców ciężarówek w Niemczech. Poza tym, żeby zostać kierowcą ciężarówki trzeba skończyć 18 lat. Zdaniem pomysłodawców zmian w prawie, przeforsowanie nowych ustaleń spowoduje, że młodzi ludzie, którzy skończyli edukację będą chętniej wybierali prace kierowcy ciężarówki.

CZYTAJ TAKŻE: Licencja przewozowa w Niemczech – sposób na pakiet mobilności?

Zmiana na pewno wpłynęłaby na konkurencyjność firm transportowych. Również tych z polskimi korzeniami. Po tym jak wprowadzono Pakiet Mobilności, czyli zmiany w funkcjonowaniu transportu, część polskich przewoźników przeniosło siedziby swoich firm do Niemiec. A to pozwoliłoby im zatrudniać młodych kierowców do pracy. Szczególnie, że pozycja naszego krajowego transportu na razie jest bardzo mocna. Już dziś 20% przewozów z Niemiec do Włoch, Czech i Wielkiej Brytanii realizują polskie firmy.

 

 

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

Będzie porównywarka cen węgla. I to rządowa!

26 września 2022 rusza rządowa porównywarka cen węgla, a dokładnie możliwość rejestracji w niej przedsiębiorców. Kancelaria Premiera uruchomiła…
porównywarka cen węgla

Made in Poland. W jakich branżach Polacy są wśród liderów? (WIDEO)

W jakich branżach Polacy są wśród światowych liderów? Okazuje się, że etykieta made in Poland na niektórych towarach…
Made in Poland

Stacja benzynowa coraz bardziej niebezpiecznym biznesem. Liczba kradzieży bije rekordy

Ceny paliw nie maleją, rośnie też inflacja. To skłania do kradzieży na stacjach paliw. Wzrost liczby przestępstw i…
stacja benzynowa

Pracownik stracił prawo jazdy – co teraz?

Prawo o ruchu drogowym coraz bardziej restrykcyjnie podchodzą to wszelkiego rodzaju przewinień kierowców. Może się zdarzyć, że przykładny…
pracownik stracił prawo jazdy

Wypalenie zawodowe: co trzecia firma traci przez nie specjalistów

Równo trzy lata temu WHO zaliczyło wypalenie zawodowe do Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD-11 jako…
wypalenie zawodowe

Płaca minimalna 2023. Przedsiębiorcy: będą fatalne następstwa

To już przesądzone. Płaca minimalna 2023 wyniesie 3.490 złotych od 1 stycznia, oraz 3.600 złotych od 1 lipca.…
Płaca minimalna 2023
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier