Z tego artykułu dowiesz się:

Tym razem przedstawiamy pomysł na biznes, w segmencie, który szybko rośnie w całej Unii Europejskiej. Jak wynika z danych IBRM Samar, SFCM i Wuzetem rynek regeneracji części samochodowych to jedna z najbardziej obiecujących gałęzi motoryzacji.

Pomysł na biznes – co się zepsuło można zregenerować

Według najnowszego raportu SDCM przytaczanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR i Wuzetem regeneracja staje się coraz popularniejsza. Czy to dobry pomysł na biznes? Spójrzmy na liczby. Około 10 proc. części zamiennych do samochodów w UE jest poddawanych regeneracji. Krótko mówiąc, to co się popsuło, nie trafia na śmietnik lub do recyklingu. Wiele elementów jest regenerowanych i może służyć jeszcze przez wiele lat.

Coraz starsza auta - szansa dla rynku regeneracji części

Z danych Samaru wynika, że na koniec ub.r. w naszym kraju zarejestrowanych było przeszło 19 milionów osobówek. 70% z nich ma 10 lat lub więcej. Średni wiek aut na naszych drogach to już 15,5 roku. Zresztą, ten wskaźnik stale rośnie.

Spójrzmy więc na statystyczny samochód przeciętnego Kowalskiego. Zjechał z taśmy montażowej gdzieś około 2007 roku. Lata świetności ma za sobą, ale dalej może służyć swojemu właścicielowi. Niestety, co jakiś czas się psuje. Ostatnio coraz częściej. Właściciel na naprawy wydaje coraz więcej. Z jednej strony inflacja dotyka części samochodowych i usług. Z drugiej zaś sprawia, że odmłodzenie domowej floty, trzeba odłożyć w czasie.

CZYTAJ TAKŻE: Pomysł na biznes: recykling polską specjalnością

Wymiana, czy regeneracja

Teraz wyobraźmy sobie tego samego Kowalskiego, który u mechanika staje przed wyborem. Z jednej strony, może kupić nowe części i zapłaci według cennika. Z drugiej pojawia się alternatywa – tańsze elementy po regeneracji. W dobie wszechobecnej drożyzny, zgadnijcie, którą opcję wybierze nasz bohater?

Warsztaty specjalizujące się w regeneracji podzespołów mogą liczyć na dobry czas. To jedna z nielicznych gałęzi branży moto, która może liczyć na dobry czas. Według badań portalu Otomoto.pl właściciele aut, których data produkcji przypada na pierwszą dekadę wieku, coraz częściej sięgają po części używane, a także te regenerowane. Dziś mówi się o grupie 12 procent właścicieli pojazdów.

Regeneracja części jest ekologiczna

Przytoczmy inną twardą liczbę. Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) ocenia, że tylko w 2020 roku fabryczna regeneracja części do aut zmniejszyła emisję CO2 o 800 tysięcy ton. Nic nam nie mówi ta liczba? To mniej więcej taki ślad węglowy, jaki pozostawia po sobie 120 tysięcy Europejczyków. Mamy wrażenie, że pod takim wskaźnikiem unijni urzędnicy bez wahania kliknęliby przycisk „Lubię to”.

Czy regeneracja części się opłaca?

Inny argument leży wśród danych finansowych. Łączna wartość sprzedaży części po regeneracji, tylko w 2021 roku sięgnęła w UE pułapu 4,7 mld Euro, czyli… kilkunastu miliardów złotych.Zużycie surowców w procesie regeneracji jest od 50 do 90 proc. niższe niż w przypadku, w którym produkujemy część od podstaw. Przy dzisiejszym zamieszaniu z łańcuchami dostaw mamy kolejny argument za!

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…
05 03 24

Minimalna pensja nie ochroni przed komornikiem?

Minimalna pensja stała się skuteczną ochroną przed egzekucją komorniczą. Zdaniem komorników - tak skuteczną, że nie pozwala na…
minimalna pensja

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania
07 02 24

Żabka poza Polską. Stworzy sklepy stacjonarne za granicą?

Żabka planuje ekspansję za granicą. Pierwszym krokiem jest nowa jednostka. Utworzona właśnie Żabka International ma zajmować się rozwojem…
żabka

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier