magazyn-firma
4 min. czytania

Program "Mój Elektryk" dla klientów EFL

auto-ekektryczne
Autor
redakcja
Opublikowano
23 05 22

Carefleet i Bank Ochrony Środowiska

Należąca do Grupy EFL spółka Carefleet zawarła umowę z Bankiem Ochrony Środowiska i tym samym Grupa  dołączyła do programu „Mój elektryk” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dla swoich klientów zainteresowanych zakupem nowych aut z napędem elektrycznym lub wodorowym leasingodawca przygotował specjalną ofertę leasingu z wysokim wykupem i serwisem.

Dotacja do samochodu elektrycznego

W przypadku samochodów osobowych do przewozu max. 8 osób o wartości do 225 tys. zł leasingobiorca może liczyć na dotację w wysokości 18 750 zł. Natomiast jeśli zadeklaruje średnioroczny przebieg pojazdu w wysokości co najmniej 15 tys. km, dopłata może wzrosnąć do 27 tys. zł.
Beneficjenci zainteresowani leasingiem pojazdów dostawczych mogą liczyć na dopłatę w wysokości do 50 tys. zł (do 20% kosztów kwalifikowanych), a przy zadeklarowanym średniorocznym przebiegu powyżej 20 tys. km rocznie do 70 tys. zł (do 30% kosztów kwalifikowanych). Do skorzystania ze wsparcia w ramach Programy „Mój elektryk” Grupa EFL zaprasza przedsiębiorców, rolników indywidualnych, jednostki administracji publicznej, stowarzyszenia i fundacje czy spółdzielnie.

Jak otrzymać dofinansowanie do samochodu elektrycznego?

Choć w realizację programu są zaangażowane trzy instytucje (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Bank Ochrony Środowiska po stronie organizatorów programu i Grupa EFL jako leasingodawca) to wszystkie formalności beneficjent załatwi w jednym miejscu i czasie z doradcą Grupy EFL. W tym podpisze dwie umowy – jedną na finansowanie z Carefleet, a drugą na dotację z Bankiem Ochrony Środowiska.

– Ekofloty nabierają w Polsce rozpędu i jesteśmy dumni, że mamy w tym swój udział. Wystarczy tylko spojrzeć na najnowsze dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego dotyczące rejestracji nowych osobówek. W ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku łączna sprzedaż nowych samochodów osobowych wyhamowała o ponad 13% rok do roku, podczas gdy aut elektrycznych z salonów wyjechało w tym czasie ponad dwa razy więcej niż rok temu. Taki trend mamy już od kilku lat i choć wydawało się, że przystopuje go wojna w Ukrainie, to paradoksalnie może być odwrotnie. W dłuższej perspektywie, drożejąca ropa, uniezależnienie się od rosyjskich surowców mogą spowodować większy nacisk na rozwój elektromobilności.  I tak jak w przypadku sprzedaży pojazdów z tradycyjnymi napędami, tak i w „torcie pojazdów zeroemisyjnych”, większościowe udziały należą do firm, których e-inwestycje finansujemy już od wielu lat. Dlatego nie mogło nas zabraknąć wśród uczestników programu „Mój elektryk” – mówi Wojciech Przybył, członek zarządu EFL.

Samochody elektryczne w leasingu

– Elektryfikacja flot samochodowych, rozpatrywana do niedawna w kategoriach wyzwań dalekiej przyszłości, dzieje się na naszych oczach. Choć trudno jeszcze mówić o elektro-mobilnej rewolucji w polskich przedsiębiorstwach, faktem jest, że samochodów „z wtyczką” w rodzimym biznesie systematycznie przybywa, w tym również tych użytkowanych przez klientów Carefleet. Jako firma i cała grupa od lat wspieramy ekologiczne rozwiązania. Są one ważnym elementem naszej strategii. Cieszymy się z rosnącej z roku na rok ilości elektryków w naszej flocie oraz z faktu, że możemy odgrywać istotną rolę w rozwoju elektromobilności w Polsce. Dbałość o środowisko naturalne, to nasza wspólna misja.

Wierzę, że proponowana przez Carefleet oferta wynajmu oraz leasingu z wysokim wykupem i serwisem, którą przedsiębiorcy od teraz mogą łączyć również z nowym, rządowym wsparciem oferowanym w ramach programu „Mój elektryk”, zachęci przedsiębiorców do jeszcze większego zainteresowania pojazdami z napędem elektrycznym. Zachęcam do wspólnej pracy nad obniżaniem śladu węglowego!- mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu Carefleet S.A.

„Od początku uruchomienia Programu „Mój Elektryk” do BOŚ wpłynęło prawie 1900 wniosków o dotacje o łącznej wartości przekraczającej 60 mln zł. Spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach zainteresowanie programem będzie rosło, co pozwoli przyspieszyć elektromobliność jeżdżących po naszych drogach pojazdów  i realnie wesprzeć zieloną transformację polskiej gospodarki. Rozpoczęcie współpracy z EFL – jednym z liderów rynku leasingu w Polsce – w tym przekonaniu tylko mnie utwierdza”, dodał Robert Kasprzak, wiceprezes zarządu Banku Ochrony Środowiska.

Coraz więcej prądu w EFL

Grupa EFL jest aktywnym uczestnikiem „zielonej rewolucji” na polskich drogach. Wartość elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych wyleasingowanych przez EFL w pandemicznym 2021 roku była aż o 88% wyższa niż przed rokiem i wyniosła prawie 50 mln zł. Najczęściej wybieraną przez klientów marką była Tesla. Duży udział w ekoflocie finansowanej przez Grupę EFL mają pojazdy ciężkie – wartość udzielonego finansowania wyniosła ponad 30 mln, przy ponad 44% wzroście rok do roku. EFL jest także liderem finansowania Tesli w Polsce. Tylko w 2021 roku wyleasingował ich 141 sztuk, ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej.

„Mój elektryk”

Program „Mój Elektryk” to projekt prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć, które polegają na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie – wsparcie zakupu/leasingu pojazdów z napędem elektrycznym lub wodorowym. NFOŚiGW szacuje, że w ciągu 5 lat dofinansuje 35 tys. samochodów. Z łącznej puli 700 mln zł bezzwrotnego wsparcia finansowego mogą korzystać zarówno osoby fizyczne jak i przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje. Nabór wniosków w programie „Mój elektryk” potrwa do końca 2025 roku lub wyczerpania puli środków.

Źródło: Europejski Fundusz Leasingowy SA

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

CEIDG czeka rewolucja! Co się zmieni w jednym okienku?

CEIDG czeka rewolucja. Zresztą kolejna już w ostatnich latach. Tym razem resort rozwoju przygotował nowelizację ustawy regulującej działanie…
CEIDG

Frankowicze w tarapatach. Najpierw cios od Moskwy, teraz od Berna

Ogłoszenie mobilizacji przez Putina umocniło w środę franka, uznawanego za bezpieczną przystań do rekordowych poziomów. 24 godziny później…
Frankowicze
20 09 22

Ile kosztuje polecony priorytet? Poczta Polska znów podnosi ceny

Ile kosztuje polecony priorytet? Odpowiedź na to pytanie znów zmieni się od 1 października 2022 r. Poczta Polska…
Ile kosztuje polecony priorytet?
20 09 22

Tarcza Solidarnościowa dla firm

Poprawa konkurencyjności przedsiębiorstw oraz ograniczenie dynamiki wzrostu cen dla konsumentów – takie efekty w ocenie Ministerstwa Rozwoju ma…
Tarcza Solidarnościowa

Inflacja ekstremalna, czyli inflacyjna krzywa cukrowa

Jeśli szukamy towaru, który najmocniej kojarzy się z obserwowaną inflacją, to bez chwili zastanowienia wskazalibyśmy lidera podwyżek cen.…
Inflacja
14 09 22

Zatory płatnicze niszczą firmy. Ministerstwo Rozwoju chce zniszczyć zatory. Uda się?

Zatory płatnicze to zło. I wie o tym każdy. Ba, zdają sobie sprawę nawet ci, którzy je tworzą,…
zatory płatnicze
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier