magazyn-firma

Zmiana branży czy rodzaju świadczonych usług nie jest niczym dziwnym w biznesie. Ale przed pandemią koronawirusa proces ten postępował o wiele wolniej. Teraz, rok po wprowadzeniu obostrzeń decyzje trzeba podejmować z dnia na dzień. Przebranżowienie stało się nie tylko modne, ale i konieczne. Przekonały się o tym także gwiazdy.

Czym jest przebranżowienie

W ścisłym znaczeniu przebranżowienie to zmiana branży, w której przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą. W szerszym ujęciu przebranżowieniem określa się także zmianę sposobu działania czy świadczonych usług. Jeżeli prowadzisz studio fotograficzne i do tej pory realizowałeś sesje zdjęciowe do katalogów sklepów to działasz w branży marketingowej. Niestety w związku z pandemią sklepy, które były twoimi klientami zostały zamknięte i nie masz zleceń. Zaczynasz więc pisać teksty jako copywriter, pozostajesz w branży marketingowej, ale w całkiem innej roli.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Przebranżowienie to szansa czy konieczność?

W większości przypadków powodem przebranżowienia są pieniądze, a raczej ich brak. Firma musi zarabiać, jeżeli tego nie robi przedsiębiorca powinien ogłosić bankructwo i szukać zatrudnienia. Brutalna prawda jest taka, że pieniądze są potrzebne do życia. Oczywiście próby ratowania biznesu są chwalebne, ale jeśli twoja firma ma problemy z powodu pandemii to szanse na szybką zmianę realiów są raczej nikłe.

CZYTAJ TAKŻE: Pandemia to złoty czas dla kurierów? Niekoniecznie! Puszka pandory w przesyłce kurierskiej.

Jeśli więc prowadzisz działalność gospodarczą, poszukaj nisz. Obserwuj sytuację w kraju i wejdź do branży, która mimo koronawirusa prężnie działa. Najprostszym przykładem z ostatniego roku jest dostosowanie firmy do szycia maseczek. Wszyscy obywatele są zobowiązani do ich noszenia. A patrząc na tempo szczepień, raczej szybko popyt na nie nie zmaleje.

Ogromny wzrost zysków odnotowują także biznesy, które opierają się na dostarczaniu produktów pod drzwi. Nie chodzi wcale o dania na wynos. Pora na pola, Zielona Skrzynka, RanoZebrano oraz inne firmy o zasięgu lokalnym zarabiają na tym, że ułatwiają swoim klientom życie w czasie pandemii. Naprawdę pomysłów na przebranżowienie nie brakuje, wystarczy się rozejrzeć.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus zabija przedsiębiorczość? Polacy zamiast firmy wybierają etat

Znani i lubiani też zmuszeni do zmiany branży

Nie ma równych i równiejszych, pandemia dała w kość wszystkim. Aktorzy nie występują, muzycy nie koncertują. Ilość szans na zarobek bardzo spadła, a wizja bezrobocia staje się coraz wyraźniejsza w związku z niepewną sytuacją i obostrzeniami. Jak sobie radzą znani i lubiani?

CZYTAJ TAKŻE: 10 pomysłów na prosty biznes dla młodej mamy

Łukasz Płoszajski – aktor znany z serialu "Pierwsza miłość” prowadzi wielobranżowy sklep internetowy. Marcin Miller – gwiazda muzyki disco polo i wokalista zespołu Boys, inwestuje w hurtownię jaj. Małgorzata Rozenek-Majdan chce zawojować branżę odzieżową swoją linią ubrań. A Katarzyna Cichopek – aktorka serialu „M jak miłość” i właścicielka szkoły tańca uruchomiła markę biżuteryjną YACICHOPEK. Z kolei odpoczywający od koncertów Dawid Podsiadło postawił na swoją pasję, jaką są gry komputerowe. Muzyk stał się inwestorem Polskiej Ligi Esportowej.

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

Budowlanka hamuje, ale nie tak mocno jak w pandemii

Ogłaszanie wielkiego kryzysu w budowlance, póki co, należy traktować jako przedwczesne. Wprawdzie budowlanka hamuje, ale nie przebiła pod…
budowlanka hamuje

Będzie porównywarka cen węgla. I to rządowa!

26 września 2022 rusza rządowa porównywarka cen węgla, a dokładnie możliwość rejestracji w niej przedsiębiorców. Kancelaria Premiera uruchomiła…
porównywarka cen węgla
26 09 22

Co się stanie z firmą po Twojej śmierci? W 2023 r. ruszą fundacje rodzinne

Od 2023 roku w Polsce będzie można zakładać fundacje rodzinne – poinformowało Ministerstwo Rozwoju i Technologii. W ocenie…
fundacje rodzinne

Made in Poland. W jakich branżach Polacy są wśród liderów? (WIDEO)

W jakich branżach Polacy są wśród światowych liderów? Okazuje się, że etykieta made in Poland na niektórych towarach…
Made in Poland

Abonament RTV – w poszukiwaniu radia poczta zagląda do samochodów służbowych

Abonament RTV to chyba jedna z najsłabiej egzekwowanych danin publicznych w Polsce. Poczta Polska, która ma ustawowe prawo…
Abonament RTV

LikePOS – terminal płatniczy w smartfonie dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego

Klienci biznesowi PKO Banku Polskiego mogą już korzystać z innowacyjnej aplikacji LikePOS, która zmieni ich smartfon w terminal…
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier