magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Zmiana branży czy rodzaju świadczonych usług nie jest niczym dziwnym w biznesie. Ale przed pandemią koronawirusa proces ten postępował o wiele wolniej. Teraz, rok po wprowadzeniu obostrzeń decyzje trzeba podejmować z dnia na dzień. Przebranżowienie stało się nie tylko modne, ale i konieczne. Przekonały się o tym także gwiazdy.

Czym jest przebranżowienie

W ścisłym znaczeniu przebranżowienie to zmiana branży, w której przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą. W szerszym ujęciu przebranżowieniem określa się także zmianę sposobu działania czy świadczonych usług. Jeżeli prowadzisz studio fotograficzne i do tej pory realizowałeś sesje zdjęciowe do katalogów sklepów to działasz w branży marketingowej. Niestety w związku z pandemią sklepy, które były twoimi klientami zostały zamknięte i nie masz zleceń. Zaczynasz więc pisać teksty jako copywriter, pozostajesz w branży marketingowej, ale w całkiem innej roli.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Przebranżowienie to szansa czy konieczność?

W większości przypadków powodem przebranżowienia są pieniądze, a raczej ich brak. Firma musi zarabiać, jeżeli tego nie robi przedsiębiorca powinien ogłosić bankructwo i szukać zatrudnienia. Brutalna prawda jest taka, że pieniądze są potrzebne do życia. Oczywiście próby ratowania biznesu są chwalebne, ale jeśli twoja firma ma problemy z powodu pandemii to szanse na szybką zmianę realiów są raczej nikłe.

CZYTAJ TAKŻE: Pandemia to złoty czas dla kurierów? Niekoniecznie! Puszka pandory w przesyłce kurierskiej.

Jeśli więc prowadzisz działalność gospodarczą, poszukaj nisz. Obserwuj sytuację w kraju i wejdź do branży, która mimo koronawirusa prężnie działa. Najprostszym przykładem z ostatniego roku jest dostosowanie firmy do szycia maseczek. Wszyscy obywatele są zobowiązani do ich noszenia. A patrząc na tempo szczepień, raczej szybko popyt na nie nie zmaleje.

Ogromny wzrost zysków odnotowują także biznesy, które opierają się na dostarczaniu produktów pod drzwi. Nie chodzi wcale o dania na wynos. Pora na pola, Zielona Skrzynka, RanoZebrano oraz inne firmy o zasięgu lokalnym zarabiają na tym, że ułatwiają swoim klientom życie w czasie pandemii. Naprawdę pomysłów na przebranżowienie nie brakuje, wystarczy się rozejrzeć.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus zabija przedsiębiorczość? Polacy zamiast firmy wybierają etat

Znani i lubiani też zmuszeni do zmiany branży

Nie ma równych i równiejszych, pandemia dała w kość wszystkim. Aktorzy nie występują, muzycy nie koncertują. Ilość szans na zarobek bardzo spadła, a wizja bezrobocia staje się coraz wyraźniejsza w związku z niepewną sytuacją i obostrzeniami. Jak sobie radzą znani i lubiani?

CZYTAJ TAKŻE: 10 pomysłów na prosty biznes dla młodej mamy

Łukasz Płoszajski – aktor znany z serialu "Pierwsza miłość” prowadzi wielobranżowy sklep internetowy. Marcin Miller – gwiazda muzyki disco polo i wokalista zespołu Boys, inwestuje w hurtownię jaj. Małgorzata Rozenek-Majdan chce zawojować branżę odzieżową swoją linią ubrań. A Katarzyna Cichopek – aktorka serialu „M jak miłość” i właścicielka szkoły tańca uruchomiła markę biżuteryjną YACICHOPEK. Z kolei odpoczywający od koncertów Dawid Podsiadło postawił na swoją pasję, jaką są gry komputerowe. Muzyk stał się inwestorem Polskiej Ligi Esportowej.

To Cię zainteresuje

13 01 23

Tylko u nas: Onesano. Znana spółka giełdowa zmienia formułę działalności

Onesano jest innowacyjnym producentem naturalnych suplementów diety. Innowacyjna spółka giełdowa stawia na nowe technologie, a w tym roku…

Kredyty hipoteczne 2023r. Idą zmiany. Będzie łatwiej kupić mieszkanie?

Zdolność kredytowa powoli się odbudowuje i zdaniem specjalistów trend ma się utrzymać. Wszystko przez zmiany rynkowe. Eksperci wieszczą…
kredyt

Grupa Żywiec podnosi kaucję za butelki. Sklepy będą chętniej przyjmować opakowania?

Grupa Żywiec zapowiedziała, że od lutego kaucja za butelki wyniesie 1 zł. To o 100 proc. więcej niż…
żywiec

Siedziba firmy - jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać.

Siedziba firmy to jeden za ważniejszych wyborów dla przedsiębiorcy. Jeśli zastanawiasz się jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać?…
siedziba firmy

Akcesoria biurowe niezbędne w każdym biurze

Uporządkowane, kompleksowo wyposażone biuro, w którym wszystko leży na właściwym miejscu – to bez wątpienia pożądane warunki do…
09 12 22

Działalność nierejestrowana, czyli jak zarabiać więcej bez zakładania działalności gospodarczej

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z wieloma formalnościami. Idea działalności nierejestrowanej to bardzo dobra okazja na zarobienie dodatkowych pieniędzy bez…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier