Konto PUESC przydaje się w wielu sytuacjach. Począwszy od bardzo prozaicznych jak opłacenie akcyzy za samochód osobowy oraz pobranie stosownego potwierdzenia zapłaty. To samo rozwiązanie sprawdzi się kiedy musimy składać inne deklaracje akcyzowe, a także reprezentować firmę przy zgłaszaniu towarów do celnej odprawy.
PUESC umożliwia również wysyłanie zgłoszeń INTRASTAT, wysyłkę lub potwierdzanie odbioru towarów, które są objęte monitorowaniem przewozu. Za pośrednictwem platformy można nawet… zarezerwować terminy odpraw celnych na granicy.
W ten sam sposób można skutecznie i w jednym miejscu zarządzać przeróżnymi sprawami oraz dokumentami naszej firmy. Zdalnie uzyskamy dla firmy np. numery EORI, AEO oraz REX. W tym samym miejscu można wpisać się na listę agentów celnych.
Przydatna jest także możliwość uzyskania tzw. Wiążącej Informacji Taryfowej WIT oraz niezbędnych pozwoleń celnych. Słowem – wszystko to, co jeszcze dekadę temu wymagało licznych połączeń telefonicznych, maili, faksów oraz wizyt w urzędach, dziś spokojnie można załatwić z pozycji komputera, a nawet tabletu czy smartfona.
Poprzez stronę można zarejestrować się jako osoba fizyczna. Wówczas, taka osoba otrzymuje indywidualny numer ID SISC. Od tej pory należy się nim posługiwać w komunikacji z organami celnymi poprzez PUESC.
Istnieje możliwość założenia konta na PUESC w podstawowym wariancie. Wówczas zakres uprawnień nie jest szeroki, ale sama rejestracja przebiega w sposób maksymalnie uproszczony.
Nie trzeba podpisywać żadnego wniosku, ani nawet… potwierdzać swojej tożsamości. To oznacza, że operacja ta może być prostsza niż załatwienie czegokolwiek zdalnie w urzędzie gminy! Trzeba jednak pamiętać, że taki wariant w naszej działalności może nie być wystarczający
CZYTAJ TAKŻE: Czym jest Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych?
Założenie konta na PUESC z rozszerzonym zakresem uprawnień, to już zupełnie inna historia. Pełna rejestracja pozwala na dostęp do wszystkich usług, jakie znalazły się na Platformie. Założenie takiego konta jest co prawda bardziej czasochłonne, ale warto zainwestować trochę czasu.
Pełna rejestracja na PUESC wymaga potwierdzenia swoich danych osobowych za pomocą podpisu kwalifikowanego, profilu zaufanego lub… poprzez stawienie się z dowodem osobistym w najbliższej siedzibie organu celnego.
Oczywiście, w każdym momencie kiedy jest to konieczne, można zmienić swoje dane zapisane na platformie PUESC. To samo dotyczy rezygnacji z numeru ID SISC oraz usunięcia swojego konta na Platformie Usług Elektronicznych Celno-Skarbowych. Cały ten proces zajmuje kilka minut.