magazyn-firma
4 min. czytania

Real-time marketing w praktyce, czyli co robi Lagun w Lidlu

croissant
Autor
Anna Nowakowska
Opublikowano
20 04 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Na bieżąco śledzisz czym żyje świat, kraj albo twoja najbliższa okolica? Świetnie. To wiedza, którą możesz z łatwością wykorzystać podczas promocji swojej firmy. Dowiedz się jak stosować real-time marketing w praktyce.

Nie tylko media społecznościowe, ale i sklepowe półki zalała fala Lagunów. Od paru dni potwory z obcobrzmiącą nazwą robią zawrotną karierę. Były już na drzewie, Pałacu Kultury i Nauki, w wielu reklamach. Pisali o nich Stephen King i Mark Hamill. Teraz goszczą na półkach w Lidlu i sieci Aldi. Jak to możliwe? Tak właśnie działa real-time marketing w praktyce. Ty także możesz zaprosić Laguna do swojego biznesu. Zastanawiasz się jak to zrobić? Najlepiej naturalnie i zabawnie.

CZYTAJ TAKŻE: Dlaczego budowanie społeczności wokół marki się opłaca

Co to jest Lagun

To croissant. Zwykły, niepozorny rogalik z ciasta francuskiego. Obowiązkowy punkt francuskiego śniadania. Maczany w dżemie, popijany sokiem pomarańczowym i kawą podbił serca smakoszy. Jak w takim razie zyskał ogromną popularność? To bardzo zabawne.

Mieszkanka Krakowa, zadzwoniła do działającego się w mieście Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami i poinformowała o niebezpiecznym stworze czającym się na drzewie przy jej oknie. Zaniepokojona kobieta prosiła o pomoc w schwytaniu Laguna. Chodziło jej zapewne o legwana, ale zdenerwowanie wzięło górę i tak oto rozpoczęły się poszukiwania Laguna. Najzabawniejszy jednak w całej tej historii był finał. Otóż po przybyciu pracowników organizacji na miejsce, okazało się, że tajemniczym Lagunem jest croissant, którego zapewne wyrzucił sąsiad z wyższego piętra lub przechodzień. Rogali utknął pomiędzy gałęziami krzaku bzu i zaczął straszyć mieszkańców najbliższej położonych mieszkań. Kobieta była przerażona i jak twierdziła od paru dni w obawie przed niebezpieczeństwem nie otwierała okien.

CZYTAJ TAKŻE: Do Żabki dostał się śpiewająco. Szef „Rośleko” serenadą zaciekawił managera

Promocja z uśmiechem

Zdarzenie nagłośnili przedstawiciele KTOnZ, którzy nie mogli uwierzyć własnym oczom, gdy przybyli z interwencją. Do przywiezionej ze sobą klatki zamiast niecodziennego zwierzęcia mogli włożyć czerstwego rogalika. Cała sytuacja wywołała uśmiech na wielu twarzach, nagłośniły ją media na całym świecie. I dobrze, w dzisiejszych czasach to bardzo ważne i cenne. Każda okazja do nawet chwilowego polepszenia humoru jest na wagę złota. Przyjazny temat, a takim zdecydowanie jest pojawienie się Laguna, to doskonała okazja do zaprezentowania swoich produktów. Musisz tylko zrobić to umiejętnie. Jeśli myślisz, że Lagun zarezerwowany jest tylko dla branży spożywczej jesteś w dużym błędzie. Puść wodze kreatywności i fantazji i działaj.

CZYTAJ TAKŻE: Eksport polskich okien i drzwi rośnie. Pandemia im nie straszna

Real-time marketing w praktyce

Sytuacja gospodarcza nie jest najlepsza. Wiele firm musi liczyć każdy grosz. By zachować dotychczasowe miejsca pracy była potrzeba obcięcia dodatkowych kosztów. Pierwsze na liście znalazły się inwestycje w marketing. Jeśli opisana sytuacja pasuje do sytuacji, w której znalazła się twój biznes musisz znaleźć sposób, by brak albo zmniejszenie środków na promocję nie odbiło się w raportach dotyczących sprzedaży oferowanych przez ciebie towarów.

Co z tego, że masz dobry produkt, skoro nie umiesz go sprzedać? Żeby mieć z czego opłacić rachunki musisz się postarać. Inwestycje w marketing potrafią być kosztowne. Ale nie musisz korzystać z pomocy agencji czy zatrudniać osoby odpowiedzialnej, że stworzenie i wdrożenie strategii reklamowej. Jest parę rzeczy, które możesz przygotować samodzielnie. Real-time marketing jest jedną z nich. To idealny sposób, by pokazać że za marką stoją ludzie, którzy mają poczucie humoru i śledzą trendy. A przede wszystkim, by wypromować się niedużym kosztem. Szanse na to, że kogoś rozbawi twoja interpretacja Laguna czy innego nośnego tematu jest duża.

CZYTAJ TAKŻE: Tarcza prawna. Czy naprawdę ułatwi przedsiębiorcom prowadzenie biznesu?

Nazywany przez niektórych marketingowym refleksem, real-time marketing przenosi działania promocyjne do rzeczywistości. Pokazuje ich ludzką stronę. Nie chodzi w nim o tabelki i analizy. Tutaj liczy się wyczucie. Zauważasz ciekawy case lub news i wykorzystujesz go w opowieści o swojej firmie. Oczywiście sposób komunikacji powinieneś dobrać do kanału, który zazwyczaj wykorzystujesz i grupy docelowej. Ale poza tym masz wszelką dowolność. Real-time marketing pozwala na zabawę. Pamiętaj, że Twoimi odbiorcami są ludzie. Oni też lubią się od czasu do czasu pośmiać. A marka, która kojarzy się z uśmiechem, szybko i na długo zapada w pamięć.

Lidl i Aldi zapraszają na Laguny

Jeśli brakuje ci pomysłów, podejrzyj jak robią to więksi od ciebie. Dwie sieci handlowe ogłaszają, że mają Laguny w ofercie. Nie jest to żadna nowość, croissanty można u nich kupić od kilku lat. Ale całą historię wykorzystali do przypomnienia o tym produkcie. Niedługo po wybuchu afery Lagunowej, Lidl i Aldi wspomnieli tylko swoim klientom, że osławione Laguny znajdują się na ich półkach. Dodali do tego, informację że mimo to klienci mogą czuć się bezpiecznie, bo Laguny z pewnością nie zrobią im krzywdy. Firma puściła oczko do stałych i potencjalnych klientów. Może nie każdy z nich je kupi, ale z pewnością wiele osób się o tym dowie, a może nawet przekaże informację dalej. Cel został więc osiągnięty. O firmach jest głośno.

CZYTAJ TAKŻE: Pomysł na biznes. Jak zarabiać na dowozach jedzenia i zakupów?

To Cię zainteresuje

13 01 23

Tylko u nas: Onesano. Znana spółka giełdowa zmienia formułę działalności

Onesano jest innowacyjnym producentem naturalnych suplementów diety. Innowacyjna spółka giełdowa stawia na nowe technologie, a w tym roku…

Grupa Żywiec podnosi kaucję za butelki. Sklepy będą chętniej przyjmować opakowania?

Grupa Żywiec zapowiedziała, że od lutego kaucja za butelki wyniesie 1 zł. To o 100 proc. więcej niż…
żywiec

Siedziba firmy - jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać.

Siedziba firmy to jeden za ważniejszych wyborów dla przedsiębiorcy. Jeśli zastanawiasz się jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać?…
siedziba firmy

Akcesoria biurowe niezbędne w każdym biurze

Uporządkowane, kompleksowo wyposażone biuro, w którym wszystko leży na właściwym miejscu – to bez wątpienia pożądane warunki do…
09 12 22

Działalność nierejestrowana, czyli jak zarabiać więcej bez zakładania działalności gospodarczej

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z wieloma formalnościami. Idea działalności nierejestrowanej to bardzo dobra okazja na zarobienie dodatkowych pieniędzy bez…
05 12 22

Nietypowy skutek inflacji. To ostrzeżenie dla branży handlowej.

Inflacja, drożyzna i szybkie ubożenie Polaków powoduje, że w sklepach jest coraz więcej kradzieży. Liczba tego typu przestępstw…
kradzieże w sklepach

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier