magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Robot edukacyjny z Photon Entertainment sprawia, że firma rośnie i planuje dalszą ekspansję. Lider rozwiązań w branży edtech odnotował wzrost przychodów o 135% r./r.

Photon Entertainment, twórca innowacyjnego robota edukacyjnego uczącego programowania, wypracował w 2021 r. 8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Zysk netto wyniósł 1,4 mln zł. Spółka po bardzo udanym 2021 roku, w którym wprowadziła na rynek nowy ekosystem produktów edukacyjnych, obejmujący m.in. unikalny w skali globalnej zestaw edukacyjny Sztuczna Inteligencja, planuje dalszą ekspansję. Wśród priorytetów na ten rok wskazuje rynek północnoamerykański i środkowoeuropejski oraz wprowadzenie na rynek robota nowej generacji – Photona 2.0.

Co to jest edurobot?

Photon Entertainment to lider rozwiązań w branży edtech. Białostocka spółka technologiczna, twórca i producent innowacyjnego w skali globalnej robota edukacyjnego Photon i całego ekosystemu produktów edukacyjnych, obejmującego zestawy edukacyjne, portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami, dynamicznie się rozwija i planuje kolejne przedsięwzięcia.

- Za nami ważny i udany dla spółki rok, w którym osiągnęliśmy znacznie więcej niż w założonych na 2021 rok celach. Nawiązaliśmy nowe biznesowe partnerstwa w USA z wiodącymi dystrybutorami, umocniliśmy naszą rynkową pozycję, m.in. uruchamiając dział DACH i wprowadziliśmy nowy ekosystem produktów edukacyjnych, w tym unikalny w skali światowej moduł Sztuczna Inteligencja. Działania te przyniosły już pierwsze, oczekiwane przez nas efekty, czego dowodem są wyniki finansowe spółki: wzrost przychodów o 135% i zysk netto w wysokości 1,4 mln zł  - komentuje Marcin Joka, CEO Photon Entertainment.
- Osiągnięcia spółki to powód do satysfakcji, ale przede wszystkim motywacja do dalszego rozwoju i zwiększania jej wartości - dodaje Marcin Joka.

Polska technologia, globalny biznes

Założony w 2015 roku Photon Entertainment z powodzeniem rozwinął swój flagowy produkt, którym jest robot edukacyjny Photon uczący programowania. Spółka zbudowała wokół niego cały ekosystem nowatorskich produktów edukacyjnych, które zostały wzbogacone o portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami dla nauczycieli, wspierającą rozwój warsztatu pracy i wdrażanie nowoczesnych standardów w edukacji. Innowacją w skali światowej jest zestaw edukacyjny – moduł Sztuczna Inteligencja. Spółka planuje jego rozwój, by stał się standardem edukacyjnym w Polsce i na świecie.

Technologia i produkty spółki trafiły już na 70 rynków, a sieć i wolumen sprzedaży stale rośnie. W 2021 r. Photon Entertainment uruchomił dedykowany dział DACH, wzmacniając swoją obecność na tym rynku, czego przykładem jest wyposażenie w roboty edukacyjne niemieckiego miasta Hanau. W USA, które jest jednym z kluczowych dla spółki rynków, Photon rozbudował sieć sprzedaży o dużych dystrybutorów. m.in. o SHI - jednego z największych dystrybutorów urządzeń elektronicznych w USA oraz Traferę - lidera sprzedaży chromebooków. We Francji natomiast odnotował 100% wzrost sprzedaży.

- W tym roku będziemy konsekwentnie rozwijać naszą sieć i partnerstwa w USA i na rynku DACH, w szczególności w Niemczech, a jednocześnie skupimy się na bardzo interesującym rynku środkowoeuropejskim. Planujemy przy tym wprowadzić do naszej oferty rozwijanego dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju robota 2.0. To produkt edukacyjny nowej generacji, o zupełnie nowym zastosowaniu – podkreśla Marcin Joka.

Rynek edtech w Polsce

Edtech to innowacyjny segment dynamicznie rozwijającej się gospodarki cyfrowej. Digitalizacja edukacji znacznie przyśpieszyła w czasie pandemii, ale już wcześniej utrzymywał się w tej dziedzinie trend wzrostowy, wynikający z rosnącego zapotrzebowania odbiorców na innowacje produktowe i procesowe. Rynek edukacyjny przeżywa rewolucję, na co wpływ ma postępująca digitalizacja oraz rozwój sztucznej inteligencji. Innowacyjna forma edukacji przynosi korzyści szerokiej bazie użytkowników: w różnych grupach wiekowych, o różnym statusie społeczno-ekonomicznym i na różnych kontynentach.

Wartość rynku Edtech wyniosła w 2021 r. 254,8 mld USD w 2021 r., a według najnowszych prognoz do 2027 r. osiągnie 605,4 mld USD, rosnąc w tempie CAGR o 15,52%. Prognozowany wzrost w tym okresie to 130%. Europejski rynek edtech rośnie w tempie 14 proc. rocznie. Według prognoz do 2027 r. jego wartość́ zwiększy się trzykrotnie i wyniesie 60 mld dol.

To Cię zainteresuje

Polski biznes coraz chętniej wdraża podpis elektroniczny – liczba jego użytkowników dynamicznie rośnie od kilku lat

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po e-podpis. Certum z grupy Asseco, największy dostawca usług zaufania w Polsce z…

Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację

Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania…
navi parking

Padł PUESC i e-Zamówienia. Dwa ważne systemy dla przedsiębiorców nie działają

Cyfryzacja ma wiele plusów. Jednak kiedy pojawia się awaria, robi się stresująco. Tak było w poniedziałek (7.11) kiedy…
Padł PUESC

Pieniądze dla firm. Trwa nabór w konkursie Polski Produkt Przyszłości

Pieniądze dla firm – tym razem jako nagroda w konkursie. PARP informuje o rozpoczęciu jubileuszowej, 25. odsłony konkursu…
Pomysł na biznes

Nakładanie ograniczeń na służbowe telefony to konieczność

Telefony służbowe to dziś nie tylko kieszonkowe komputery, ale także urządzenia końcowe sieci firmowej. Urządzenia pozwalają na łączenie…
telefony służbowe

FPP: Kiedy system kaucyjny w Polsce?

System kaucyjny to jedyna efektywna metoda zebrania ponad 90% opakowań po napojach Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) apeluje o…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier