Z tego artykułu dowiesz się:

Rynek suplementów będzie bardziej uregulowany. Politycy chcą wprowadzić przepisy, które utrudnią sprzedaż tych produktów. To spore ograniczenie dla branży wartej miliardy.

Według szacunków firmy badawczej PMR, na które powołuje się „Rzeczpospolita” Polacy w całym zeszłym roku na suplementy wydali o ponad miliard złotych więcej niż jeszcze rok wcześniej. Na tak wysoki wynik wpływa nie tylko rosnąca inflacja, która zwiększa wartość wszystkich zakupów ale przede wszystkim ogromne zainteresowanie suplementami

"O potrzebie tych zakupów przypominają im zresztą nieustannie nadawane w radiu i telewizji reklamy. To właśnie reklamowa ofensywa producentów i dystrybutorów skłoniła Ministerstwo Zdrowia (przy współpracy głównego inspektora sanitarnego, GIS) do kolejnej próby urzędowego uregulowania, a w praktyce ograniczenia suplementowego eldorado" – informuje gazeta.

"Wzrost sprzedaży suplementów diety wiąże się głównie ze wzrostem emisji reklam telewizyjnych dotyczących tych produktów" – czytamy w cytowanym przez "Rz" uzasadnieniu do projektu nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, która utemperuje aktywność promocyjną branży.

Reklama suplementów

Zgodnie z nowymi przepisami ma zmienić się przekaz reklamowy w przypadku suplementów. Będzie trzeba zawrzeć w nich stwierdzenie, że suplementy są środkami spożywczymi i nie leczą. Dodatkowo nie będzie można suplementów umieszczać bezpośrednio przy kasach w sklepach. Nie będzie można też specjalnie eksponować ich, np. w aptekach. W razie niezastosowania się do przepisów, firma łamiąca prawo zapłaci karę sięgającą nawet milion złotych.

"Ten projekt to wypełnianie obowiązku wobec konsumenta, który musi być świadomy, że suplementy są tylko jednym z elementów zbilansowanej diety, podczas gdy w reklamach przedstawia się je często jako panaceum na różne, niekiedy wymyślone dolegliwości – tłumaczy rzecznik GIS Szymon Cienki.

Według przedstawicieli branży suplementów, zmiany nie mają na celu poprawy bezpieczeństwa konsumentów ale przede wszystkich są próbą ograniczenia do nich dostępu.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Jak przyciągnąć uwagę uczestników na targach?

Choć zdaniem wielu świat marketingu już dawno przeniósł się do internetu, branżowe targi wciąż pozostają jednym z najlepszych…
targi

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…

Aż 35% Polaków przyznaje, że problemy finansowe mają wpływ na ich zdrowie psychiczne

Aż 35% Polaków przyznaje, że problemy finansowe mają wpływ na ich zdrowie psychiczne Problemy finansowe to nie tylko…
problemy_finansowe

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier