Twoja działalność jest w grupie uprawnionych do otrzymania pomocy w ramach Tarczy 2.0, ale mimo to twój wniosek został odrzucony z powodu PKD? Takich podmiotów jest więcej. Winę ponosi algorytm.

Oficjalne przyjmowanie wniosków Polski Fundusz Rozwoju rozpoczął 15 stycznia 2021 r. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą składać dokumenty do końca lutego za pośrednictwem jednego z banków. Wielu z tych, którzy najszybciej złożyli dokumenty, mimo spełnienia wszystkich warunków, dostało odpowiedzi odmowne. Wytłumaczeniem jest niewymieniony do otrzymania pomocy PDK firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Tarcza Finansowa PFR 2.0 nie dla zbuntowanych przedsiębiorców?

PKD prawidłowy a dopłaty brak

Podobnie jak w przypadku innych tarcz, także pomoc w ramach Tarczy PFR 2.0 jest skierowana do konkretnej grupy przedsiębiorców. To właśnie od rodzaju wykonywanej działalności uzależnione jest otrzymanie pieniędzy. Ale, co ważne po interwencji Rzecznika MŚP, nie musi to być PKD dominujące.

Przedsiębiorcy, których wnioski zostały odrzucone zachodzą w głowę, jak to możliwe. Przecież już na etapie wypełniania podania sprawdzili, czy należą do grupy firm działających w ramach 45 wymienionych kodów PKD. Po ponownym zweryfikowaniu danych w CEIDG czy KRS są pewni, że widniejący tam przedmiot działalności pokrywa się z listą podaną przez PFR. Okazuje się, że przyczyna odmowy jest prozaiczna. Jak dowiedział się serwis pit.pl winę za całe zamieszanie ponosi algorytm weryfikujący PDK wnioskodawców. Na szczęście w tej chwili błąd jest już naprawiony. Co nie oznacza, że odrzucone wnioski zostaną z automatu ponownie rozpatrzone.

CZYTAJ TAKŻE: Zmiana danych firmy w CEIDG

Wniosek odrzucony z powodu PKD? Musisz złożyć go jeszcze raz

Niestety, nie mamy dobrych wiadomości dla tych, którym zależało na szybkim otrzymaniu pieniędzy. Przedsiębiorcy, którzy otrzymali odmowę przyznania środków z powodu niewłaściwego PKD, muszą przejść całą procedurę jeszcze raz. Polski Fundusz Rozwoju, mimo że wie o awarii nie zamierza poddawać odrzuconych wniosków ponownej weryfikacji. Przepisy nie przewidują też żadnej procedury odwoławczej. Jedynym skutecznym działaniem jest ponowne złożenie wniosku za pośrednictwem banku.