magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Tylko 23,8% przedsiębiorców w Polsce posiada telefon stacjonarny w firmie – wynika z badania UKE. Trudno jednak oczekiwać, że odsetek ten znacznie spadnie, bowiem większość przedsiębiorców deklaruje, że utrzyma usługę w najbliższym czasie.

Telefon stacjonarny w firmie – koszty

Napiszmy to od razu. Firmy wydają na utrzymanie linii stacjonarnych zdecydowanie mniej pieniędzy niż w przypadku kart SIM telefonii mobilnej. Według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej średni miesięczny rachunek w polskiej firmie za korzystanie z usług telefonii stacjonarnej to 73,30 zł.

Koszty poniżej średniej ponoszą jedynie mikrofirmy zatrudniające od 1 do 9 pracowników. Tam średni miesięczny koszt telefonu stacjonarnego to zaledwie 65,70 zł. Nieco więcej wydają firmy małe z kadrą w przedziale od 10 do 49 osób. Tam przeciętny rachunek za wszystkie linie to 111,20 zł.

Najwięcej na usługi telefonii stacjonarnej wydają średnie firmy (50-249 pracowników) aż 301,60 zł. Co ciekawe firmy duże z zespołem liczącym powyżej 500 osób płacą nieco mniej, bo 285,10 zł. W większości przypadków korzystają oni z promocyjnych rozwiązań i jak widać, potrafią wynegocjować korzystniejsze warunki. Inna rzecz to specyfika przedsiębiorstw produkcyjnych, które nie potrzebują zbyt wielu linii telefonicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Ile wynoszą rachunki za telefony komórkowe w firmach?

Czy telefon stacjonarny w firmie jest rzeczywiście potrzebny?

Część osób, które dawno pożegnały się z telefonem „na kablu”, pewnie zadaje sobie pytanie, po co komu telefon stacjonarny w czasach, które wymagają od nas mobilności. Jak się okazuje wśród powodów utrzymania tradycyjnej linii największa grupa przedsiębiorców, bo aż 37,5% przyznała, że otrzymała tę usługę w pakiecie z innymi.

Nieco mniej, bo 35,2% uważa, że telefon stacjonarny ułatwia funkcjonowanie firmy. Z kolei 28,7% wskazuje, że tradycyjny numer np. zaczynający się na 22, zwiększa wiarygodność firmy. Zapewne tym dwóm ostatnim grupom najtrudniej będzie pożegnać się z kablowym telefonem. Ciekawa jest także odpowiedź 22,6% respondentów, którzy mówią o przyzwyczajeniu. Dla co dziesiątego badanego ważna jest możliwość stworzenia wewnętrznej sieci telefonicznej w przedsiębiorstwie.

Czy telefony stacjonarne znikną z firm?

Mówienie o śmierci telefonii stacjonarnej w firmach należy uznać, za zdecydowanie przedwczesne. 42,9% badanych twierdzi, że nie zrezygnuje z telefonu z kablem na rzecz komórki. 17,6% nie potrafi wskazać powodu, który mógłby skłonić ich do takiej „przesiadki”. Co piąty jednak uważa, że w razie drastycznej podwyżki cen tego typu usług, porzucą tradycyjny telefon na rzecz rozwiązań mobilnych.

 

To Cię zainteresuje

Polski biznes coraz chętniej wdraża podpis elektroniczny – liczba jego użytkowników dynamicznie rośnie od kilku lat

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po e-podpis. Certum z grupy Asseco, największy dostawca usług zaufania w Polsce z…

Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację

Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania…
navi parking

Masz problemy w firmie? Poznaj 5 czynników, które ją dobiją. I to na pewno!

Nawet najlepiej prosperujące firmy, czasem dotykają kłopoty. Problemy w firmie, nawet te przejściowe mogą przerodzić się w poważny…
Problemy w firmie

Padł PUESC i e-Zamówienia. Dwa ważne systemy dla przedsiębiorców nie działają

Cyfryzacja ma wiele plusów. Jednak kiedy pojawia się awaria, robi się stresująco. Tak było w poniedziałek (7.11) kiedy…
Padł PUESC

Pieniądze dla firm. Trwa nabór w konkursie Polski Produkt Przyszłości

Pieniądze dla firm – tym razem jako nagroda w konkursie. PARP informuje o rozpoczęciu jubileuszowej, 25. odsłony konkursu…
Pomysł na biznes

Nakładanie ograniczeń na służbowe telefony to konieczność

Telefony służbowe to dziś nie tylko kieszonkowe komputery, ale także urządzenia końcowe sieci firmowej. Urządzenia pozwalają na łączenie…
telefony służbowe

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier