Z tego artykułu dowiesz się:

Tylko 23,8% przedsiębiorców w Polsce posiada telefon stacjonarny w firmie – wynika z badania UKE. Trudno jednak oczekiwać, że odsetek ten znacznie spadnie, bowiem większość przedsiębiorców deklaruje, że utrzyma usługę w najbliższym czasie.

Telefon stacjonarny w firmie – koszty

Napiszmy to od razu. Firmy wydają na utrzymanie linii stacjonarnych zdecydowanie mniej pieniędzy niż w przypadku kart SIM telefonii mobilnej. Według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej średni miesięczny rachunek w polskiej firmie za korzystanie z usług telefonii stacjonarnej to 73,30 zł.

Koszty poniżej średniej ponoszą jedynie mikrofirmy zatrudniające od 1 do 9 pracowników. Tam średni miesięczny koszt telefonu stacjonarnego to zaledwie 65,70 zł. Nieco więcej wydają firmy małe z kadrą w przedziale od 10 do 49 osób. Tam przeciętny rachunek za wszystkie linie to 111,20 zł.

Najwięcej na usługi telefonii stacjonarnej wydają średnie firmy (50-249 pracowników) aż 301,60 zł. Co ciekawe firmy duże z zespołem liczącym powyżej 500 osób płacą nieco mniej, bo 285,10 zł. W większości przypadków korzystają oni z promocyjnych rozwiązań i jak widać, potrafią wynegocjować korzystniejsze warunki. Inna rzecz to specyfika przedsiębiorstw produkcyjnych, które nie potrzebują zbyt wielu linii telefonicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Ile wynoszą rachunki za telefony komórkowe w firmach?

Czy telefon stacjonarny w firmie jest rzeczywiście potrzebny?

Część osób, które dawno pożegnały się z telefonem „na kablu”, pewnie zadaje sobie pytanie, po co komu telefon stacjonarny w czasach, które wymagają od nas mobilności. Jak się okazuje wśród powodów utrzymania tradycyjnej linii największa grupa przedsiębiorców, bo aż 37,5% przyznała, że otrzymała tę usługę w pakiecie z innymi.

Nieco mniej, bo 35,2% uważa, że telefon stacjonarny ułatwia funkcjonowanie firmy. Z kolei 28,7% wskazuje, że tradycyjny numer np. zaczynający się na 22, zwiększa wiarygodność firmy. Zapewne tym dwóm ostatnim grupom najtrudniej będzie pożegnać się z kablowym telefonem. Ciekawa jest także odpowiedź 22,6% respondentów, którzy mówią o przyzwyczajeniu. Dla co dziesiątego badanego ważna jest możliwość stworzenia wewnętrznej sieci telefonicznej w przedsiębiorstwie.

Czy telefony stacjonarne znikną z firm?

Mówienie o śmierci telefonii stacjonarnej w firmach należy uznać, za zdecydowanie przedwczesne. 42,9% badanych twierdzi, że nie zrezygnuje z telefonu z kablem na rzecz komórki. 17,6% nie potrafi wskazać powodu, który mógłby skłonić ich do takiej „przesiadki”. Co piąty jednak uważa, że w razie drastycznej podwyżki cen tego typu usług, porzucą tradycyjny telefon na rzecz rozwiązań mobilnych.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Zastosowanie laktozy w proszku w różnych branżach

Laktoza, naturalny cukier obecny w mleku, posiada szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle farmaceutycznym, jak i spożywczym. W postaci…
10 04 24

Obieg dokumentów w firmie – sposoby na usprawnienie procesu

W każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i branży, dokumenty pełnią kluczową rolę. Są nośnikami informacji, dowodami transakcji…

Wykorzystanie nadmiaru przestrzeni magazynowej - strategie i pomysły

Elastyczność w zarządzaniu przestrzenią magazynową staje się kluczowym elementem efektywnej logistyki. Firmy często stoją przed wyzwaniem, jak efektywnie…
przestrzeń magazynowa
07 03 24

Kradzież IP – czym grozi i jak się przed nią uchronić? [KONKRETNE ROZWIĄZANIA]

Dbasz o to, żeby numer Twojego dowodu nie dostał się w niepowołane ręce, prawda? A co z numerem…

Czy wdrożenie elektronicznych cenówek jest naprawdę opłacalne?

Elektroniczne cenówki stają się coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych, mniej trwałych etykiet cenowych wykonanych z papieru. W dzisiejszym…

Kasa fiskalna 2024. Kto nie musi mieć kas fiskalnej? PEŁNA LISTA

Kasa fiskalna to nieodłączny element wielu biznesów. Są jednak takie, kiedy kasa fiskalna nie jest potrzebna. Kto nie…
kasa fiskalna

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier