magazyn-firma

Żabka otwiera pierwszy sklep bez kas i bez obsługi. Pierwszy sklep pod marką Żappka Store został otwarty na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w stolicy Wielkopolski. Bezobsługowy punkt handlowy, w którym zakupy można zrobić w kilka sekund, czynny jest całodobowo przez siedem dni w tygodniu.  

Sztuczna inteligencja w handlu

Innowacyjna technologia oparta na sztucznej inteligencji (AI) to jedna z nowości jaka została zastosowana w Żappka Store – informuje sieć. Jej użycie jest efektem współpracy między Żabką Future a firmą AiFi ze Stanów Zjednoczonych.

>>> Żabka; opis franczyzy. Jak wygląda franczyza Żabki

Żappka Store wpisuje się w rozwój sklepów koncepcyjnych działających w obszarze modern convenience, czyli dostosowanych do stylu życia i oczekiwań współczesnych konsumentów, otwartych na zdobycze techniki i ceniących sobie wygodę.

- „Oczekują oni wygodnych, szybkich rozwiązań, łączących świat cyfrowy z ich otoczeniem. Żappka Store precyzyjnie się w ten trend wpisuje. Razem z aplikacją żappka, z której korzysta już 5 mln użytkowników, współtworzy ekosystem cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie naszym klientom – powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska.

Czym się różni Żappka Store od Żabki?

Jak zapewnia grupa, Żappka Store jest formatem opracowanym z myślą o lokalizacjach, w których z różnych powodów trudno byłoby otworzyć standardowy sklep Żabka.

Dodatkowo ten koncept jest naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Mowa m.in. o zaawansowanych modelach przetwarzania obrazu, do których zaprzęgnięta jest sztuczna inteligencja. To właśnie ona zajmuje się obsługą klienta. Całość wspierają inteligentne rozwiązania odpowiedzialne za takie obszary jak zasilanie, bezpieczeństwo oraz dostępność sklepu dla konsumentów.

Sklep bezobsługowy Żabka

Jak zapewnia dyrektor zarządzający Żabka Future, - „Żappka Store to połączenie światów offline oraz online, budujące nowe doświadczenie zakupowe dla klientów, którzy nawet w kilka sekund mogą zrobić szybkie zakupy, wybierając produkt i po prostu wyjść bez konieczności dokonywania płatności na miejscu” – mówi.

Tak opracowany model sprzedaży musi być po prostu praktyczny dla współczesnych odbiorców. - „Nie muszą zastanawiać się nad tym czy mają gotówkę lub kartę płatniczą, czy będą stać w kolejce, albo gdzie zrobią zakupy, bo jest 5 rano. To nowa wartość na rynku i uzupełnienie naszej dotychczasowej oferty” – wyjaśnia szef Żabki Future.

Jak powstała Żabka bez obsługi?

Koncept Żappka Store opracowano w specjalnym technologicznym laboratorium, które działa w ramach i na potrzeby Grupy Żabka. To właśnie tam tworzone są innowacyjne rozwiązania testowe. W tym samym miejscu przechodzą zaawansowane testy oraz proces wdrożenia.

W tym przypadku, pierwszymi testerami Żappki Store byli pracownicy oraz współpracownicy Grupy. Od czerwca 2021 – koncept spotka się z realiami rynku i już w takich warunkach będzie doskonalony i rozwijany.

Jak działa sklep Żappka Store?

Aby skorzystać ze sklepu nowej generacji, klient musi zainstalować na swoim smartfonie aplikację Żappka oraz aktywować usługę Żappka Pay. Wielu stałych bywalców tradycyjnych Żabek posiada już takie rozwiązania na swoich telefonach.

Przed wejście do Żappka Store, aplikacja będzie generowała specjalny kod QR jednokrotnego użytku. Będzie trzeba go zeskanować na czytniku umieszczonym przy drzwiach wejściowych. To rodzaj cyfrowego „klucza”, który otworzy przed klientem drzwi do sklepu. Po wejściu do jego wnętrza wystarczy zabrać z półki potrzebne artykuły i wyjść. To wszystko!

Za taki komfort zakupów odpowiedzialny jest system kamer opierający się na złożonych algorytmach deep learning. Jego zadaniem jest m.in. rozpoznanie zdjętych ze sklepowych półek produktów i naliczenie właściwej kwoty. Żappka Pay pozwala na automatyczną realizację płatności. Podpina się po prostu do niej kartę płatniczą.

Czy Żappka Store rozpoznaje twarze klientów?

Grupa Żabka zapewnia w swoim komunikacie, że system nie ma zadania identyfikowania twarzy klientów i utrwalania tego obrazu. Ma szanować prywatność i bezpieczeństwo konsumenta.

Know-how z USA

„Żabka zainteresowała się naszym rozwiązaniem sklepu bezobsługowego, ponieważ chciała stworzyć swoim klientom możliwość dokonywania wygodnych zakupów. Wdrożone rozwiązanie to przyszłość handlu detalicznego i już się cieszymy na możliwość wprowadzenia tej technologii w innych lokalizacjach w całej Polsce, w partnerstwie z Żabką – powiedział cytowany w inauguracyjnym komunikacie Steve Gu, współzałożyciel i dyrektor generalny amerykańskiej spółki technologicznej AiFi.

Co można kupić w Żappka Store?

Bezobsługowy sklep Żappka Store będzie zatowarowany ponad 300 różnymi produktami m.in. słodyczami, daniami gotowymi, przekąskami słonymi czy napojami. Będzie można również zakupić ciepłą kawę. Na razie z uwagi na pandemię, w sklepie może przebywać tylko jedna osoba.

 

 

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

Made in Poland. W jakich branżach Polacy są wśród liderów? (WIDEO)

W jakich branżach Polacy są wśród światowych liderów? Okazuje się, że etykieta made in Poland na niektórych towarach…
Made in Poland

LikePOS – terminal płatniczy w smartfonie dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego

Klienci biznesowi PKO Banku Polskiego mogą już korzystać z innowacyjnej aplikacji LikePOS, która zmieni ich smartfon w terminal…

Stacja benzynowa coraz bardziej niebezpiecznym biznesem. Liczba kradzieży bije rekordy

Ceny paliw nie maleją, rośnie też inflacja. To skłania do kradzieży na stacjach paliw. Wzrost liczby przestępstw i…
stacja benzynowa

iPhone 14. Ile trzeba zapłacić za najbardziej wypasionego iPhone’a?

10 tysięcy pękło – grzmią polskie portale branżowe, pisząc o cenach najnowszego i najdroższego iPhone’a w naszym kraju.…
iPhone 14
16 09 22

Komunikacja z klientem wspierana przez AI — jakie daje możliwości?

Obsługa klienta i komunikacja z nim to jeden z największych, najobszerniejszych i najbardziej kluczowych obszarów działania firmy, bez…
komunikacja

Programy lojalnościowe rosną w siłę. 62% konsumentów korzysta z przynajmniej jednego

Programy lojalnościowe rosną w siłę. 62% konsumentów w Polsce korzysta z przynajmniej jednego takiego rozwiązania – wynika z…
Programy lojalnościowe
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier