Jak tłumaczy Żabka „celem wdrożenia polisy jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności”. Choć, chwilę później chwali się wysokim wskaźnikiem sukcesu biznesowego, dużo korzystniejszym niż w przypadku niezależnych sklepów. Przy tej okazji Żabka przypomina swoim franczyzobiorcom, że każde prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z różnymi ryzykami, w tym także popadnięciem w długi. Może zatem faktycznie lepiej się zabezpieczyć?
CZYTAJ TAKŻE: Żabka – opis franczyzy. Jak wygląda franczyza Żabki?
Jak tłumaczy sieć, zadaniem polisy jest kompensowanie znacznej części ewentualnego zadłużenia w momencie zakończenia działalności gospodarczej. To oznacza, że właściciel sklepu, któremu biznes nie wyszedł, nie zakończy swojego projektu pt. „franczyza” z potężnymi długami.
Jak zapewnia sieć, ostateczny kształt i warunki polisy zostały przygotowane m.in. na podstawie konsultacji z franczyzobiorcami.
Za produkt odpowiada TUW PZUW, czyli towarzystwo wchodzące w skład Grupy PZU. Jak zapewnia dyrektor zarządzający Żabka Polska „Ubezpieczenie jest dostępne dla wszystkich franczyzobiorców Żabki, a dzięki skali naszego działania, koszt ubezpieczenia jest bardzo atrakcyjny”. Szczegółów jednak firma w swoim komunikacie nie zdradza. Zaznaczono jedynie, że wysokość składek oraz wartość, na jaką ubezpieczeni będą franczyzobiorcy, będzie zależna od liczby „Żabek” prowadzonych przez konkretnego przedsiębiorcę.
To pierwszy taki produkt w Polsce – zachwala TUW PZUW i dodaje - „Formuła ubezpieczeń wzajemnych pozwala na dużą elastyczność i dostosowanie oferty do oczekiwań ubezpieczonych. Współpraca z siecią Żabką i jej franczyzobiorcami jest modelowa. Z ich udziałem stworzyliśmy skrojony na miarę produkt, dopasowany do potrzeb franczyzobiorców” – powiedział cytowany w komunikacie dyrektor biura odpowiedzialnego za Ubezpieczenia Korporacyjne w TUW PZUW, Sebastian Wiatr.
Co ciekawe polisa ma być dostępna dla każdego właściciela Żabki. To oznacza, że ochroną ubezpieczeniową może zostać objęty każdy, niezależnie od stażu działalności czy aktualnej sytuacji finansowej. Zasady działania polisy zostały już zaprezentowane właścicielom „zielonych sklepów” w czasie spotkań z przedstawicielami sieci. Wiadomo, że już rozpoczęto wdrażanie tego pomysłu, co ma potrwać kilka tygodni.