Informacja o wejściu światowego giganta na polski rynek wywołała spore zamieszanie. W odpowiedzi największa platforma e-commerce w Polsce zapowiada uruchomienie usługi, dzięki której Allegro zapakuje i wyśle oferowane produkty.

1200 osób na 65 tys. m2 to liczby, którymi Allegro opisuje rozmach nowej usługi. Czasu na jej realizację nie jest dużo, bo zgodnie z przekazaną mediom informacją, podwarszawskie centrum logistyczne ma rozpocząć działalność jeszcze w tym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Pomysł na biznes. Co najlepiej się sprzedaje, a na co jest raczej mały popyt? [DANE]

Będzie szybciej, bo Allegro zapakuje i wyśle oferowane produkty

Najbardziej podkreślaną zaletą nowej usługi ma być jeszcze szybsza realizacja zamówień. W tej chwili serwis pośredniczy w zakupach. Jest miejscem, w którym poszukujący i sprzedający mogą się spotkać i dogadać. Ale realizacją zlecenia zajmuje się każdorazowo sprzedawca. To on po otrzymaniu płatności pakuje i wysyła kupioną rzecz zgodnie z wybranym przez klienta sposobem dostawy. Ewentualnie to on nawiązuje współpracę z zleceniodawcami w tym zakresie. Jak informuje Allegro 80% zamówień trafia w ręce kupującego w ciągu 1-2 dni. To bardzo dobry wynik, ale firma chce go poprawić. Jednym ze sposobów ma być uruchomienie usługi logistycznej.

CZYTAJ TAKŻE: Jak sprzedawać na Amazon. Instrukcja krok po kroku

Już niedługo podmioty sprzedające produkty za pośrednictwem platformy będą mogły przechowywać oferowane rzeczy w magazynie Allegro. W chwili złożenia zamówienia tamtejsi pracownicy skompletują, spakują i wyślą paczki do kupujących. Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju w Allegro chwali to rozwiązanie. – Sprzedawcy nie będą musieli inwestować w magazyny oraz ich wyposażenie, ani zatrudniać dodatkowych pracowników na okres szczytów sezonowych – wymienia. Ponadto dodaje, że sprzedawcy, którzy skorzystają z usługi będą mogli „skupić się na zwiększaniu sprzedaży i optymalizowaniu ofert”.

Amazon i jego program Fulfilment by Amazon (FBA)

Amerykańska firma już dawno zauważyła, że odpłatne udostępnianie przedsiębiorcom przestrzeni magazynowej i realizowanie zleceń się opłaca. Nie tylko im, ale i sprzedawcom korzystającym z ich serwisu. Amazon informuje, że korzystanie z FBA pozwala zwiększyć sprzedaż nawet o 26%. Dlatego na całym świecie gigant posiada kilkadziesiąt centrów logistycznych, a dla Europy uruchomiony został ogólnoeuropejski program FBA.

Zamysł jest podobny. Jak będzie wyglądało korzystanie z obu usług polscy sprzedawcy przekonają się w ciągu kilku miesięcy.