magazyn-firma
2 min. czytania

Copywriting – jak pisać, żeby zaciekawić?

copywriting
Autor
redakcja
Opublikowano
05 01 23
Z tego artykułu dowiesz się:

Niespodzianki w nagłówkach działają, ponieważ ludzkie mózgi lubią nowości. W porównaniu z oczekiwanymi przyjemnymi wydarzeniami, nieprzewidziane przyjemne rzeczy jeszcze bardziej „podkręcają” ośrodki przyjemności w naszych mózgach. Tym samym niespodzianki okazują się o wiele bardziej stymulujące i szybciej przykuwają naszą uwagę niż rzeczy, które dobrze znamy, a nawet bardzo lubimy. To wyjaśnia, dlaczego ludzie mogą podświadomie przedkładać nieoczekiwane doświadczenie nad coś, czego chcą.

Ciekawość

Istnieje zjawisko psychologiczne, które można skutecznie wykorzystać, zwane luką ciekawości, czyli luką między czymś, co dana osoba wie, a tym, co chce wiedzieć. Ludzie zaczynają odczuwać pewnego rodzaju deprywację, gdy zauważają lukę w swojej wiedzy. Więcej wskazówek dla copywriterów na: http://przedsiebiorczosc-48h.pl/category/marketing-i-sprzedaz/.

Można wywołać to uczucie, podając tylko trochę informacji. Gdy dana osoba wie trochę, będzie chciała dowiedzieć się więcej i uzupełnić brakujące informacje, aby poczuć się lepiej. Mając to na uwadze, spróbuj „zalać pompę”, podając czytelnikom intrygujące (choć niekompletne) informacje w nagłówku, mówiąc im wystarczająco dużo, aby wzbudzić ich ciekawość, ale nie na tyle, aby zdradzić swoją historię.

Negatywy

Wszyscy wiedzą, że superlatywy, takie jak „najlepszy”, „najlepszy” i „największy”, są skuteczne w nagłówkach, ale czasami superlatywy negatywne, takie jak „najgorszy”, mają jeszcze większą moc. Być może dzieje się tak dlatego, że negatywy są nieoczekiwane w porównaniu z pozytywami, a zatem powodują zaskoczenie. Poza tym negatywy są potężne w wykorzystywaniu ludzkich niepewności. Używanie słów takich jak „nie”, „przestań” i „unikaj” często działa dobrze, ponieważ każdy chce wiedzieć, czy jest coś, co powinien przestać robić. To, czego ludzie naprawdę chcą, to poczucie przewidywalności i porządku w swoim życiu. Każdy chce mieć kontrolę nad swoim światem. Dlatego szukają sekretów, wskazówek, zasad, podpowiedzi, praw i systemów, które obiecują zaprowadzić porządek i nadać rzeczom lepszy sens.

Masz tylko sekundy, aby przyciągnąć uwagę czytelnika, dlatego tak ważne są angażujące nagłówki. Nagłówek musi dostarczać wysokiej jakości treści w krótkim zdaniu, dlatego ważne jest, aby połączyć się z czytelnikiem, dać efekt wizualny i przekonać odbiorców do kliknięcia. Równie ważne jest, aby nagłówek był adekwatny do treści. W przeciwnym razie szybko stracisz czytelnika.

To Cię zainteresuje

Jak działa tłumaczenie symultaniczne na Zoom?

Spotkania online to codzienność w wielu przedsiębiorstwach, szczególnie tych, w których część pracowników pracuje zdalnie. Ich prowadzenie w…

Akcesoria biurowe niezbędne w każdym biurze

Uporządkowane, kompleksowo wyposażone biuro, w którym wszystko leży na właściwym miejscu – to bez wątpienia pożądane warunki do…

Digital Signage - nowa metoda komunikacji z Twoim klientem

Digital Signage jest nowoczesnym sposobem komunikacji z Klientem poprzez sieć zintegrowanych systemów do zdalnego zarządzania ekranami w przestrzeni,…

Zielony Kredyt dla małych i średnich firm od Credit Agricole

Credit Agricole uruchamia Zielony Kredyt dla małych i średnich firm. Oferta przeznaczona jest dla przedsiębiorców zainteresowanych sfinansowaniem inwestycji…

Jak układać harmonogram pracy?

Ułożenie grafiku dla pracowników to ogromne wyzwanie dla każdej osoby za to odpowiedzialnej. W danym miesiącu należy uwzględnić…
grafik optymalny

Jakie korzyści przynosi wdrożenie systemu typu HRIS w firmie?

W ostatnich latach pracownicy działów HR nie mogą narzekać na nudę. Mają oni wiele zadań, a oczekiwania wobec…

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier