magazyn-firma

Urząd skarbowy zwykle sprawdza faktury, rozliczenia, poprawność wyliczenia lub odliczenia podatku. Tym KAS wziął urzędników pod lupę. Sprawdza satysfakcję klientów. Wyniki...zaskakują

Co sprawdza KAS?

 Świecie, Wieluń, Piastów – co łączy te trzy miasta? M.in. to, że mieszka w nich w przybliżeniu 25 tys. ludzi. Dokładnie tyle samo podatników wypełniło już ankiety na prośby Krajowej Administracji Skarbowej.

Instytucja skupiająca w sobie m.in. wszystkie urzędy skarbowe od trzech miesięcy prowadzi bardzo szeroko zakrojoną akcję „Klient w centrum uwagi KAS”. Jej celem jest sprawdzenie satysfakcji osób załatwiających swoje sprawy w Urzędach Skarbowych. Właśnie zaprezentowała pierwsze wyniki.

Badanie satysfakcji z obsługi w skarbówce

Jeżeli w ostatnim czasie byłeś w Urzędzie Skarbowym i rezerwowałeś wizytę w nim przez internet, spodziewaj się maila od naczelnika danej skarbówki, w którym zostaniesz poproszony o udział w ankiecie, badającej Twoją satysfakcję z wizyty. Jak podkreśla KAS, wyniki badania mają zostać użyte do „projektowania nowych rozwiązań” oraz poprawy obsługi w US.

„Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa, tak zmieniając nasze usługi, aby były nowocześniejsze i wygodniejsze. Coraz więcej spraw podatkowych załatwimy, nie wychodząc z domu. Usprawniamy procesy wewnętrzne i ułatwiamy pracę urzędnikom, ale też stale pracujemy nad jakością obsługi. Rozwijamy nasze mocne strony i poprawiamy obszary, które tego wymagają. Temu też służy realizowane od kwietnia badanie satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowymPowiedział minister finansów Tadeusz Kościński.

 

Skarbówka bada satysfakcję

Badania ankietowe trwają bez przerwy od kwietnia 2021 roku. Jak wyjaśnia KAS, są to badania prowadzone metodą ilościową. Osoba, która otrzyma taką ankietę, musi wiedzieć, że udział w niej jest całkowicie anonimowy i dobrowolny.

O co pyta urząd skarbowy?

Jak wyjaśniono we wspólnym komunikacie KAS i MF, pytania skierowane do klientów są związane z ogólnym zadowoleniem z wizyty, emocjami (!) oraz wysiłkiem włożonym w załatwienie sprawy, z którą przyszedł do urzędu. Część ankiety dotyczy także oceny pracownika urzędu. Ocenianie się takie cechy jak kompetencje, uprzejmość, chęć niesienia pomocy czy komunikatywność.

W ankiecie znajduje się także miejsce, w którym znajdują się dwa pytania otwarte, więc jeśli masz ochotę napisać coś więcej o swoich odczuciach – to jest właśnie to miejsce. KAS liczy, że w ten sposób uda się wskazać najlepsze i najgorsze aspekty załatwiania sprawy w urzędzie skarbowym.

W jaki sposób KAS sprawdza działanie urzędów skarbowych?

KAS to instytucja, która ogrania najbardziej zawiłe sprawy podatkowe, wykładnię przepisów, interpretacje, wyjaśnienia, czynne żale... Krótko mówiąc, co do zasady, daje sobie radę ze złożonymi procesami.

Nie dziwi więc, że proces oceny w ankietach również do prostych mechanizmów nie należy. Skąd!? KAS po prostu narobiła sobie roboty. Ankiety analizowane w Ministerstwie Finansów opierają się na pięciu wskaźnikach: (wymieniamy za oficjalną informacją): satysfakcji, polecenia, braku wysiłku, pozytywnych emocji, skuteczności pierwszego kontaktu.

Urząd skarbowy - wyniki ankiety w skarbówkach

KAS może być z siebie i swoich urzędników dumna, bo wyniki ankiet są... naprawdę niezłe.

Poziom satysfakcji w czerwcu wyniósł bowiem 80%, czyli tylko co piąty badany nie był zadowolony z załatwienia swojej sprawy. Poziom rekomendacji, czyli gotowość do polecania urzędu sięgnął 81%, poziom braku wysiłku 73% a poziom „pozytywnych emocji” aż 86%. Nieco niżej oceniono jednak skuteczność pierwszego kontaktu 76%.

Z obliczeń KAS wynika, że ogólny poziom satysfakcji między kwietniem a czerwcem wyniósł 78,8%. A czy Ty należysz do tej mocnej większości? Niewykluczone, że będziesz mógł odpowiedzieć na to pytanie, na prośbę naczelnika odwiedzonego przez Ciebie Urzędu Skarbowego.

 

 

 

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

PILNE!!! Stopy procentowe bez zmian! RPP zaskoczyła ekonomistów

Rada Polityki Pieniężnej zdecydowała o pozostawieniu stóp procentowych na niezmienionym poziomie - poinformował Narodowy Bank Polski. To zaskakująca…
stopy procentowe
05 10 22

Do komornika przez notariusza. Będą notarialne nakazy zapłaty!

Rząd przyjął forsowany przez resort sprawiedliwości projekt ustawy o notariacie. Wśród kilku rozwiązań, szczególnie ważnym dla przedsiębiorców będą…
Notarialne nakazy zapłaty

Umowa na okres próbny 2023. Co się zmienia?

Od 1 stycznia 2023 roku wejdą w życie nowe zasady dotyczące zatrudniania osób na okres próbny. Mowa o…
umowa na okres próbny
30 09 22

Zatory płatnicze: Małe firmy wreszcie lepiej chronione?

Zatory płatnicze to zmora wielu firm. Sejm przyjął właśnie nowelizację ustawy antyzatorowej, której efektem ma być m.in. wzmocnienie…
zatory płatnicze
30 09 22

Koniec Getin Banku. Co z pieniędzmi? Co z akcjami?

To koniec Getin Banku. Getin Noble Bank został objęty przymusową restrukturyzacją. O swoje pieniądze nie muszą martwić się…
Koniec Getin Banku
29 09 22

PILNE! Zamrożenie cen prądu przyjęte przez Sejm. Kto skorzysta? Na jakich warunkach? [NOWE FAKTY]

Słowo „zamrożenie” nie brzmi najlepiej tuż przed zimą, i to w środku kryzysu energetycznego. Niemniej, „zamrożenie cen prądu”…
Zamrożenie cen prądu
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier