magazyn-firma

Programy lojalnościowe rosną w siłę. 62% konsumentów w Polsce korzysta z przynajmniej jednego takiego rozwiązania – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Coraz większe grono deklaruje swoją aktywność, to znaczy, że zna swój status i stara się korzystać z oferty.

Programy lojalnościowe – z komórką łatwiej

Programy lojalnościowe nie odchodzą do lamusa. W porównaniu z podobnym badaniem przeprowadzonym w ubiegłym roku, aż o 13 p.p. wzrósł odsetek osób, które korzystają z aplikacji mobilnych powiązanych z programami lojalnościowymi. Obecnie aż 87% wszystkich korzystających z programów lojalnościowych korzysta właśnie z takiego rozwiązania. To oznacza, że zamiast karty w portfelu wolimy program na komórkę, z kodem paskowym, QR, a także innym rozwiązaniem identyfikacyjnym.

CZYTAJ TAKŻE: Kawa na wynos - pomysł na biznes

Uczestnicy programów lojalnościowych coraz bardziej aktywni

Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy są coraz bardziej aktywnymi uczestnikami w programach lojalnościowych. O ile w 2020 roku odsetek „bardzo aktywnych” wynosił 32%, o tyle w 2022 roku to już 43%. Spada z kolei procent tzw. wycofanych konsumentów, który obecnie wynosi 4%, podczas gdy rok temu, wskaźnik ten był o 2 p.p. wyższy.

Który program lojalnościowy jest najpopularniejszy?

Ciekawie wygląda zestawienie popularności poszczególnych programów lojalnościowych oferowanych w różnych firmach. Z badania ARC wynika, że największą popularnością cieszy się program sieci Biedronka. Uczestnictwo w nim deklaruje 35% konsumentów. To spory skok. Jeszcze dwa lata temu sieć ta mogła mówić jedynie o 24-procentowej popularności.

Na drugim miejscu znajduje się jeden z najstarszych programów lojalnościowych, czyli Orlen Vitay – 18% Podium zamyka niemiecka sieć Lidl z wynikiem 15%. Na dalszych miejscach znalazł się Payback (13%) oraz Klub Rossmann (10%) - wynika z badania „Monitor Programów Lojalnościowych 2022".

Programy lojalnościowe - komentarz eksperta

Korzystanie z programów lojalnościowych już od lat cieszy się sporą popularnością, nic dziwnego, bowiem oferują coraz liczniejsze promocje, rabaty, punkty, nagrody i wszelkiego rodzaju korzyści. Może mieć to szczególne znaczenie w czasie, gdy inflacja coraz dotkliwiej sięga do portfeli Polaków, zmuszając ich do szukania oszczędności w różnego rodzaju zakupach. Uczestnictwo w programach lojalnościowych osiągnęło, co prawda, pewnego rodzaju stabilizację, jednak zmian możemy doszukiwać się w samym zaangażowaniu i jego formie. Natomiast wyraźnie widać, że aplikacje mobilne to już standard w rozległym świecie programów lojalnościowych, z którego chętnie korzysta ciągle rosnąca rzesza konsumentów, zachęcana udanymi appkami swoich ulubionych sklepów i marek. Niezaprzeczalnym sukcesem w tej dziedzinie może cieszyć się m.in. Biedronka, która przyciągnęła w ten sposób kilka milionów użytkowników w ciągu około pół roku. – powiedział Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia.

 

REKLAMA
(Wideboard)

To Cię zainteresuje

30 09 22

Zatory płatnicze: Małe firmy wreszcie lepiej chronione?

Zatory płatnicze to zmora wielu firm. Sejm przyjął właśnie nowelizację ustawy antyzatorowej, której efektem ma być m.in. wzmocnienie…
zatory płatnicze

Nasza narodowa duma na skraju bankructwa. Piekarnie w głębokim kryzysie

Polacy od zawsze szczycili się pysznym i zdrowym pieczywem bez ulepszaczy. Jakość jednak ma swoją cenę, a ta…
piekarnia
29 09 22

Gigantyczna kara dla przedsiębiorcy. Chciał pomóc – musi zapłacić MILION złotych!

1.128.604 złote kary powinien decyzją urzędnika zapłacić właściciel małej firmy rodzinnej z Suwałk (Podlaskie). A wszystko zaczęło się…
kara dla przedsiębiorcy

Branża alkoholowa liczy zyski. Polacy „przepili” w rok równowartość 20 stadionów piłkarskich.

Branża alkoholowa ma powód do zadowolenia. W całym ubiegłym roku padł rekord wydatków na alkohol. Polacy kupili trunki…
branża alkoholowa

Budowlanka hamuje, ale nie tak mocno jak w pandemii

Ogłaszanie wielkiego kryzysu w budowlance, póki co, należy traktować jako przedwczesne. Wprawdzie budowlanka hamuje, ale nie przebiła pod…
budowlanka hamuje
26 09 22

Co się stanie z firmą po Twojej śmierci? W 2023 r. ruszą fundacje rodzinne

Od 2023 roku w Polsce będzie można zakładać fundacje rodzinne – poinformowało Ministerstwo Rozwoju i Technologii. W ocenie…
fundacje rodzinne
REKLAMA
(Wideboard)

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier