magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Programy lojalnościowe rosną w siłę. 62% konsumentów w Polsce korzysta z przynajmniej jednego takiego rozwiązania – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Coraz większe grono deklaruje swoją aktywność, to znaczy, że zna swój status i stara się korzystać z oferty.

Programy lojalnościowe – z komórką łatwiej

Programy lojalnościowe nie odchodzą do lamusa. W porównaniu z podobnym badaniem przeprowadzonym w ubiegłym roku, aż o 13 p.p. wzrósł odsetek osób, które korzystają z aplikacji mobilnych powiązanych z programami lojalnościowymi. Obecnie aż 87% wszystkich korzystających z programów lojalnościowych korzysta właśnie z takiego rozwiązania. To oznacza, że zamiast karty w portfelu wolimy program na komórkę, z kodem paskowym, QR, a także innym rozwiązaniem identyfikacyjnym.

CZYTAJ TAKŻE: Kawa na wynos - pomysł na biznes

Uczestnicy programów lojalnościowych coraz bardziej aktywni

Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy są coraz bardziej aktywnymi uczestnikami w programach lojalnościowych. O ile w 2020 roku odsetek „bardzo aktywnych” wynosił 32%, o tyle w 2022 roku to już 43%. Spada z kolei procent tzw. wycofanych konsumentów, który obecnie wynosi 4%, podczas gdy rok temu, wskaźnik ten był o 2 p.p. wyższy.

Który program lojalnościowy jest najpopularniejszy?

Ciekawie wygląda zestawienie popularności poszczególnych programów lojalnościowych oferowanych w różnych firmach. Z badania ARC wynika, że największą popularnością cieszy się program sieci Biedronka. Uczestnictwo w nim deklaruje 35% konsumentów. To spory skok. Jeszcze dwa lata temu sieć ta mogła mówić jedynie o 24-procentowej popularności.

Na drugim miejscu znajduje się jeden z najstarszych programów lojalnościowych, czyli Orlen Vitay – 18% Podium zamyka niemiecka sieć Lidl z wynikiem 15%. Na dalszych miejscach znalazł się Payback (13%) oraz Klub Rossmann (10%) - wynika z badania „Monitor Programów Lojalnościowych 2022".

Programy lojalnościowe - komentarz eksperta

Korzystanie z programów lojalnościowych już od lat cieszy się sporą popularnością, nic dziwnego, bowiem oferują coraz liczniejsze promocje, rabaty, punkty, nagrody i wszelkiego rodzaju korzyści. Może mieć to szczególne znaczenie w czasie, gdy inflacja coraz dotkliwiej sięga do portfeli Polaków, zmuszając ich do szukania oszczędności w różnego rodzaju zakupach. Uczestnictwo w programach lojalnościowych osiągnęło, co prawda, pewnego rodzaju stabilizację, jednak zmian możemy doszukiwać się w samym zaangażowaniu i jego formie. Natomiast wyraźnie widać, że aplikacje mobilne to już standard w rozległym świecie programów lojalnościowych, z którego chętnie korzysta ciągle rosnąca rzesza konsumentów, zachęcana udanymi appkami swoich ulubionych sklepów i marek. Niezaprzeczalnym sukcesem w tej dziedzinie może cieszyć się m.in. Biedronka, która przyciągnęła w ten sposób kilka milionów użytkowników w ciągu około pół roku. – powiedział Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia.

 

To Cię zainteresuje

13 01 23

Tylko u nas: Onesano. Znana spółka giełdowa zmienia formułę działalności

Onesano jest innowacyjnym producentem naturalnych suplementów diety. Innowacyjna spółka giełdowa stawia na nowe technologie, a w tym roku…

Grupa Żywiec podnosi kaucję za butelki. Sklepy będą chętniej przyjmować opakowania?

Grupa Żywiec zapowiedziała, że od lutego kaucja za butelki wyniesie 1 zł. To o 100 proc. więcej niż…
żywiec

Siedziba firmy - jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać.

Siedziba firmy to jeden za ważniejszych wyborów dla przedsiębiorcy. Jeśli zastanawiasz się jaki adres jednoosobowej działalności gospodarczej wybrać?…
siedziba firmy

Akcesoria biurowe niezbędne w każdym biurze

Uporządkowane, kompleksowo wyposażone biuro, w którym wszystko leży na właściwym miejscu – to bez wątpienia pożądane warunki do…
09 12 22

Działalność nierejestrowana, czyli jak zarabiać więcej bez zakładania działalności gospodarczej

Prowadzenie własnej działalności wiąże się z wieloma formalnościami. Idea działalności nierejestrowanej to bardzo dobra okazja na zarobienie dodatkowych pieniędzy bez…
05 12 22

Nietypowy skutek inflacji. To ostrzeżenie dla branży handlowej.

Inflacja, drożyzna i szybkie ubożenie Polaków powoduje, że w sklepach jest coraz więcej kradzieży. Liczba tego typu przestępstw…
kradzieże w sklepach

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier