Informacja o tym, kiedy klienci najchętniej robią zakupy jest bardzo cenna. Możesz dzięki niej dostosować swoją ofertę do aktualnych przyzwyczajeń. To pewne, wtorek nowym zakupowym dniem – zastanawiasz się dlaczego? Już wyjaśniamy.

Ostatnie 12 miesięcy to czas wielkich zmian. Nie tylko w handlu, ale w każdej dziedzinie życia. Inaczej żyjemy, inaczej pracujemy, inaczej wychowujemy dzieci. Jedna zmiana pociąga za sobą kolejną, dlatego by zrozumieć, co wpływa na zwyczaje zakupowe trzeba spojrzeć szerzej. Stwierdzenie – wtorek nowym zakupowym dniem zaskakuje tylko na początku. Po przeanalizowaniu okoliczności wszystko staje się jasne.

Więcej konsumentów planuje zakupy

Jak wynika z Raportu „Trendy Zakupowe 2020”, stworzonego na podstawie danych z Listonic, zwyczaje zakupowe Polaków przeszły w ostatnim roku spore modyfikacje. Zakupy są bardziej przemyślane i zaplanowane. Konsumenci przygotowują się do nich, po to by ograniczyć czas spędzany w sklepie oraz ilość wizyt w placówkach handlowych. Listonic to najpopularniejsza rodzima aplikacja do tworzenia list zakupów. W 2020 roku zainteresowanie nią wzrosło o 31%.

CZYTAJ TAKŻE: Tego się nie spodziewałeś. Tak klienci wynoszą towar ze sklepów! (LISTA CZYTELNIKÓW)

Z zawartych w raporcie danych widać, że zachowania konsumentów dopasowywały się do dynamicznej sytuacji pandemicznej. Ilość tworzonych w aplikacji list zakupów wzrasta proporcjonalnie do ilości chorych na COVID-19. W kwietniu i październiku, czyli miesiącach, w których postępowały I i II fala liczba list diametralnie wzrosła. O 68% wiosną i 61% jesienią.

CZYTAJ TAKŻE: Zamykanie sklepów zwiększa zagrożenie zarażeniem COVID-19 – ostrzegają handlowcy

Wtorek nowym zakupowym dniem. Dlaczego?

Nadal na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych dni na zrobienie zakupów jest sobota. Ale następny w kolejności jest wtorek. To właśnie tego dnia Listonic odnotował w porównaniu z poprzednim rokiem największy wzrost liczby stworzonych list zakupów i to blisko o 40%. Ponadto we wtorek o 49% zwiększyła się liczba produktów dodawanych do koszyków. Z wymienionych danych widać dwie prawidłowości. Konsumenci coraz chętniej robią zakupy w środku tygodnia. Po drugie, w czasie jednej wizyty chcą kupić więcej rzeczy.

CZYTAJ TAKŻE: Biedronka rozda 7,5 mln zł w bonach. Za karę. Tobie też może grozić podobna sankcja

Co się stało, że coraz więcej osób myśli o zakupach we wtorek? Na pewno fakt, że wielu pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie. Nie tracą więc czasu na dojazdy. A skoro tak, mogą go wykorzystać na inne czynności np. zakupy. Drugim bardziej oczywistym powodem jest to, że we wtorek i czwartek wychodzą broszury promocyjne najpopularniejszych sieci spożywczych.