magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Informacja o tym, kiedy klienci najchętniej robią zakupy jest bardzo cenna. Możesz dzięki niej dostosować swoją ofertę do aktualnych przyzwyczajeń. To pewne, wtorek nowym zakupowym dniem – zastanawiasz się dlaczego? Już wyjaśniamy.

[et_bloom_inline optin_id="optin_4"]

Ostatnie 12 miesięcy to czas wielkich zmian. Nie tylko w handlu, ale w każdej dziedzinie życia. Inaczej żyjemy, inaczej pracujemy, inaczej wychowujemy dzieci. Jedna zmiana pociąga za sobą kolejną, dlatego by zrozumieć, co wpływa na zwyczaje zakupowe trzeba spojrzeć szerzej. Stwierdzenie – wtorek nowym zakupowym dniem zaskakuje tylko na początku. Po przeanalizowaniu okoliczności wszystko staje się jasne.

Więcej konsumentów planuje zakupy

Jak wynika z Raportu „Trendy Zakupowe 2020”, stworzonego na podstawie danych z Listonic, zwyczaje zakupowe Polaków przeszły w ostatnim roku spore modyfikacje. Zakupy są bardziej przemyślane i zaplanowane. Konsumenci przygotowują się do nich, po to by ograniczyć czas spędzany w sklepie oraz ilość wizyt w placówkach handlowych. Listonic to najpopularniejsza rodzima aplikacja do tworzenia list zakupów. W 2020 roku zainteresowanie nią wzrosło o 31%.

CZYTAJ TAKŻE: Tego się nie spodziewałeś. Tak klienci wynoszą towar ze sklepów! (LISTA CZYTELNIKÓW)

Z zawartych w raporcie danych widać, że zachowania konsumentów dopasowywały się do dynamicznej sytuacji pandemicznej. Ilość tworzonych w aplikacji list zakupów wzrasta proporcjonalnie do ilości chorych na COVID-19. W kwietniu i październiku, czyli miesiącach, w których postępowały I i II fala liczba list diametralnie wzrosła. O 68% wiosną i 61% jesienią.

CZYTAJ TAKŻE: Zamykanie sklepów zwiększa zagrożenie zarażeniem COVID-19 – ostrzegają handlowcy

Wtorek nowym zakupowym dniem. Dlaczego?

Nadal na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych dni na zrobienie zakupów jest sobota. Ale następny w kolejności jest wtorek. To właśnie tego dnia Listonic odnotował w porównaniu z poprzednim rokiem największy wzrost liczby stworzonych list zakupów i to blisko o 40%. Ponadto we wtorek o 49% zwiększyła się liczba produktów dodawanych do koszyków. Z wymienionych danych widać dwie prawidłowości. Konsumenci coraz chętniej robią zakupy w środku tygodnia. Po drugie, w czasie jednej wizyty chcą kupić więcej rzeczy.

CZYTAJ TAKŻE: Biedronka rozda 7,5 mln zł w bonach. Za karę. Tobie też może grozić podobna sankcja

Co się stało, że coraz więcej osób myśli o zakupach we wtorek? Na pewno fakt, że wielu pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie. Nie tracą więc czasu na dojazdy. A skoro tak, mogą go wykorzystać na inne czynności np. zakupy. Drugim bardziej oczywistym powodem jest to, że we wtorek i czwartek wychodzą broszury promocyjne najpopularniejszych sieci spożywczych.

To Cię zainteresuje

02 03 23

Kredyty dla mikrofirm. Prognozy bardziej optymistyczne

Kredyty dla mikrofirm odbiją. Katastrofalna sytuacja na rynku kredytów dla najmniejszych firm ma już wkrótce się zmienić. Z…
kredyty firmowe

Grupa SECO/WARWICK podwaja zyski w 2022 roku

Dla światowej geopolityki i gospodarki rok 2022 był trudny. Mimo tego SECO/WARWICK, pierwszy wybór wśród producentów pieców do…

To może być koniec branży wartej miliardy złotych. Rynek suplementów pod lupą

Rynek suplementów będzie bardziej uregulowany. Politycy chcą wprowadzić przepisy, które utrudnią sprzedaż tych produktów. To spore ograniczenie dla…
31 01 23

Zakaz sprzedaży napojów energetycznych dla dzieci? Ministerstwo rozważa spore zmiany

Czy Ministerstwo Zdrowia wprowadzi zakaz sprzedaży napojów energetycznych dla dzieci? Problem jest poważny. Aktualnie w Ministerstwie Zdrowia trwają…
25 01 23

Otwartość BNP Paribas Faktoring

Feminatywy pozostają jedną z najgłośniejszych kwestii poruszanych w dyskusjach o ewolucji języka polskiego. Sam temat nadal budzi wiele…
BNP Parbas
24 01 23

Ceny biletów PKP. Ma być taniej. Rząd ma plan

Ceny biletów PKP mają być niższe. I to jeszcze w styczniu. Będą też dodatkowe pieniądze dla PKP. Są…
ceny biletów

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier