Żabka i Maczfit oficjalnie razem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na włączenie spółki Maczfit, lidera rynku cateringu dietetycznego w Polsce, w strukturę Grupy Żabka.

Transakcja jest kolejnym krokiem w realizacji strategii Żabki opartej na rozbudowie ekosystemu modern convenience oraz integracji rozwiązań e-commerce.

Decyzja o spełnieniu wymogów związanych z prawem antymonopolowym pozwala Żabce sfinalizować porozumienie o nabyciu 95 proc. udziałów w spółce Maczfit od Macieja Lubiaka, jej założyciela oraz Resource Partners. Wniosek o zgodę na przeprowadzenie transakcji został złożony w dniu 22 marca 2021 roku.

Maczfit i Żabka

Maczfit powstał w 2015 roku za sprawą wizjonerskiego twórcy Macieja Lubiaka, sportowca, restauratora i przedsiębiorcy.

Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli Prezesa. Firma obecnie rozwozi ponad 50 tys. posiłków dziennie, czyli około 10 tys. abonamentów, w ponad 1500 miejscowości położonych na terenie całej Polski.

CZYTAJ TAKŻE: Handel detaliczny 2021. Czy małe sklepy poradzą sobie po pandemii? [WYWIAD]

Zatrudnia ponad 300 pracowników i wykwalifikowaną kadrę managerską, a także dysponuje najnowocześniejszym zakładem produkcyjnym w Europie zlokalizowanym w centralnej Polsce, co sprzyja kontynuacji dynamicznego rozwoju biznesu.

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej 7000 placówek prowadzonych przez ponad 5600 franczyzobiorców pod marką Żabka.